Arkadaşlar 2 adet 9600gt sli kullanılarak bağlandığında 1 adet gtx 260 ı geçiyor diye biliyorduk ama yanlış olduğunu söyleyenlerin sayısı baya çoğaldı.Aşağıda biri neden olduğunu anlatmış doğru mu yanlış mı?bir türlü emin olamıyoruz.ilerde ekran kartım eskidiğinde yanına aynısından bir tane daha alırım diye düşünürken sli'ın yeterli performans vermediğini iddia edenler oldukça sli'dan uzak durasım geliyor :S
gerekli açıklamayı bilen arkadaslardan merakla bekliyorum.teknik olarak anlatırlarsa ben ve birçok kişide bu konuda huzura ulaşmış olacaklar.
Alternate Frame Rendering (AFR) denen teknolojiden bahsettik.peki bu nedir?
burda her tek sayilikareyi(frame'i)(1,3,5,7,9…) birinci GPU, çift sayılıi kareyi (frame'i) de diğer GPU çiziyor.
Yukarda Frapsten karelerin çizilme zamanlarından bahsettik. bu çizilme zamanlarına bakarsanız şöyle bir tablo görürsünüz.
1- 0 ms(tek sayılı kare)
2- 25 ms(çift sayılı kare)
3- 30 ms(T)
4- 55 ms(Ç)
5- 60 ms(T)
6- 85 ms(Ç)
7- 90 ms (T)
bu tabloda 90 milisaniyede 7 kare çizilmiş. N.Ş.A bunu siz 90/0.07="77" fps şeklinde okuyorsunuz ve yanılgıya düştüğünüz noktaburası.(yani sizin 9600gt için sanal fps değerleri artışı burdankaynaklanıyor.)
bakın burda 2-3, 4-5,6-7 nolu nolu kareler 5 ms farkla çizliyor.Ama gözden kaçırdığınız nokta 1-2,3-5,5-6 nolu kareler arasında olanfark. burda farkında iseniz 25 ms fark var. ve temel belirleyici değerbu. senkronizasyon sorunu burda ortaya çıkıyor.
Ekranda gordugunuz frame'ler bir 5ms, bir de 25ms farklaciziliyorlar.Gözümüz en kötü değeri algılayacağı için 2 kare arasinda25ms fark oldugunu görecek.
Yani asıl performans 77.8 FPS degil; 1000/25ms = 40 FPS…(hala 9600gt SLI konusunda ısrarcımısınız?)
Ayrıca bu 40 fps AFR li bir fps değeri. 40 FPS'ten bile kötü, micro stuttering olayı var…
Yani SLI yaptım fps 12 den 22 ye çıktı olayı aslında yalan dolan=)hayır size demiyorum… Bu müşterilere bu kazığı atan Nvidia ya diyorum.