Slm arkadaşlar geçen sene arkadaşla tepenatilus teknosadan hp marka kaptop aldık.Ürün arızalandı.Ürünü neomarin teknosaya götürdük fatura olmadığı için bir şey yapamayacaklarını söylediler.Onlarda tepenatilusa yönlendirdiler.Bu gün de oraya gittik fatura tarihini istediler fatura tarihini bilmediğimiz için ürünü almadılar.Ben exa,eksen bilgisyar,borsa pazar gibi yerlerden ürün aldım ama böle bi durumla karşılaşmadım.Sizce böyle bir yerden alışveriş yapılırmı ? Size söylüyorum arkadaşlar....
Teknosanın yaptığı büyük ayıp
1800-1900 tl vermiştik bide.Faturan olucakta yardım edicekler.Oda yoksa tarihini bilicen.Bu duruma gülelimmi ağlıyalımmı.
Fatura / Fiş nerede
Eğer fiş fln varsa tüketici haklarına başvur...
onlar olmadığı için almadılar zaten.Onu mahana ediyorlar.ben exa dan ram aldım fiş olarak fişide kaybettim.Adamlar üzerindeki barkod sayesinde buldular.Laptoptada vardır.Sonuçta üzerinde seri numarası filan var.
teknosanın kayıtlarında vardır yani bilgisayarın seri numarasından falan bulunması gerekiyor..
ayrıca kredi kartı ile almışsanız kredi kartı ekstre detaylarında da vardır..
olmadı aldığınız tarihi az çok tahmin edersiniz o tarihler arasına baksınlar...
Teknosada kayıtlar tutuluyor.
Teknosadan yeni fatura çıkartılabilmesi için en az 1 tane bilgi gereklidir o da tarihtir:
Ben tarihten o günkü satışları bulur müşterinin adıyla karşılaştırıp fatura çıkartırdım.
Suç teknosanın değil senin. Zaten her zaman satıcılar suçlu olmuştur hiç alıcıların suçlu olduğunu görmedim teknosada çalışırken hep biz hep biz.
Kardeşim elinde ya fatura ya garanti belgesi olacak. Hiç değilse kredi kartı ile geçtiysen extrelerden tarihi bulup adamlara vereceksin.
Teknosanın baş ilkesi: Müşteri memnuniyetidir.
Müşterinin bütün kayıtları tutulur. ve tek görebilen yer ya ana yönetim(muhasebe) ya fatura kesilen mağaza.
denizliden alınmış ürün burdurdan tekrar fatura çıkartamaz misal.
Bir notebook sattığımda ilk önce iki fatura nüshası, sonra garanti kağıdı sonra hp nin sigortasını doldurup verirdim geçen yıl. her birinde de tarih vardır.
Bu konuşmamdan sakın ve sakın teknosa taraftarıyım vb gibi bir düşünce çıkartmayın. Adamlara büyük ayıp gibi laf etmeye hakkımız yok sonuçta 1 sene önce kim bilir hangi satış danışmanı sattı sana. aylık milyarlarca satış oluyor. Senin tarihini bilememesi ayıp değildir.
sadece ve sadece fatura tarihi ile tespit bence yetersizlikten başka bir şey değil..
bir ürün aldığın zaman kayıt açıyorlar adresten tutta e maile, telefonuna yaşadığın şehre kadar..
yani tüketici faturasını kaybetti diye satış sonrası hizmet veremiyoruz demek ne kadar doğru..
tüketici almış olduğu ürünü gün-ay-yıl olarak hatırlaması kolay bir şey değil..
sistemin ürün adı seri numarası müşteri ad soyadı gibi farklı alternatifler içermesi gerekir.
hala öğrenemedik yada öğrenmek istemiyoruz exa gold bimeks media markt varken neden teknosa ben 1 sene önce aldığım ekran kartında problem vardı exa ya gittim hemen hallettiler..onun için exa gold bimeks ve de media ya devam
sadece ve sadece fatura tarihi ile tespit bence yetersizlikten başka bir şey değil..Şimdi iki tür fatura kesimi var.
bir ürün aldığın zaman kayıt açıyorlar adresten tutta e maile, telefonuna yaşadığın şehre kadar..
yani tüketici faturasını kaybetti diye satış sonrası hizmet veremiyoruz demek ne kadar doğru..
tüketici almış olduğu ürünü gün-ay-yıl olarak hatırlaması kolay bir şey değil..
sistemin ürün adı seri numarası müşteri ad soyadı gibi farklı alternatifler içermesi gerekir.
Oracle Fatura - ve Normal Yazarkasa faturası.
Yazarkasa faturasından direk ad soyad bulamazsın ya tarih gireceksin yada fatura numarası.
Eğer oracle fatura kesilmişse ad soyad - telefon bile yeterli. Oracle fatura kesilmemiş sanırım. çünkü başka bir mağaza verememiş faturayı. Oracle olsaydı 1 dk da çıkartırlardı ek nüsha yada teknik servis kağıdı...
Çoğu şirkette ad soyad ile fatura bulma yoktur. Ya fatura no, yada tarihlerden bilgi çıkartıp karşılaştırma.
Teknosa hiçde küçümsenecek bir firma değil bu konuda ama kullandıkları yazılım ncr yazar kasa sistemi olunca böyle oluyor. Kipa, Vatan Computer, Gold PC,Bimex bunlarda da aynı neredeyse...
benim eleştirdiğim burada hizmet kalitesi, a ya da b firması değil..
bugün a firması yarın b firması.. önemli olan çözüme sonuca ulaşmaktır.
fatura saklama yükümlülüğü tüketiciye aittir.fakat kaybolabilir..
ancak fatura kaybı müşteri mağduriyetine sebeb olmamalı..
benim üzerinde durduğum nokta da bu.
benim eleştirdiğim burada hizmet kalitesi, a ya da b firması değil..Ama bide işin satıcısı tarafından düşünelim;
bugün a firması yarın b firması.. önemli olan çözüme sonuca ulaşmaktır.
fatura saklama yükümlülüğü tüketiciye aittir.fakat kaybolabilir..
ancak fatura kaybı müşteri mağduriyetine sebeb olmamalı..
benim üzerinde durduğum nokta da bu.
Siz sattığınız malı geri almak veya sattığınız şeyi tamir için bir neden aramaz mısınız?
Belge vs. olucakki adam sizin aldığınızı bilecek..
Ama bir çözüm var kredi kartından aldıysanız ödenen veya ödenmiş kısımdan zamana bakabilir oradan kanıtlayabilirsiniz;) Kolay Gelsin...
Ama bide işin satıcısı tarafından düşünelim;:))
Siz sattığınız malı geri almak veya sattığınız şeyi tamir için bir neden aramaz mısınız?
Belge vs. olucakki adam sizin aldığınızı bilecek..
Ama bir çözüm var kredi kartından aldıysanız ödenen veya ödenmiş kısımdan zamana bakabilir oradan kanıtlayabilirsiniz;) Kolay Gelsin...
faturayı ben kaybetmedim.
umarım kimse faturasını kaybetmez(bende dahil).
her neyse..kaybeden arkadaşa kolay gelsin..
artık fiş fatura garanti belgesi olayı kaldımı ya herşey elektronik sisteme geçmiş aldığın ürünü götürüsün seri veya imei no dan çıkar ürün bilgisi heleki teknosa gibi biryerde bu bencede teknosanın büyük ayıbı..
artık fiş fatura garanti belgesi olayı kaldımı ya herşey elektronik sisteme geçmiş aldığın ürünü götürüsün seri veya imei no dan çıkar ürün bilgisi heleki teknosa gibi biryerde bu bencede teknosanın büyük ayıbı..gırgır mı geçiyorsunuz?
TR de kaç yerde faturasız destek veren yer gördün.
Ben hiç görmedim. varsa söylede bizde garanti belgesiz direk aldığımız ürünü götürelim.
Mesel nokia n81 alalı 3 ay oldu kvk ya götürelim fatura isticek verelim imei yi adam tınlamıcak faturasız.
ya arkadaşlar boş verin teknıosayıda sen farzedelim tüketici haklarına bu ilgisizlik hakkında başvuracaksın tahmin et senden isteyecekleri ilk belge nedir, kardeş domates almıyorsun elektronik malzeme alıyorsun HP markasına güvenirsin ama kullandığı HDD markasına güvenemezsin bu tür ürünlerde saklamak zorundasın her yerde senden istenecek belgedir bu bir tedbirsizliktir, en azından fatura tarihini bilmek zorundasın çünkü bunu kayıtlardan bulmak mümkün ama bayağı uğraştırır hele hele bir önceki yıldan alınmışsa
ben iş değiştirme safhasına gelmeden hiçbir firmanın benden fatura istediğini görmedim...barkod denilen şey ve seri no o alete özeldir ve biçok mağaza bunu barkodla hallederken bahsettiğiniz merkez faturasız yapmam abi diyosa faturasını bulamayacak olan bi ton insanı eleyip en az kısmıyla uğraşma niyetindedir...kusura bakmayın ama ben 20 liralık pil şarj aletini bile barkodu sayesinde arızaya yolladım...firma adı vermemi istiyorsanız bimex teknoport mağazası. Kıssadan hisse bu kadar tartışmanın alemi yok.
Faturalı adam işinin takipçisidir ona kafa tutulmaz, uğraşılmaz işi yapılır.
Faturasız adam dağınıktır, bulamaz, uğraşamaz giden gitti der....
Fiş , fatura gibi belgeler yasal olarak hakkınızı savunmanızı sağlar. Eğer faturanızı kaybetmişseniz ürünü aldığınız firmadan hak talep etme hakkınız yoktur ve o firmayı '' Büyük Ayıp '' diye karalamak yerine sorunu biraz da kendinizde ararsanız daha mantıklı düşünebilirsiniz.
Seri numara , barkod falan onlar ayrı mesele , o firmaya özgü bir şey. Teknosa'da işler sadece seri numara ile halledilebilseydi görevli kişiler de ona göre size yardımcı olurlardı. '' Bugün canım çok sıkkın şu adama fatura sorayım da işini zorlaştırayım '' diye düşünmediklerin emin olun.
gırgır mı geçiyorsunuz?ben exa da gördüm ürünü fiş ile aldım.adamlar barkod sayesinde hangi tarihte aldındığını bulup çıkarıp servise gönderdiler.bide ek bilgi olarak çizgi elektronik var adamlar müşteriyi ellerinin üsütünde tutuyorlar.
TR de kaç yerde faturasız destek veren yer gördün.
Ben hiç görmedim. varsa söylede bizde garanti belgesiz direk aldığımız ürünü götürelim.
Mesel nokia n81 alalı 3 ay oldu kvk ya götürelim fatura isticek verelim imei yi adam tınlamıcak faturasız.
Şimdi iki tür fatura kesimi var.senin dediğin yazar kasa faturası ile bilene exa ürünü garantüye alıyor üzeründeki barkod sayesinde.
Oracle Fatura - ve Normal Yazarkasa faturası.
Yazarkasa faturasından direk ad soyad bulamazsın ya tarih gireceksin yada fatura numarası.
Eğer oracle fatura kesilmişse ad soyad - telefon bile yeterli. Oracle fatura kesilmemiş sanırım. çünkü başka bir mağaza verememiş faturayı. Oracle olsaydı 1 dk da çıkartırlardı ek nüsha yada teknik servis kağıdı...
Çoğu şirkette ad soyad ile fatura bulma yoktur. Ya fatura no, yada tarihlerden bilgi çıkartıp karşılaştırma.
Teknosa hiçde küçümsenecek bir firma değil bu konuda ama kullandıkları yazılım ncr yazar kasa sistemi olunca böyle oluyor. Kipa, Vatan Computer, Gold PC,Bimex bunlarda da aynı neredeyse...