Amd ekran kartının içindeki gpu ile işlemcinin içindeki gpu yu birleştirmek istiyor.Böyle birşey olursa şayet.İlk başlarda işlemci ghzleri 2ghz üzerinde 4 çekirdek veya 6 çekirdegi geçmez.Ama inanılmaz bir hıza sahip olurlar.Ama bunu yine normal ekran kartlarına değil cpu içine gömülü ekran kartlarına yapıcak.Herşey ortak kullanılıcak.
Amd 8000 yada 9000 serisinden sonra yapışık gpu ile 4 çekirdekli ekran kartını sunucak.Şuan ekran kartlarında 2 gpuda ayrı ayrı duruyor.
Zannetmiyorum belki yeni xbox760 da yada ps4 live da bunu görebiliriz.
Bazıları bu bellek veriyolunu 128bit 256bit 384bit 448bit 512bit 768bit.Bunları kafasına çok takıyorlar.Bu tamamen o ekran kartını üreten firmanın ekran kartlarına koydugu kotadan başka bişey değildir.Yani bir ekran kartınız var 512bit diyelim.Fakat başka bir ekran kartı var yeni nesil pahalı 256bit veriyolu var.256bit 512bitlik erkan kartını 4 e katlaya bilir.Bunun sebebi ekran kartını frenleyen parçalar ve işlem birimleri koymasından kaynaklanıyor.
Örnek vermek gerekirse 1024bitlik bir erkan kartımız var.Ekran kartı özellikleri şöyle olsun.
2gb ddr5 4000mhz
1048paralel birim
1100mhz gpu frekansı tek cpu
1024bit
diğer ekran kartı ise
2gb dd5 6000mhz
2048paralel birim olsun
1400gpu tek gpu
256bit
256bit olan daha hızlıdır.Fakat dahada hızlı olmaması için 256bit veri yoluyla frenlendi.Üsdeki kart donanımla yazılımla frenlendi alttaki kart ise ramlerin gönderdigi veriyi kısıtlamakla frenliyor.Bunlar hep politika.4 4 lük bir ekran kartı yapmıyorlar çünkü ileride yenisi çıkıyor.Üstelik sürekli güncellemelerle eskilere hız kaybı yenilere hız artımı sunuluyor.konsollarda bunlardan eser yok.Taki yeni nesil konsollar çıkana kadar.Bir yama bir güncelleme herşeyi bitirir.