SOSYAL MEDYA UZMANI OLMAK İSTEYENLERE ALTIN ÖNERİLER
Online platformların hayatımızın her anına hakim olması ile birlikte yeni meslek dalları ortaya çıktı. Son dönemde Sosyal Medya Uzmanlığı ya da Sosyal Medya Uzmanı en çok duyduğumuz meslek dallarından biri haline geldi. En fazla 7 – 8 yıllık bir geçmişi olan sosyal medya uzmanlığı gençler tarafından büyük ilgi görmeye başladı. Sosyal medya kursları ile bu mesleği edinmek isteyenlerin sayısı arttı.
Peki Sosyal Medya Uzmanı Kime Denir?
İlk olarak kişisel web adresleri fazlaca kişi tarafından takip edilen isimlerin sosyal medya uzmanı olarak kabul edildiğini biliyoruz. Facebook, Twitter gibi sosyal medya araçlarını ilk olarak kullanmaya başlayan ve kendine hayran kitlesi yaratan kişiler sosyal medyanın uzmanı olarak kabul ediliyordu. Sosyal medya uzmanı olarak bilinen kişilerin kitleleri peşinden sürüklemesi, topluluk olarak hareket etmelerini sağlaması, iletişim kurması markaların ilgisini çekmeye başladı. Ayrıca dijital ajanslar bu kişilerin edindikleri çevreyi kendileri ve çalıştıkları markalar için de yapabileceklerini düşündüler. Öncelikli olarak sosyal medya araçlarında reklam ve tanıtım kampanyaları yapmayı, bunlara dikkat çekmeyi öğrendiler. Bu süreçte nitelikli personel ihtiyacının ortaya çıkmasıyla sosyal medya eğitimi verilerek uzmanlar yetiştirilmeye başlandı. Markaların online yüzleri oluşturulması için çalışıldı.
Kısaca sosyal medya uzmanı; markaların tanıtım ve reklam, kampanya, içerik, topluluk yönetimi, kriz yönetimi gibi tüm iletişim süreçlerini yöneten kişiye denmektedir.
Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?
Sosyal medya uzmanlığı iş tanımı;
Firmanın sosyal ağ hesaplarını açar ve var olanlar için gerekli revizyonu sağlar.
Her sosyal medya ağını takip eder.
Sosyal medya uzmanı; çalıştığı firma veya kişileri bilgilendirir, uygun stratejileri belirler.
Özel kampanya kurguları geliştirir.
Şirket web sitelerini SEO’ya uygun hale getirir.
Firma web sitelerini dizinlere ekler.
Paravan bloglar açarak tanıtım yapar.
Rakip firma analizi yapar ve sonuca göre stratejik adımlar belirler.
Dijital dünya trendlerini takip eder ve alakalı reklamlar oluşturur.
Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretir, uygun olan iletişim stratejilerini belirler.
Firma hakkında oluşturulan uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirler ve gerektiğinde müdahale eder.
Bloglara içerik hazırlar ve yayımlar.
Ürün deneyimine dair çalışmalar yapar.
Mesleğindeki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirir.
Daha fazla bilgi almak için sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
www.sosyalmedyaegitimzirvesi.com