1-)olamama sebebi çok uzun dostum ama kısaca özetlersek:
*sistem yanlış:ilkokuldan başlayarak her zaman hazır ve ezberlenecek formüller üzerine öğretim aldık.niye?neden? soruları hep havada kaldı.
*birey öğretimini aldığı lisans üstüne değil de farklı bir dal da iş yapıyor.eğitimcilerin tabiri ile yeniden eğitim gerektiren işlere giriyor.ilk okuduğu bölüm boşa gitmiş oluyor.
*okuyan kişilere bilimi sevdiremiyoruz.bunun en büyük sebebi de şartlar ve öğretim kadrosu.yani herkesin aklında okuyup para kazanayım var bir şeyler bulayım ,çalışayım,şunu da bulan TÜRK olsun diye bi düşünce yok.
eğitimci sorunu ise öğrt.lerin işini severek-sevdirerek yapmaması.çoğunluğu ya öğrenciyi yıldırıyor ya da nefret ettiriyor...
*işini hakeden değil işten anlamayan kişiler işin-kurumun başına geçiyor...bir nevi torpil ve kadrolaşma ile işin ehli kişiler boşta kalıyor.
*Tc de imkan olmadığı için(daha önce üniversitede niyetlenip malzeme bulamadığımızdan yapamadığım projeleri anlatmıştım) araştırma yapacak kişiler yurt dışına çıkmak istiyor.tıpkı benim gibi :nanoteknoloji üzerine yüksek lisansa uğraşıyorum ama TC de çok zor...
*torpil konusu yeniden:yüksek lisans yapacak kişiyi prof. heyetinin mülakata alması tam bir torpil ve görüş ayrılığı aşaması.yani yok sen şucusun bucusun diye adamın kafatasına bakıp gönderiyorlar...beyne önem veren yok.
2-)mazinin hatırına sayılan üni.ler şimdi bilim yuvası değil görüş yuvası haline geldi ...ve hiç birisi şu an övgüyü hak etmiyor...bize göre iyiler ama yurt dışı kriterlerinde sınıfta kalırlar...kötünün iyisi
dostum bastın tuzu yine yaraya ahaaaa bu kadar yazdırdın...biraz dinleneyim daha sonra tekrar yazarım...