TÜRK ÜNİVERSİTELERİNİN ÇALIŞMALARI YETERLİMİ

Banned
11-11-2008, 00:45   |  #1  
OP Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
131 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

Selam. Son bir kaç aydır özellikle 24 saat haber yayınlayan kanallarda(NTV,CNNTURK vb) İngiltere,Avusturya,İsveç ülkelerinin sahip olduğu üniversitelerin tıpta ve teknolojide(özellikle internet teknolojileri,hız) bir çok gelişmeye imza attığı haberleri dolaşıyor.Türkiye sınırları içindeki üniversitelerde bu tip dünyada yankı yapan,ses getiren ve lazım olan gelişmeler;
1- Neden olmuyor?
2- Türkiyedeki ODTU gibi isim yapmış üniversiteler (olay yaratacak) hiçbir buluşa imza atamadıkları halde övülmeyi hak ediyormu?

Fikirleriniz ve önerileriniz için şimdiden tşkk.

Son Düzenleme: Banned ~ 11 Kasım 2008 01:47
physfg
11-11-2008, 01:13   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,686 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

1-)olamama sebebi çok uzun dostum ama kısaca özetlersek:

*sistem yanlış:ilkokuldan başlayarak her zaman hazır ve ezberlenecek formüller üzerine öğretim aldık.niye?neden? soruları hep havada kaldı.

*birey öğretimini aldığı lisans üstüne değil de farklı bir dal da iş yapıyor.eğitimcilerin tabiri ile yeniden eğitim gerektiren işlere giriyor.ilk okuduğu bölüm boşa gitmiş oluyor.

*okuyan kişilere bilimi sevdiremiyoruz.bunun en büyük sebebi de şartlar ve öğretim kadrosu.yani herkesin aklında okuyup para kazanayım var bir şeyler bulayım ,çalışayım,şunu da bulan TÜRK olsun diye bi düşünce yok.
eğitimci sorunu ise öğrt.lerin işini severek-sevdirerek yapmaması.çoğunluğu ya öğrenciyi yıldırıyor ya da nefret ettiriyor...

*işini hakeden değil işten anlamayan kişiler işin-kurumun başına geçiyor...bir nevi torpil ve kadrolaşma ile işin ehli kişiler boşta kalıyor.

*Tc de imkan olmadığı için(daha önce üniversitede niyetlenip malzeme bulamadığımızdan yapamadığım projeleri anlatmıştım) araştırma yapacak kişiler yurt dışına çıkmak istiyor.tıpkı benim gibi :nanoteknoloji üzerine yüksek lisansa uğraşıyorum ama TC de çok zor...

*torpil konusu yeniden:yüksek lisans yapacak kişiyi prof. heyetinin mülakata alması tam bir torpil ve görüş ayrılığı aşaması.yani yok sen şucusun bucusun diye adamın kafatasına bakıp gönderiyorlar...beyne önem veren yok.

2-)mazinin hatırına sayılan üni.ler şimdi bilim yuvası değil görüş yuvası haline geldi ...ve hiç birisi şu an övgüyü hak etmiyor...bize göre iyiler ama yurt dışı kriterlerinde sınıfta kalırlar...kötünün iyisi


dostum bastın tuzu yine yaraya ahaaaa bu kadar yazdırdın...biraz dinleneyim daha sonra tekrar yazarım...

physfg
11-11-2008, 01:28   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,686 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

çözüm yollarına gelirsek:

1-)öğretimi araştırma ve deney üzerine kurmalı(fen alanı).bu da ancak konu miktarını azaltıp özleştirerek yapılabilir.amerikan tavuğunun kuluçka süresini değil daha az öz bilgi verilmeli.

2-)mantık esas olmalı .her formülü biraz uğraş ile bulabilirsiniz ama onun kullanılışını ve mantığını anlamak daha işe yarar.en güzeli ise çıkarılış yolunun mantığını anlamak.

3-)bilime maddi destek sağlanmalı:şu an tübitak destekliyor ama bursların çoğu zengin ve torpilli kişilere gidiyor...

4)her şehire bilim enstitüsü açılmalı :tıpkı kütüphane gibi basit bir üyelikle gözetmen eşliğinde araştırma merkezleri kurulmalı.şimdilik büyük şehirlerde olsa bile yeter.

5)dersler sınıfa değil sınıf derse uygun olmalı...her dersin sınıfı ayrı ve sabit olmalı.örneğin :fizik kesinlikle laboratuar da tarih ise nostaljik ve eserlerle dolu bir sınıfta olmalı.

6-)yoruldummmmmmmmmmm


physfg
11-11-2008, 01:40   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,686 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

dur daha devam edecem daha neler var neler açacam ağzımı yumacam gözümü...
en dertli olduğum konu bu...

ayrıca sana teşekkürler böyle bir konu açtığın için.

bu arada haftada bir bir bilim adamının hayatı ve buluşlarının olduğu bi tanıtım konusu düşünüyorum ne dersin?

Alparslananadolu
11-11-2008, 12:10   |  #5  
Alparslananadolu avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
642 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

Bizim üniversiteler, maşallah, eğitimden başka herşeyle ilgileniyor.

Alparslananadolu
11-11-2008, 12:10   |  #6  
Alparslananadolu avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
642 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

O yüzden Türkiye'de bilimin gelişmesine üniversitelerin pek katkısı olmuyor.

physfg
12-11-2008, 23:03   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,686 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

hoca bilmezken öğrenci hocadan ne alabilir ki?

bizde bi de tam tersi de oluyor: prof. kendinden iyi bir öğrenciyi gördüğünde çekemeyip engel olmaya çalışıyor...nassı işse hala anlamış değilim.
öğrenciniz sizden iyi olmalı ki bi gelişme olsun...