Shader Model 2 vardı Shader Model 3.0 lı oyunlar yapılomus.Shader Model onemli bir unsurmu ne anlama gelioyor
Shader Model 3.0
şimdi öncelikle shader üzerine duracak olursak modern grafik kartlarının GPU larının iki çeşit birim barındırırlar.vertex shader çok sayıda çokgeni kullanarak 3 boyutlu nesneler inşa eder,koordinatları belirler ve ışık efektleriyle ilgilenir.piksel shader'in uzmanlık alanı ise 3 boyutlu nesnelerin her bir noktasının renk ve saydamlık ayarıdır ve bu objenin ruhunu oluşturur.NVIDIA yeni nesil yongalarında shader olara 3.0'ı,diğer adla "cinefx motoru"nu kullanır.3.0 teknolojisinin avantajı sınırsız esneklik.örn:shader 2.0 shaderlar dörtgenleri sadece önceden belirlenmiş renklere boyayabiliyorken arkadaşı 3.0 renkleri ışık kaynağından doğan yansıma açısına göre dinamik olarak değiştirebiliyor.bunu gibi ekran kartında alpha blending,anisotrop filtreleme,anti-aliasing,bump mapping gibi teknolojiler vardır.
kolay gelsin.