Smile ADSL'den, internet bağlantısı için sabit telefon zorunluluğu hakkında sert bir açıklama geldi.
Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/Smil ... aciklama_11232.html
Geçtiğimiz günlerde, Rekabet kurulunun ADSL bağlantısı için sabit telefon zorunluluğunu ortadan kaldırmaya yönelik kararından bahsetmiştik. Smile ADSL'den konuyla ilgili bir açıklama geldi. Olduğu gibi yayınlıyoruz:
Rekabet Kurumu'nun 'sabit hat' olmaksızın, internet aboneliği alınması konusunda verdiği karar tüketiciler açısından yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Bu karar, çok önemli bir değişimi ve dönüşümü işaret etmesi nedeniyle bizleri heyecanlandırmıştır. Sektörün oyun kurucularından biri olma yolunda hızla ilerleyen şirketimiz Doğan Telekom, bu yönde gerçekleştirilecek yasal değişikliklere destek vermekte ve sektörde rekabetin önünün açılmasını istemektedir. Bu nedenle sektördeki son gelişmeler ve önümüzdeki günlerde yaşanabilecek olası değişimler konusunda sizlere görüşlerimizi aktarmak istiyoruz.
Rekabet Kurumu'nun 'sabit hat' olmaksızın, internet aboneliği alınması konusunda verdiği karar tüketiciler açısından yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Abonenin, bakır hattı sadece ADSL ve üzerindeki servisleri almak üzere tercih etmesine olanak sağlayan düzenlemenin mümkün olan en kısa sürede gerçekleştirilmesini bekliyoruz.
Bugünkü uygulamada internet hizmeti almak isteyen tüketici, Türk Telekom'dan telefon hattı almak ve sabit hattı için para ödemek zorundadır.
Son iki yıldır yurtdışında özellikle gelişmiş ülkelerde, bu uygulama yerine "Yalın ADSL" uygulamasına geçilmiştir. "Yalın ADSL", internet hizmeti almak isteyen bir tüketicinin, Türk Telekom'dan telefon hattı alma, ve dolayısıyla sabit ücret ödeme zorunluluğunu ortadan kaldıran bir uygulamadır. Bu zorunluluk yerine Türk Telekom, belirlediği hat bakım ve onarım bedelini, biz İnternet Servis Sağlayıcıları'ndan alacaktır. Sabit hat maliyetinin tümüyle sıfırlanamamasının en önemli nedeni kullanılan hatların bakım-onarım çalışmaları ve yapılan yatırımlardır. Bu maliyet kalemi, tüketiciye İnternet Servis Sağlayıcılar üzerinden yansıtılacak 'zorunlu bir maliyet' olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu uygulama sonuç itibariyle tüketiciye, olumlu bir iyileştirme olarak yansıyacaktır.
Tüm konu: Smile'dan hatsız ADSL ile ilgili açıklama...
Kaynak: www.chip.com.tr
Tartışıyoruz: Hatsız ADSL uygulamasının hayata geçeceğine inanıyor musunuz?