Facebook, Twitter, Instagram ve bunlar gibi pek çok sosyal medya pazarlama kanalınız için uygun paylaşım zamanını bulmanız elbette iyi bir çalışma gerektirir. Bununla beraber geleneksel paylaşım zamanları da mevcuttur. Örneğin öğlen araları veya iş çıkış saatleri gibi. Ancak bu geleneksel zamanlar sektörel olarak size uygun olmayabilir. Bu nedenle iyi bir analiz yapılması gereklidir.
Dijital ortamın en güzel yanı yapacağınız işi veriler ışında yapmanızdır. Yani önceki verilerinizi inceleyerek gelecek adımınızı daha sağlam atmanız mümkün. Öncelikle bilmeniz gereken hemen hemen bütün sosyal medyalar için gece yarısından sabah sekize kadar olan paylaşımlar verimsizdir.
Çalışmalarıma dayanarak paylaşım saatleri her platform için ülkemiz açısından farklılık göstermektedir. Örnek vermem gerekirse Google+ sabah saat 10-11 saatlerinde, Facebook ve Twitter ise en çok öğlen 13-16 saatleri arasında en aktif olduğunu söyleyebilirim. Facebook ayrıca akşam saatlerinde de 18-22 gibi kullanım yoğunluğu olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca LinkedIn kullanıyorsanız sabah saatlerinde en aktif olduğu saatler 7-9 diyebilirim.
Bu saatlere göre kişilerin LinkedIn ile sosyal medya gündemine başlayıp sonrasında Google + ve devamında ise Facebook ve Twitter'da aktif oldukları kanısına varabilirim.
Buraya kadar paylaştıklarım benim çalışmalarım sonucunda edindiğim deneyimlerdir. Şimdi ise Social Marketing Writing tarafından yapılan sosyal medya araçları için yapılan uygun zaman dilimlerini analizlerini inceleyelim.
Sosyal Medya Paylaşım Saatleri
Twitter İçin Uygun Paylaşım Zamanı
Twitter sosyal medya paylaşım aracı, Facebook'a göre biraz daha geniş paylaşım zamanına yayılmış durumda. Bu araç üzerinde maksimum sayıda kişiye ulaşmak için ideal paylaşım zamanı ise Pazartesi, Salı, Çarşamba ve Perşembe şeklinde olduğu belirlenmiş. Bununla beraber en kötü sonuçlar ise Cuma ve Cumartesi günlerinde alınmış. Genel olarak baktığımızda saat 13.00 ile 15.00 aralığında paylaşım yapmak gerekmekte. En kötü zaman ve paylaşımın yapılmaması gereken dilim ise Facebook'ta olduğu gibi 00.00 ve 09.00 saat aralığı olduğu saptanmış. Ayrıca genel itibari ile saat 17.00 suları en çok RT yapılan zaman dilimi olduğu gözlemlenmiş.
[Facebook Paylaşım Zamanı
Yapılan analizde Facebook için en uygun zaman Çarşamba günü olduğu gözlemlenmiş. Bununla beraber uygun olmayan zamanlar ise Cuma ve Cumartesi günleri olduğu gözlenmiş. Ayrıca Facebook üzerinden saat 15.00 sularında yapılan paylaşımlar en çok tıklamayı almaktadır. En kötü paylaşım zamanı olarak genel saat olan 24.00 ve 08.00 aralığı olduğu gözlemlenmiş. Ayrıca sabah 8.00'den öğlen 12.00'ye kadar olan zaman dilimi de bu kategoriye girmiştir.
Pinterest Paylaşım Zamanı
Önemli sosyal medya imleme sitelerinden Pinterest için yapılan gözlemlere göre en uygun paylaşımı öğleye doğru saat 12:00 – 13:00 ve 14:00 – 16:00 arasında yapmak gerek. Ayrıca akşam saatleri içinde saat 20.00 ile 24.00 arası uygun olduğu belirlenmiş. İlginç olarak Pinterest için en kötü paylaşım zamanı ise 17.00 ile 19.00 saatleri arası olduğu gözlenmiş.
LinkedIn Paylaşım Zamanı
Genellikle iş amaçlı kullanılan LinkedIn incelediğinde ise paylaşım için en uygun günlerin Salı, Çarşamba ve Perşembe olduğu gözlenmiş. Bununla beraber en çok tıklamanın sabah saatleri 07.00 ve 09.00 aralığında olduğu görülmüş. Yukarı bahsettiğim gibi sabah kalkınca LinkedIn kontrolü ile gün başlıyor demek ki. Bununla beraber genel olarak en olumsuz paylaşım zamanı ise yine diğer sosyal medya araçlarında olduğu gibi gece yarısından sabah 06.00 arasına kadar paylaşım için olumsuz görülmüş.
Google+ Paylaşım Zamanı
Sanırım Google ürünü olduğu nedeni ile önemi her geçen gün artmakta. Özellikle SEO açısından oldukça sık olarak olarak kullanılmakta. Bu sosyal medya aracı için en iyi saatler sabah 09.00 ile 11.00 arası olduğu gözlemlenmiş. En kötü saatler ise yine genel olan zaman dilimimiz gece yarısından sabah sekize kadar olan kısım olduğu belirlenmiş. Bunun yanında akşam saat 18.00 ile 24.00 saat aralığı da paylaşım için önerilmeyen zaman dilimi arasında yerinde almış.
Instagram Paylaşım Zamanı
Bu sosyal medya aracının Facebook satın aldıktan sonra önemi biraz daha arttı. Hatta ülkemizdeki ev hanımları için e-ticaret platformu oldu diyebilirim. Instagram için yapılan analizlerde en çok likealınan günün Pazartesi olduğu gözlemlenmiş. Verimlilik bakımından bakıldığında ise en uygun saatlerin 15.00 ile 16.00 saatleri arasında olduğu gözlemlenmiş.
Ayrıca yukarıdaki tablolarda en uygun ve uygun olmayan zaman dilimlerini görebilirsiniz. Dilerseniz sizde çalıştığınız kuruma ait sosyal medya hesaplarını bu zaman dilimlerinde kullanarak en üst seviye verim alabilirsiniz. Ayrıca bu saatleri kendi kişisel hesaplarınız içinde kullanmanız faydalı olacaktır.
Kaynak: AliaRior.com