Oyunlarda ve videolarda takılma var çözemiyorum

enes44
16-06-2012, 20:53   |  #1  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
35 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

Arkadaşlar son 2-3 haftadır laptopda oyunlar takılmaya başladı. Bazılarında çok takııyo bazılarnda ise nadiren. Normalde böyle bi sorun yoktu nerden çıktı bilmiyorum. Videolarda da takılma var nadiren de olsa. Yardım eden olursa sevinirim.

Bilgisiyarımın özellikleri (Asus N55SF-S1194V):

İ7-26700QM

Hdd:750 gb

Win 7 premium

8gb ram

Ekran kartı: Nvidia geforce gt555M

RızaRenkal
16-06-2012, 21:25   |  #2  
RızaRenkal avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
129 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

Hangi oyunlarda ve hangi ayarlarda takılmalar oluyor?

CarlJohnson
16-06-2012, 21:48   |  #3  
CarlJohnson avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,081 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2009

parçaların ısılarında aşırılık var mı bakarsanız iyi olur,driverları güncelleyebilirsiniz

enes44
17-06-2012, 17:18   |  #4  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
35 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

Bigisiyarımda nfs run, pes12, fifa12 ve ac brotherhood oyunları var ve hepsinde oluyor. Tüm oyunları en yüksek ayarlarda oynuyordum hiç sorun yoktu akıcı olarak oynayabiliyordum ama şimdi oynayamıyorum. En az  Fifa da oluyor. Ekran kartını güncelledim başka güncellemem gerekler varsa söylerseniz güncellerim. Isılarına baktığım programı kaldırmıştım adını da bulamıyorum sizin önerdiğiniz varsa yükleyip kontrol edeyim

LENO7
17-06-2012, 17:29   |  #5  
LENO7 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 91
2,019 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2011

kesinlikle işlemci ısınmasından kaynaklanıyordur..eğer işlemcide sorun yoksa kesinlikle ekran kartıdır..ekran kartı çok ısınıyor ve bundan işlemcininde ısınmasına sebep oluyor..

birde ısı testi için HWM Blackbox programını tavsiye ederim...

enes44
17-06-2012, 19:30   |  #6  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
35 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

Şimi verdiğiniz programla ufak bi gözlem yaptım. Fifa açarak bir maç oynamadım ve aşağıdakıler oyundan önce ve sonra kı değerler.

Not: Ekran kartının olduğu grafik bölümünde sıcaklık değeri yazmıyordu yani onu bilemiyorum neden göstermedi anlamadım.

Oyundan önceki değerler: 

Çekirdek 1:48 derece/ Çekirdek 2: 55 derece / Çekirdek 3 : 46 derece/ Çekirdek 4 : 46 derece

Kasa ısısı: 50-55 derece arası değişiyor

Oyun sırasında olan değerler:

Çekirdek 1:68 derece / Çekirdek 2 : 72 derece / Çekirdek 3:65 derece/ Çekirdek 4: 65 derece

Kasa ısısı: 70 derece

Değerler bunlar. Anlamadığım şey normalde hiç sorun yokken nasıl olurda bir gün sonra sıkıntı çıkar anlamadım

BekleGeliyorum
17-06-2012, 19:38   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 23
581 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2011

K-lite mega codec paketini yükleyip tekrar dener misiniz?Bir ihtimal eksik codeclerden de olabiliyor.

enes44
17-06-2012, 19:51   |  #8  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
35 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

Nedir bu K-lite hiç bir şey anlamadım?

BekleGeliyorum
17-06-2012, 19:57   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 23
581 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2011
Alıntı: enes44  
Nedir bu K-lite hiç bir şey anlamadım?
 

Codec oyundaki takılmayı etkilemez baştan belirteyim.K-Lite Codec pack ise videoları yürütmekde lazım sıkıştırılmış mp3,video formatlarını yürütmek için gereken kod parçacıkları en basit haliyle.

Takılmalar hard diskin hasar görmesi sonucuda olabilir.Çalışırken sallanma gibi sebeplerden olabilir.Hard diskden olup olmadığını ayırt etmek için bir videoyu flash belleğe yahut cd ye atıp öyle oynatmayı dene.Donmuyorsa hard diskde sorun vardır.Aslında buna sebep olabilecek şey çok o yüzden eleme yöntemiyle sorunu bulucaz

enes44
17-06-2012, 20:10   |  #10  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
35 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

Flash belleğe attım ve izledim fark eden bi şey yok gene aynı yani donma olmuyor.