Onboart ekran kartından önce Anakartı ve onun işlemini yürüten işlemciyi ele alalım.
Anakartın herşeyi içinde barındıran bir dünya olduğunu ve işlemcininde bu dünyayı yöneten insan olduğunu unutmayın.
Şimdi konumuza gelelim...
Anakart Ekran kartları (O/B-0b) yerleşik olarak anakartın üzerinde var olan sayısal işlemciden destek alan geometrik göstericilerdir.
İşlemci poligomları (fbs değerinde önemli bir alt birimdir) denetlemek ve onları yürütmekle meşkulken sayısal işlemcide geometrileriyle ilgilenir. Herşey anakartın üzerinde zaten vardır. Sadece bildiğimiz yada istediğimiz değerlerde olmayabilir.
OB ler de sistemin hafızası işlemci tarafından ram üzerinden ele alınır. Ram miktarınız nekadar fazlaysa onun %10 'nu ekran kartınızın hafızası olur.
İşlemcinin Bit kullanım değeri 32 bittir. Bu düşük değil insanın algılayabildiği renk kalitesidir. Bu nedenle ekran kartınızın bit değeri yarıya inar yada kullanımını artırdığınızda bunu tam kullanıma sokabilirsiniz.
16 bit - 32 bit arasında tercih size bağlı.
İşlemci poligomları yönetir ki bu işlem bir winrar paketinin 6 kat küçültülmesine eşdeğerdir. Poligomların tümü anakart üzerindeki bir devreden diğer devreye geçen sistemin anlık oluşturduğu hafıza bloklarıdır ve bir blok oluştuğunda o blok sistem silene kadar silinmez. örneğin
ahmet önce 1. evde oturuyordu mehmet 1. eve taşında ve ahmet 6. eve geçti 6. evde ayşe bulubnmaktaydı ayşe 3. eve geçti ahmet veyselle anlaştı ve 2 evi tuttu ama ahmet bir ev daha aldı ve 12. ev onun oldu. İşte bu koridorda işlemci eğer ahmeti takip edecekse 1. evden başlayacak ve sorgulamaya sürekli devam edecek.
*
Poligomları size en kısa tabirle 3d bir oyunda bir kılıcın sallanmasında oluşan yer değiştirmelerin geometrik noktaları dahil tümünün hesaplanması olarak anlatabilirim.
*
Poligom değerleriniz FBS değerlerinin nerdeyse kendisidir bu nedenle poligomun yüksek olduğu bir anakart tecih ederseniz OB neli bir ekranda AERO çalışcaktır(saydam ekran).
FSB-fbs halen tam yazılışını aklımda tutamasamda :) oyun ve hareketlendirmelerde önemlidir. İşlemcimiz geometrik simetrileri oluşturan sayısal işlemciden sürekli veri alır ve bunları ram üzerinde işlerken anakart üzerinde gerekli deverelerde konumlar işte bu işlemin tamamı FBS dir. Bu işlem nekadar hızlı gerçekleştirilebilirse okadar iyi bir oyun kalitesi elde edilir. OB nelerde FSB değerleri genelde 100 ün altında seyreder. Ama bunda anakartınızın aktarım simetrileride etkin olduğundan kesin bir fsb değeri yoktur. Örneğin bendeki OB mede 289 mb ekran kartına karşılık 236 fsb vardır. Bu areonun etkin olması için yeterli gibi gelebilir ancak Poligom yönetiminin sayısal işlemcide sekteye uğraması nedeniyle aero çalışmamaktadır.(Nedenini birazdan anlatıcam)
Bit değeri ekran kartınızın 1. önemli değerlerindendir. İlk sırayı fsb ikinci sırayı bit ve üçüncü sırayıda boyutu(gb-mb) kapamaktadır. OB ekran kartlarının genelde var olan bit değerleri işletim sisteminin durumuna göredir. örneğin 32 bit işletim sisteminde 64 bit 64 bit işletim sisteminde 128 bit tir. ancak burda Bit değerini tamamlayan unsurun kısıtlı oluşu ve geometrik simetrilerin oluşumundaki gecekmelerin FSB ve poligomlarda seyreltmelere yol açmasıya aero tema çok az anakart üzerinde devereye girer oyunlarda ise sistem geometrisi sayısal işlemciden alınır ve bunu tamamen anakartı ekran kartı gibi kullanan işlemciye verilir.(çünkü o daha hızlıdır)
Şimdi Paylaşımlı paylaşımsız ıvırlı zıvırlı işlemlerine girelim.
OB ile oyun oynanabilir ancak istenilen verim her zaman tatmin edici değildir. Bir metin2 oynamak için işlemcinin içinde gömülü ekran kartı yongası bulunması yeterlidir ancak eğer işlemcide böyle bişi yokta anakar üzerinde varsa buda yeterli olacaktır. Bu durumdad a işlemci ona hızlı cevap veren güce (sayısal işlemciye) yol verecek ve işlemci sadece poligom yönetecektir.
Ekran kartınızın yetmememsiş gibi bir şansınız yok Boyut bazında ram ve Hdd niz nekadar ise ekran kartı boyutunuzda aynıdır. :) Sadece kullanım esnasında duruma göre artar yada azalı. İşte bu nedenle ob lerde 1342mb gibi boyut değerleri yer alır. Çünkü sisteme bağlıdır.
Paylaşımlı olayına gelince eğer video oyunları oynuyorsan aklınıza şu gelecektir " daha kaliteli grafik" İşte bu ekran kartının hafızasıyla çok yakın ilişki içindedir çünkü grafik yoğunlaştıkca hafızadaki boyut artar. Burda eğer paylaşımlı ekran kartı nız varsa işlemciniz ram üzerinden büyük miktarda kırpar. Bu kırpma fazla olmaz ama bazen insanın kafası takılır. örneğin
4gb ram den 2.98 gb ram kullanımı bu kırpmanın eseridir ancak bu alandakiki 1 gb lik kayıp aslında ordadırda bir onu o anlık göremeyiz çünkü genelde inceleme yaptığımız yerde bir 3d gösterimci yer alır budo anlığına bizim fgerçek ram i görmemizi engeller.
anakrtınızın ob li olum olmadığını anakartınızın kendine has ekran giriş yerinin olup olmadığına bakarak öğrenebilirsiniz..