Geçenlerde ekran kartım bozuldu aldığımız yere götürdük tamir için. Garanti kapsamında bir malın tamiri 30 iş gününü geçerse yerine yenisini veya parasını veriyorlarmış. Sorum şu; bu 30 iş gününe cumartesileri dahil mi? Yani sayarken cumartesi pazarımı yoksa sadece pazarı mı çıkarcaz?
Tüketici Haklarıyla İlgili
- 1
- 2
Geçenlerde ekran kartım bozuldu aldığımız yere götürdük tamir için. Garanti kapsamında bir malın tamiri 30 iş gününü geçerse yerine yenisini veya parasını veriyorlarmış. Sorum şu; bu 30 iş gününe cumartesileri dahil mi? Yani sayarken cumartesi pazarımı yoksa sadece pazarı mı çıkarcaz?haftanın 5 günü geçerli yani 30 iş günü 6 hafta ediyor
maalesef cumartesi pazar dahil değil
Çok saol ilgilendiğin için. Bide ben ekran kartı yerine parasını almak istesem, ekran kartının ben aldığım gün verdiğim parasını mı,(bir buçuk sene önce aldım) yoksa şu anki piyasa fiyatına göremi parasını vericekler?
Çok saol ilgilendiğin için. Bide ben ekran kartı yerine parasını almak istesem, ekran kartının ben aldığım gün verdiğim parasını mı,(bir buçuk sene önce aldım) yoksa şu anki piyasa fiyatına göremi parasını vericekler?fatura üzerindeki miktarın geri kullandırılması ile yükümlüdürler, ancak firmalar genel olarak ceplerin nakit çıkmasını en sona saklamayı yeğlerler. sana önce yakın değerlerde başka bir kart önerilir ısrarla, olmazsa o fatura tutarı kadar alışveriş yapabileceğin bir çek veya ücretsiz fatura kesilir ki buda sadece aldığın yerde veya o firmanın öteki şubelerinde geçerlidir. yani eline nakit geçiceğini falan sanma. ama hepsinden öte bu tarz işler kolay kolay 30 iş gününü geçmez çok zorunlu durumlar olmadıkça
Teşekkürler cevabın için 8800gt idi ekran kartım aldığım dönem 330-340 falandı şimdi 200 lira o yüzden sordum. Yani aldığım gnkü fiyatına hediye çeki verseler onada razıyım şu dönemde o parayla daha iyisini alırım. Ancak faturayı bulamıyorm onlarda kaydı falan yok mudur? Götürdüğümde adam kartın üzerindeki numarayı girdi bilgisayara garantisi devam edio dedi aldı. Faturanında öyle bi kaydı falan yok mudur?
Kısa bir zaman önce benzerini yaşadım. Bende bundan 20 günce bozulan ekran kartımı media markta götürdüm, fatura yok şimdi beni uğraştırırlar dedim ama kartın seri numarasından aldığım tarihi buldular. Garantisi devam ettiği için (geçen sene almıştım) kartı alıp onarıma gönderdiler. 15 gün sonra kartın yapılamadığını söylediler ve 250 TL lik (yani ürünü geçen sene aldığım fiyat) bir hediye çeki verdiler. Benim herhangi bir şey söylememe bile gerek kalmadı. Bende şimdi Media Markt'ta gördüğüm hd 4890 ile hd 5770 ten birini almayı düşünüyoum tabii ki üzerine belirli bir miktar koyarak. Buradan herkese de duyurum "fatura yoksa bir şey yapamayız" diyen satıcılara kafa kol girişi serbesttir.
Oh be rahatladım ya çok saol benmkinin kolay kolay tamir olacağını düşünmüorm bi anda kendiliğinden dondu kaldı öle mavi ekran hatası falan verdi res attı kendine yazılar renkler karmakarışık alabula... Tamir için istanbula falan gidiomuş 5 günü kaldı hadi bakalm :)
Ya olaya bakar mısınız babamla konuşuorum telefondan 8800gt yerine 9600 gt verio kadın daha kötü para iadesi yapamam dio. Biz bi bilgisayarcı aracılığıyla bunlardan almıştık yni bura toptancı gbi bişe gidin onlarla görüşün dio. Orasıda kapandı. Para eklielim hd4870 falan alalım diorm kadın stoklarda yok dio gelrmi bilmiorm dio. Beklielim diorm, ama siz yarın gelirsenz ben bişe yapamam dio adamlara bak ya ben napim şimdi...
Acil bi yardım edermisiniz ne yapabilirim
Başka bi adamla görüştüm telefonda bu firmadan hd4870 getirtmesi konusunda anlaştım ama hadi bakalm.. Biz 8800gt yi başka bi bilgisayarcıdan pc toplatırken almıştık, onlarda bu toptancı olan firmadan alıp topluolar pc leri şimdi bu toptancı firma aldıınız yerle görüşün bz bişe yapamaız diolar ama orasıda kapandı gtti. Bunlar haklı mı şimdi?
Başka bi adamla görüştüm telefonda bu firmadan hd4870 getirtmesi konusunda anlaştım ama hadi bakalm.. Biz 8800gt yi başka bi bilgisayarcıdan pc toplatırken almıştık, onlarda bu toptancı olan firmadan alıp topluolar pc leri şimdi bu toptancı firma aldıınız yerle görüşün bz bişe yapamaız diolar ama orasıda kapandı gtti. Bunlar haklı mı şimdi?haklı tabi, senin aldığın yer sana sorumlu, bu adamlar kağıt üstünde yazılan kurala göre işler o kadar. al sana verilen kartı başka çaren yok zaten senin aldığın yerde kapanmış. gerekirse bunu satarsın üstüne yine ekler alırsın istediğini.
E bu mudr garanti. Ekran kartım bozuluo 2 yıl garantili adamlar yapamıo daha kötüsünü veriolar ee ne elime geçti 8800gt parasıyla gittim 9600 aldım madem öle nie tamir etti bunlar yani garanti için tamir için bu adamlara götürüom hiç bişe demiolar ama iş yapamayıp aynısından yada parasını vermeye gelincemi öbr aldıın yere götr faln diolar..
haklı tabi, senin aldığın yer sana sorumlu, bu adamlar kağıt üstünde yazılan kurala göre işler o kadar. al sana verilen kartı başka çaren yok zaten senin aldığın yerde kapanmış. gerekirse bunu satarsın üstüne yine ekler alırsın istediğini.uğurcum bu konuda oldukça tecrübeli birisi olarak maalesef bu konuda seni düzeltmek zorundayım.Şöyle ki;
bu tip durumlarda malı ithal edenden en son satıcıya kadar herkes müteselsilen sorumludur.Yani yükümlülüğün tamamından.Bu zincirdeki hiç kimse bana ne diyemez.Eğer aldığın yer kapandı ise onun aldığı yere yada ithalatçısına başvuracaksın.Para istiyorsan para eşdeğer ürün istiyorsan ürün.Tek bir kuruş dahi kesemezler ve sana para iadesi yapmıyoruz diyemezler.çok zora koşarlarsa tüketici mah. başvurur paranı alırsın.Para iadesimi eşdeğer ürün mü verileceğine satıcı değil alıcı karar verir.
Ben bir asus f3 değiştirdim bu şekilde.aldığımda ödediğim para 1920 lira 1600 dolar idi ve aynı şekilde aldığım yer kapalı idi ama ben ithalatçısı metro elektronik e gittim ve çatır çatır bir n51vn aldım değeri o tarihte 1600$ falandı
Saol içimi rahatlattın valla yani dier şekilde mantıksız oluodu zaten benm aldıım yer kapanıo bunlara götürüorm benm aldıım yer kapandı die bunlar bana ne verrse kbl mu etcem tlfondaki kadın bide normalde bunuda veremeyiz ben size yardım oluorm yapılmicak bişe yapıorm dio. Ya nefret ediorm varya bidaha böle yerlerle kesnlikle alışveriş yapmicam ne kadar pahalı olrsa olsn artık media markt, vatan falan öle yerlerden alıcam ne alırsam...
madem durum öyle tekrar dayan kapılarına o zaman, yanlış hatırlıyormuşum demek..
Böyle zorluk çıkartan satıcılara karşı yapılacak 2 şey var; Sesini yükselteceksin ve daha da önemlisi haklarını iyi bildiğini onlara göstereceksin. Sana iki tane link vereceğim, bu işin kanulardaki yerini ve ne yapılması gerektiğini anlatıyor. Bunları 10 dk nı ayırıp oku hocam ve bir dahaki sefere bu satıcılarla konuşurken şu maddenin şu yönetmeliği böyle diyor tarzı bir konuşma yaparsan seni kazıklayamayacaklarını onlara göstermiş olursun. İkinci bağlantıda tüketiciye uyarılar kısmını özellikle oku. http://www.hukukrehberi.net/Details.aspx?Status=Link&;id=24 http://www.tuketicihaklari.org.tr/index.php?option=com_content&;task=view&id=67 ...Linkler çalışmıyor gibi. O zaman şöyle anlatıyım; www.hukukrehberi.net sitesine gir sağda "tüketici köşesi"ne tıklayıp açılan yerde "garanti belgesi uygulama esasları"na tıklarsan ulaşabilirisin.
Çok saolun adamla anlaştım ama bu seferde adam ekran kartımın bu günkü değeri üzerinden işlem yapıyor. Fatura üzerindeki fiyattan yapmıyor. 350 liraya falan aldım ben bu kartı, istediim başka kart 340 lira kadar. Benim kartın şu anki fiyatı 200 falan belki daha az bu yüzden adam 150 lira kadar fark istior. Fatura üzerindeki paraya göre diyorum. Adam dio olurmu öle o zaman siz 1.5 sene bu ekran kartını kullanmış sonra hiç para vermeden bu ekran kartından çok daha iyi bi ekran kartı almış olacaksınız falan dio. Şimdi ne diim bu adama..
Yönetmelik gayet açık; "tüketici malın ücretsiz değiştirlimesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir." Birincisi; bu durumdaki tecih hakkı yukarıda belirtildiği gibi tüketiciye ait. İkincisi; orada görebileceğin gibi bedel iadesi yazıyor, o günkü değerinin bedel iadesi yazmıyor. Garanti belgesl uygulama esaslarına dair yönetmeliğin 15. madde c bendinde yazıyor bu söylediklerim. Gerekirse tüketici mahkemesine başvuracağını söyle. Hakkını sonuna kadar ara. Seninle benzer durumu yaşayan bir çok kişi var, hem bir çıkarım yapmak adına hem de bilgi edinmek için bağalantıları veriyorum. Şuralarda görebilirsin; http://forum.donanimhaber.com/m_18701411/tm.htm http://www.hukuki.net/showthread.php?t=67225 http://forum.donanimhaber.com/m_19494467/tm.htm
Yönetmelik gayet açık; "tüketici malın ücretsiz değiştirlimesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir." Birincisi; bu durumdaki tecih hakkı yukarıda belirtildiği gibi tüketiciye ait. İkincisi; orada görebileceğin gibi bedel iadesi yazıyor, o günkü değerinin bedel iadesi yazmıyor. Garanti belgesl uygulama esaslarına dair yönetmeliğin 15. madde c bendinde yazıyor bu söylediklerim. Gerekirse tüketici mahkemesine başvuracağını söyle. Hakkını sonuna kadar ara. Seninle benzer durumu yaşayan bir çok kişi var, hem bir çıkarım yapmak adına hem de bilgi edinmek için bağalantıları veriyorum. Şuralarda görebilirsin; http://forum.donanimhaber.com/m_18701411/tm.htm http://www.hukuki.net/showthread.php?t=67225 http://forum.donanimhaber.com/m_19494467/tm.htmOnlara bu maddeyi göstersem bu sefer bak işte bedel iadesi diyor değeri neyse onu veririz falan derler ya öff olaya bak adamlar üstüne bi ekran kartı daha satacak bana.. Neyse ya sizinde kafanızı yordum teşekkürler cevaplayan herkese halledeceğiz bi şekilde artık...
Hocam, bedel iadesi demek senin o ürüne ödediğin bedelin karşılığı demektir. Onların piyasaya bakıp da ya da kafalarına göre belirlediği bedel değildir. Aslında onlarda bunu biliyor ancak çoğu tilki gibi olduğu ve bizler de koyun gibi olduğumuz için kafalarına göre iş yapıyorlar. Verdiğim linkleri okudun mu bilmiyorum ama bu tarz düzenbazları alt etmenin bir çok yolu var. Bizim kafaya bir şey olmaz, önemli olan sorununu çözmen:) Umarım halledersin..
Tüketici haklarını aradık onlar da fatura üzerindeki dediler yarın adamların yanına gidip yanlarında arayacağım birde bende fatura olmamasını bana karşı kullanırlar mı? Daha öncede sormuştum bunu size ama yinede istediğimi yapamamam için bunuda bize karşı kullanırlar gibi gelio evde aradım sadece kullanma klavuzunu ve CD'sini buldum...
Tüketici haklarını aradık onlar da fatura üzerindeki dediler yarın adamların yanına gidip yanlarında arayacağım birde bende fatura olmamasını bana karşı kullanırlar mı? Daha öncede sormuştum bunu size ama yinede istediğimi yapamamam için bunuda bize karşı kullanırlar gibi gelio evde aradım sadece kullanma klavuzunu ve CD'sini buldum...sende amma problemli çıktın ya
şaka bir yana sende fatura yoksa e senin aldığın yerde kapalıysa bu adamlarda orjinal satış fiyatı olmayabilir. en nihayetinde bunlar senin aldığın yere kendi içlerindeki ticari fiyattan toptan satmışlardır. eğer kredi kartıyla falan aldıysanız ücretin kanıtı kayıtlarda çıkar tabi...
Evet kredi kartıyla almıştık neyse yarın herşey belli olur sonucu yazarm yarın ola hayır ola... :)
Babam almış istediğim ekran kartını üzerine 30$ kadar fark koyarak. Aslında koymaması gerekioduda adamlar başta 100$ fark istemişlerdi babam 30$ a indirtip almış. Neyse şmdi onun içinde dava açmak istemem ki açamam fatura yok :) Herkese çok teşekkürler kafa yordukları için siz olmasaydınız şu an bir 9600GT'im olacaktı teşekkürler.. :)
- 1
- 2