Smile'dan hatsız ADSL ile ilgili açıklama...

CHIP Online
03-03-2009, 16:45   |  #1  
CHIP Online avatarı
OP www.chip.com.tr
Teşekkür Sayısı: 26
36,771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004

Smile ADSL'den, internet bağlantısı için sabit telefon zorunluluğu hakkında sert bir açıklama geldi.

Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/Smil ... aciklama_11232.html

Geçtiğimiz günlerde, Rekabet kurulunun ADSL bağlantısı için sabit telefon zorunluluğunu ortadan kaldırmaya yönelik kararından bahsetmiştik. Smile ADSL'den konuyla ilgili bir açıklama geldi. Olduğu gibi yayınlıyoruz:

Rekabet Kurumu'nun 'sabit hat' olmaksızın, internet aboneliği alınması konusunda verdiği karar tüketiciler açısından yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Bu karar, çok önemli bir değişimi ve dönüşümü işaret etmesi nedeniyle bizleri heyecanlandırmıştır. Sektörün oyun kurucularından biri olma yolunda hızla ilerleyen şirketimiz Doğan Telekom, bu yönde gerçekleştirilecek yasal değişikliklere destek vermekte ve sektörde rekabetin önünün açılmasını istemektedir. Bu nedenle sektördeki son gelişmeler ve önümüzdeki günlerde yaşanabilecek olası değişimler konusunda sizlere görüşlerimizi aktarmak istiyoruz.

Rekabet Kurumu'nun 'sabit hat' olmaksızın, internet aboneliği alınması konusunda verdiği karar tüketiciler açısından yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Abonenin, bakır hattı sadece ADSL ve üzerindeki servisleri almak üzere tercih etmesine olanak sağlayan düzenlemenin mümkün olan en kısa sürede gerçekleştirilmesini bekliyoruz.

Bugünkü uygulamada internet hizmeti almak isteyen tüketici, Türk Telekom'dan telefon hattı almak ve sabit hattı için para ödemek zorundadır.

Son iki yıldır yurtdışında özellikle gelişmiş ülkelerde, bu uygulama yerine "Yalın ADSL" uygulamasına geçilmiştir. "Yalın ADSL", internet hizmeti almak isteyen bir tüketicinin, Türk Telekom'dan telefon hattı alma, ve dolayısıyla sabit ücret ödeme zorunluluğunu ortadan kaldıran bir uygulamadır. Bu zorunluluk yerine Türk Telekom, belirlediği hat bakım ve onarım bedelini, biz İnternet Servis Sağlayıcıları'ndan alacaktır. Sabit hat maliyetinin tümüyle sıfırlanamamasının en önemli nedeni kullanılan hatların bakım-onarım çalışmaları ve yapılan yatırımlardır. Bu maliyet kalemi, tüketiciye İnternet Servis Sağlayıcılar üzerinden yansıtılacak 'zorunlu bir maliyet' olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu uygulama sonuç itibariyle tüketiciye, olumlu bir iyileştirme olarak yansıyacaktır.

Tüm konu: Smile'dan hatsız ADSL ile ilgili açıklama...


Kaynak: www.chip.com.tr

Tartışıyoruz: Hatsız ADSL uygulamasının hayata geçeceğine inanıyor musunuz?

Fattur
03-03-2009, 22:30   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
5,768 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

Burada 1 dakika.Aklıma takılan bir şey var

Son iki yıldır yurtdışında özellikle gelişmiş ülkelerde, bu uygulama yerine "Yalın ADSL" uygulamasına geçilmiştir. "Yalın ADSL", internet hizmeti almak isteyen bir tüketicinin, Türk Telekom'dan telefon hattı alma, ve dolayısıyla sabit ücret ödeme zorunluluğunu ortadan kaldıran bir uygulamadır. Bu zorunluluk yerine Türk Telekom, belirlediği hat bakım ve onarım bedelini, biz İnternet Servis Sağlayıcıları'ndan alacaktır. Sabit hat maliyetinin tümüyle sıfırlanamamasının en önemli nedeni kullanılan hatların bakım-onarım çalışmaları ve yapılan yatırımlardır. Bu maliyet kalemi, tüketiciye İnternet Servis Sağlayıcılar üzerinden yansıtılacak 'zorunlu bir maliyet' olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu uygulama sonuç itibariyle tüketiciye, olumlu bir iyileştirme olarak yansıyacaktır.


E madem Bizim verdiğimiz paradan hatta bakım falan yapılmıyor,Niye tonla para ödüyoruz?????
ADSL parasının içinde o hatların bakım parası da yokmu??????????

ReFeRaNSs
03-03-2009, 22:35   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,225 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008
Fattur
E madem Bizim verdiğimiz paradan hatta bakım falan yapılmıyor,Niye tonla para ödüyoruz?????
ADSL parasının içinde o hatların bakım parası da yokmu??????????
Valla ben durup dururken bakım yapılan hat görmedim illa söylemek gerkiyor.tabikide biz söylemeden bilemezler, müneccim değiller. ama bu hatlarınn rutin kontrollerinin yapılması gerkemez mi? Bu durum da bakım yapılmayan yerlerde para boşa gidiyor demektir.

bahtiyar61
04-03-2009, 22:08   |  #4  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
21 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

arkadaşlar bunların kısa bir açıklaması var:SOYULUYORUUUUZ. ben inanıyorum ki, bu yalın adsl hizmeti uygulanırsa tüketici olarak olumlu sonuçlar alacağımız kesin. ayrıca daha hızlı limitleri daha düşük fiyatlarla alacağımızı düşünüyorum. ancak bu uygulamaya geçiş yıllar alır. bir de türk telekom bunu zor kabullenir.

hiko91
09-03-2009, 00:33   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
1,899 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

bence elmesı zor bu oss nın kalkması gıbı bısey ılyonlarca kısıden havadan para gelen bır seyı kaldırmazlar .telefon sabıt ucretı 20 oss kısı bası 45 ytl kalkarmı hıc

okanunal
10-03-2009, 22:50   |  #6  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
44 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2005

Kalkar mı diye soruyorsun ama biz koyun olduğumuz sürece kalkmaz. Geçenlerde TT'dan aradılar. Bana bir şeyler satmaya çalışıyorlar. Bana hiç bir şey satmayın dedim. İndirimi verin. Verin ama yalın Adsl de isterim. Eğer yakın zamanda gerçekleşmezse kusura bakmayın ben uydunete geçeceğim. TT sayesinde 20 telefon sabit hat + 30 ADSL ücreti en 4 GB kotalı kullanıyoruz. Uydunette bu fiyatlara hiç değilse 512 KB hızda sınırsız alırız.