Shader Model 3.0

rademem
20-01-2007, 21:44   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2007

Shader Model 2  vardı Shader Model 3.0 lı oyunlar yapılomus.Shader Model onemli bir unsurmu ne anlama gelioyor

cell-o
20-01-2007, 22:09   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
843 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2006

şimdi öncelikle shader üzerine duracak olursak modern grafik kartlarının GPU larının iki çeşit birim barındırırlar.vertex shader çok sayıda çokgeni kullanarak 3 boyutlu nesneler inşa eder,koordinatları belirler ve ışık efektleriyle  ilgilenir.piksel shader'in uzmanlık alanı ise 3 boyutlu nesnelerin her bir noktasının renk ve saydamlık ayarıdır ve bu objenin ruhunu oluşturur.NVIDIA yeni nesil yongalarında shader olara 3.0'ı,diğer adla "cinefx motoru"nu kullanır.3.0 teknolojisinin avantajı sınırsız esneklik.örn:shader 2.0 shaderlar dörtgenleri sadece önceden belirlenmiş  renklere boyayabiliyorken arkadaşı 3.0 renkleri ışık kaynağından doğan yansıma açısına göre dinamik olarak değiştirebiliyor.bunu gibi ekran kartında alpha blending,anisotrop filtreleme,anti-aliasing,bump mapping gibi teknolojiler vardır.

kolay gelsin.

Son Düzenleme: cell-o ~ 20 Ocak 2007 22:10
İtacHi_
21-01-2007, 12:46   |  #3  
İtacHi_ avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,894 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2006

uzun lafın kısası bu görüntünün daha iyi olmasını sağlar.bilgisayarına pixel shader 3.0 daha fazla zorlar.bence çok önemli bir unsur değil.