Böyle tek tek yazman hoş olmamış.
c++ ,c# , java ve python bu dilleri tümüyle bildiğini zannetmiyorum ama madem istiyorsun yap bakalım .
1-Oyunun fizik dinamiklerini ve objelerini c++/c# ile tanımlayan classlar oluştur yada hazır bul.
2-bu tanımladığın classları c# ile kullanarak bir asp.net projesi ile yazdığın dllleri kullanarak oyununu şekillendir visual studio ortamında (işte resimleri çiz yerleştir nesne olarak harita vs her nesneye bir görünümv ereceksin).Daha sonra oyunun algoritmasını yazdığında harita kullanıcı bilgileri vs için mssql/mysql veritabanı kullanıcaksın arka planda.Her veritabanı yaklaşık 37 bin bağlantı destekleyecektir bağlantı sınırı aşma ihtimaline karşı bir diğer veritabanından devam edebilmen lazım.
3-Oyun browser ortamında olmayacak ise asp.net yerine normal wpf kullanabilirsin ama yinede server veritabanı kullanmak zorundasın.
NOT: c# da veritabanı ve veri filtrelemelerde linq kullan.Ayrıca bir görsel arayüz birde veritabanı haberleşmesi için birden fazla thread kullanman gerekecek.
Bir diğer Yol;
Ben c# bildiğim için onun üstünden gitmişim ama saçma c++ biliyorsan gerek yok;
1- c++ ile nesnelerini oluştur.Ve onları kullanacak algoritmanı(oyunun) yaz .Yine burada da birden fazla işlem parçacığı olmak koşulu ile bir işlem parçacığı veritabanına bağlanırken diğeri oyun verileri işleyip ekrana yasıtacak.Veritabanları için yukarıda söylediklerim geçerli.
Dilleri bildiğini varsayarsak kütüphaneleri ve bunları kullanmayıda biliyor olarak varsayıyorum.
c++ için dev c++ işini görür c# için visual studio , ideleri kullanmayı bilmiyor olabilirsin öğrenmek zorundasın bununla birlikte hiç bahsetmedim ama 3d modelleme programlarına göz atman gerekecek.
Java için eclipse açık kaynak olarak iş yapabilir.
ingilizcen iyi ise kaynak bol ben bir tane attım kolay gelsin.Yapınca bana da at oynarız :D 10 üstünden bir puan veririm bakalım olmuş mu.
https://www.amazon.com/3D-Game-E ... pment/dp/1592003516