Bundan 45-50 gün önce Sapphire 4870 ekran kartı aldım ki almaz olaydım herşey böyle başladı. Oynadığım ki tek oyun olduğu için bunu yazabiliyorum lineage2 oyunu sırasında (15nci dakkadan sonra)ekranım donuyor (1 cmlik karelere bölünüyor bazen yemyeşil oluyor) akabinde sadece ventten kitlendim diyecek kadar bir vakit oluyor makinam komple kitleniyor. Hiç bir klavye veya mousea tepki vermiyor. Reset düğmesi sağolsun makina açılıyor.
Bu konu ile ilgili Sapphire Türkiye destek firmasına mail atıyorum ama anladığım kadar destekta 15 yaşlarında bi çocuk oturuyorki adam gibi bir cevap henüz gelmedi. Diyaloglar aynen şu şekilde.
Giden Mail 1
On Tue, Dec 30, 2008 at 5:57 AM, Kemal KELESOGLU <kemalke@hotmail.com> wrote:
Hello,
This is Kemal KELESOGLU from Turkey.
One month ago I bought an ATI Graphic card. After I installing graphic card I start to have problems in my computer.
Im sending you my Event Viever Message and My Computers info to you. Can you help about that problem couse its
getting a little boring.
Thanks & Regards
(Ekinde Makinamı Konfigrasyonu ile ilgili tüm bilgileri içeren benchmark programının çıkardığı raporu ekliyorum. Nede olsa karşımda profesyonel bir firma var sanıyoruz ya
Maili ingilizce yazmıştım çünkü ati firmasınada CC etmiştim.)
Gelen Cevap 1
Date: Tue, 30 Dec 2008 23:10:37 -0600
From: destek@sapphiretech.com
To: kemalke@hotmail.com
Subject: Re: FW: Graphic Card Problem
Tam olarak probleminiz nedir aciklarsaniz daha kolay yardimci olabiliriz.
Tesekkurler
Giden Mail 2
2009/1/3 Kemal KELESOGLU <kemalke@hotmail.com>
Problemim tam olarak şu şekildedir.
Lineage2 (() oyununu çalıştırıyorum. ilk 15 dakika herhangi bir problem yok.
15-20 nci dakikalarda ekranım donuyor. Bunun 1 saniye sonrasında makinam tamamen kitleniyor.
Ekran kartını 45-50 gün önce aldım. İlk başta vindowstandır falan dedim. Vista 64 Bit kurdum olmadı Xp 64 kurdum gene olmadı. (64 bit kurmak zorundayım aksi halde ramlerim tam gözükmüyor.) Nihayetinde eski ekran kartım ile sorunsuz çalışan bir oyun yeni ekran kartıyla beni çileden çıkardı. Size yolladığım Txt dosyasında ekran kartının makinam ile ilgili konfigrasyonun üzerine windosta event vieverin kaydettiği hata mesajını eklemiştim.
Bu konu ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.
Gelen Mail 2
Date: Sat, 3 Jan 2009 10:03:16 -0600
From: destek@sapphiretech.com
To: kemalke@hotmail.com
Subject: Re: Graphic Card Problem
Kullanmakta oldugunuz GucKaynaginin marka modeli nedir?
Suruculerinizin versiyonu nedir? (Bununla ilgili tüm bilgiler ilk mail Txtde vardı.)
Giden Mail 3
LcPower LC8650 V2.2 -650W Güç Kaynağı
Arkasından konu ile ilgili nette biraz araştırma yaıyorum bu konudan muzdarip terk kurban ben değilmişimki birçok forumda bununla ilgili problem ve çözüm örnekleri buldum ve şu maili yolladım.
Giden Mail 4
Sayın Yetkili,
Bu sorunla ilgili forumlara baktığımda yerli veya yabancı forumlarda benim gibi durumda olan bir çok kişi gördüm. Sorunun atinin ürettiği biostan kaynaklı olduğu ve bununla ilgili bir düzeltme çıkartıcakları yazılı. Bu update çıktımı? Böyle bir update çıkmadıysada bu sorunu nasıl gidereceğime dair bir yardım bekliyorum.
Gelen Mail 4
Urunu almis oldugunuz firmaya arizasini belirterek teslim edecek olursaniz. Firma sizin icin urunu teknik servise ulastiracak ve gerekeni yapacaktir.
Bios update tarafinizdan yapilmasi durumunda urun garanti disi kalacaktir. Bios update gibi uygulamalar servis tarafindan gerceklestirilmektedir. Boylelikle urununuz garanti disi kalmayacaktir.
Tesekkurler
İşte bu mail beni çileden çıkardı. Karşılık mesajım şu şekilde oldu...
Giden Mail 5
Sayın Yetkili
Ben Bir Kullanıcı ve sizin müşteriniz olarak İnternet Ortamından Bu Kartla İlgili Sorunuma Çözümler Aramaya Çalışıyorum. Bunu aksine benim yapmam değil sizin bana yol göstermeniz gerekmekte.
Bana Yolladığınız 4 emaildede ne sorunun neden kaynaklanabileceğini nede ne yapılabileceğine dair bir tane olumlu haber gelmedi. Tek yaptığınız o nasıl bu güç kaynağı ne vs vs....
Ben bu kartı söktürüp teknik servisinize yolladım varsayalım. 33 günden önce bu kart gelmez.
Aslında sizde haklısınız türkiyede ASUS gibi köklü markalar varken ne diye gittim bu kartı aldımki.
Sizden konu ile ilgili elle tutulur bir email bekliyorum aksi halde ben bu kartı söker en yakın tüketici hakları mahkemesine avukatla yollarım. (Artık zor birşey değil alt tarafı 100TL dosya ücreti gerisini avukat davayı kazanınca karşı tarafa yüklüyo zaten.)
7 günde firma ile sorun hakkında bu kadar yol kat edebildik. İşallah Allah diğer sapphir kullanıcılarını firma ile irtibata geçmek zorunda bırakmaz lakin web sitesinde sadece email adresi mevcut. Ne bir telefon nede başka birşey mevcut.
Kartı söküp göndermek demek 33 gün (Teknolojix ten almıştım onlar bu süreyi söylediler.) Bu süre zarfında makina offline demek buda işlerimi kötü etkiler hatta felç eder. Sizlere sormak istediğim ne yapabilirim.
Teşekkürler...