Türkiye Egitim! Yanlısları ve Yapılan Haksızlıklar

Sessiz_cin
15-01-2007, 16:23   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
12 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2007

Uzun biraz ama okuyun ltfn büyük harfle mail atacagim icin yazmistim forum kurallarını ihlalse özür yönetimden.
SAygılar.

TÜRKİYE ‘ DE EĞİTİM

Türkiye için en önemli kaynağın eğitim olduğunu biliyoruz ve yapılması gerektiğini düşündüğüm kişisel düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum;

Öncelikle Herkes bir okur herkes bir doktor olamayacağını kabullenmeliyiz herkes yeteneğine göre başarı gösterir . Bireyin maddi gücünü bir yere bırakarak her bireyi eşit olarak sadece yeteneğine göre sınama ÖSYM nin amacıdır.Ama gelen öğrenciler neyazıkki o sınava eşit girmezler ve kimsede eşit girdiğini söyleyemez.Eşitlikleri sadece aynı sınav sorularında ve puanlamada sınırlıdır.Benim yanlış olduğunu düşündüğüm sadece öncesi sınav sistemidir.ÖSYM için Okul Puanı önemlidir.Haklıdırlarda başarılı çalışmış bir öğrencinin diğer öğrencilerden üstün olmadır fakat o notlar doğrumudur, gerçenten hakkeden çalışkan bir öğrencimidir çünki değilse yapılan yanlış büyük boyutlardadır.Artık öyle değil sınav sistemi diyenler gine bu yapılan yanlışları düzeltmeyicini unutmamalıdır.Evet gerçekten başarılı bir eğitim siciline sahip bir öğrenciden kesinlikle başarısının desteklenmesi ve hakkının sonuna kadar aranması için bazı koşullarlar gerçekleştirilmelidir.Türkiyede Düz lisede Okuyan tüm öğrenciler aynı kitaplardan ve aynı müfradatdan sorumludur.Fakat burada yapılan yanlış öğrencilerin başarı düzeylerinin sınanmasıdır.Her öğretmen bir insan olduğuna ve her insan farklı düşünce,düşünce düzeyi ve zekaya sahip olduğuna göre sınav sorusu hazırlama ve değerlendirmesi farklıdır.Bu farklılıktan zarar gören öğrencidir.A okulunda bir derse giren öğrenci 3 notu almış , B okulundaki bir öğrenci 5 notu almıştır burada B okulunda okuyan öğrenci daha mı çalışkandır yoksa öğretim görevlisi daha mı kolay soru sormuş veya daha mı yüksek değerlendirmiştir. Bu sorular aynı olamadığı sürece Negatif sonuçludur. Kesinlikle bir ölçüm değeri göstermez.Öğretim Görevlilerin sorusu dışında Yapılan eğitim soysuzluğuda bir kötü etmendir bunlar görevlilerin çalışmasına rağmen engellenememektedir.Puan etkiliyen kötü etmenler , Siyasi görüş, fuhuş,rüşvet,akrabalık,çıkarlar yüzünden ders notlarında değişiklik olmaktadır aynı şekilde öğrencinin kopya eğilimi,tehtit le başarısı da o nota etmendir.,Bu sözle , uyarılarla , cezalarla minuma inememektedir.İnse zaten konuşmaya değmez. Bu engellmenin yolu güzel bir örnekle gösterebilir bir öss sınavında bu unsurların nerdeyse hiçbiri yoktur. Yani tüm lise öğrencileri aynı sorulardan ve değerlendirme sisteminden sorumlu olurlarsa gerçek başarılı öğrencileri seçmek mümkün olur.Ben Test sisteminden bahsetmiyorum.Sistemi düşünelim;

Ders yılı içinde sınav zamanı Bir kurum tarafından belirlenmiş test soruları öğrencilere sunulur test sorularına ek özellikle sözel dersler için sözel sorular hazırlanarak öğrenci boş kutuları doldurur sınavını tamamlar.Öğrenciler aynı sorulardan sorumlu olmuş olur.Test sorularını değerlendirme gine o kurum tarafından yapılır öğrencinin sözel yazımları öğretmeni tarafından değerlendirilir fakat öncesinde sözel olarak doldurulan tüm kağıtlar okul tarafından bilgisayar ortamında arşivlenir ve halka sunulur.internetten herkes tüm öğrencilerin sınavda yazdıklarını okuyabilir.Değerlendirmesini öğretmen bilgisayar ortamıdan yapmalıdır.Öğrenci istediğinde kuruma not şikayetinde bulunabilir.

Bu Sayede kağıt değiştirme ve öğretmenin yapabileceği hiçbir torpil kalmaz ve bu sayede Türkiye genelinde herkes eşittir.Unutmayın bu sayede başarılı başarısız öğrenci sınıfı belirlenir.Üniversitlerde özellikle buna benzer bir sistem uygulanmalı bu kötü unsurların büyük boyutu neyazıkki burada ve önüne geçilmeli.

SEN KENDİ YOLUNA BAK ONLAR DİPLOMA ALSA NE OLUR Kİ DİYENLERE DİPLOMA ALAN O KOPYACI ŞAHIS BEN ASKERDEYKEN BENDEN ÜST , BİR İŞ BAŞVURUMDA BENDEN ÖNCÜ ,SORULDUĞUNDA BENDEN ÜST OKUMUŞ GÖZÜKÜYOR VE SADECE BENDEN DEĞİL SENDEN VEYA ÇOCUKLARDANDA  VE ÜLKEMİN BOŞ DEĞİL BAŞARILI ÖĞRENCİLERİ DEĞERLENDİRMESİNE İHTİYACI VAR.


YAPILANLAR ….

UYAN TÜRKİYEM KOPYA ÇEKİLİYOR !


LÜTFEN ZAMAN AYIR VE OKU!

HERKESE SELAMLAR ;  

BEN EGE ÜNİ. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİYİM VE AÇIKÖĞRETİM İŞLETME OKUYORUM GÖRDÜĞÜM YANLIŞLARI DÜZELTİLMESİ AÇISINDAN BURDA AKTARMAK İSTİYORUM HİÇBİR ŞAHSA VE KURAMA İFTİRA ATMIYORUM YANİ ÜNİ. SAKIN ALINMASIN BEN SADECE SINIFIMDA GÖRDÜĞÜM KOPYA OLAYLARINI ÖNÜNE ENGEL GELMESİ İÇİN BAHSETMEK İSTİYORUM SEBEBİ MİLLİYETCİ OLMAM VE KOPYA İLE DİPLOMA ALMIŞ ŞAHISLARIN ÇOCUKLARIMIN YAŞACAĞI BİR ÜLKEDE OKUMUŞ OLARAK GÖRÜLMESİNİ İSTEMİYORUM SONUÇTA BİR ÇOĞU MEMURİYETVEYA İLERİ KURULUŞLARDA DİPLOMASI SAYESİNDE BİRYERE GELCEĞİ İÇİN VE ÜLKEME ZARARI OLCAĞI NDAN ANLATMAK İSTEDİM ANLATACKLARIM BASİT KOPYALAR DEĞİL ,HİÇBİR SİYASİ ÖRGÜTLE ALAKAM YOK KİŞİSELDİR…İSMİMİ GÜVENLİĞİM VE İLERDEKİ BAŞARILARIMA ENGEL TEŞKİL EDEBİLECEĞİNDEN YAZMIYORUM AMA POLİSİMİZ YANLIŞ GÖRÜRSE YAZDIKLARIMDA İSMİMİ SEVE SEVE AKTARIRIM.

BUNLARI NERDEYSE HER DERS İÇİN YAPAN VE NERDEYSE SENE KAYBI YAPMADAN DEFTER BİLE TUTMADAN OKUL BİTİRMEK ÜZERE OLANLARDAN GÖRDÜKLERİM .BİZZAT ŞAHİT OLDUM YANİ DUYUM VEYA HAYAL DEĞİL NEYSE UZATMIYALIM.

ANLATTIKLARIMI KESİNLİKLE ÖRNEK ALMAYIN BEN YAPMADIM ŞEREFSİZLİĞİN EN BÜYÜĞÜ HAK YEMEKTİR VE KOPYA ÇEKMEK HEM ÇALIŞAN ARKADAŞINIZIN EMEĞİNE SAYGISIZLIK HEM ÜLKENİZE BOŞ BİR BEYİN OLARAK YARARSIZ HALE GELMENİZDİR.BU ÜLEKENİN DİPLOMAYA DEĞİL, BİLGİNİZE ÇALIŞANA KÜLTÜRLÜYE BİLİM ADAMINA DÜŞÜNÜRE İHTİYACIMIZ WAR.


1.BASİTTEN BAŞALAYALIM :KAĞIDA YAZMAK,YANDAN BAKMAK,SİLGİLERİN ÜZERİNE YAZIP 5-6 SİLGİYLE GELMEK FİLAN .Kİ BUNLAR ÖNEMSİZDİR ÇÜNKİ AZDA OLSA ÇALIŞMIŞSINDIR OKADARDA OLSUN.

2.MP3 PLAYERA KAYIT YAPMAK Kİ BUNU BİRÇOK BAYAN YAPIYOR ŞAÇLARINI AÇIP SINAV BAŞLADIĞINDA BİR GECE ÖNCEDEN KAYIT YAPTIĞI BİLGİLERİ BİR GÜZEL DİNLER VE ARKADAŞLARINA İLETİR GENELDE ERKEK OLANLARA. O GRUP O AKŞAM BİLGİSAYARI OLAN ARKADAŞTA TOPLANMIŞ VE GEREKLİ YERLERİ KAYIT ETMİŞLERDİR.TABİ BU UFAK DERSLER İÇİNDİR YANİ KİTAP KALINSA BU İŞ OLMAZ.DİĞER YÖNTEME GEÇİLİR.

3. TEKNOLOJİDEN YARARLANILMALIDIR . KAĞITLAR DAĞITILDIĞINDA KAĞIDIN RESMİ TELEFONLA ÇEKİLİR VE ARKDAŞA GÖNDERİLİR VE CEVAP BEKLENİR ASİSTAN OLAN GÖRRÜRSE TELEFONU ELİNİZDE KAPATIYORUM TELEFONUMU HOCAM DERSTE ÇALMASIN DENİLİR.BUDA 5-6 SORULUK DERSLER İÇİNDİR.

4. RESİM ÇEKMEK ZOR GELİRSE YANİ ÇOK SORULUYSA GİNE BAYANLARDA ÖZELLİKLE KIŞ TABİİ MONTLUSUN SAÇLAR AÇIK SINIF BÜYÜK ARKALARDASIN GİNE TELEFONUN MİCROFONLU KULAKĞINI TAKAR ARKADAŞINI ARAR VE FISILDAMAYA BAŞLARSIN SENDE SUÇ YOKTUR SORUYU SESLİ DIŞINDAN OKUYOSUN GÜZELSİN NAZİK Bİ KIZSIN KİM SENDEN ŞÜPELENİR Kİ.TABİ 5 DK. 2 KONTUR OLAN HATTIN SORUNSUZ OLARAK ARKADAŞININ CAFEDEN KİTAP KARIŞTIRARAK VERDİĞİ CEVAPLAR YETERLİDİR.

5. GÜZELLİK DERKEN TEK ASİSTAN KULLANILAN DERSTE ÖNE Bİ BAYAN ARKADAŞ ETEĞİYLE OTURUR NEYSE ARKAYA BAKMAYA FIRSATI KALMAZ ASİSTANIMIZIN KİTAP AÇARSIN KOPYA ÇIKARIRSIN AMA BU Bİ KERE OLDU YANİ ÇOK KULLANILMIYOR KIZ ETEK AÇMAKTAN FARKLI YÖNTEME BAŞVURUYOR NEYSE ONDANDA BAHSETCEM.

6. TEST VEYA GİNE ÇOK SORULU BİR DERS HİÇBİR YÖNETEM İŞE YARAMIYOR NE YAPMALIDA GEÇMELİ BAŞKA SINIFTAN VEYA O DERSİ GEÇMİŞ BİR ARKADAŞI VEYA OKULU BIRAKCAK BİRİ  GRUP ÇAĞIRIR SINAVA GİRER 2 SINAV KAĞIDI  ALIR BUNUDA O AN GURP ASİSTANI ŞAŞIRTARAK BAŞARIR VE İLK 15 DK. DA ÇIKAR TABİ BOŞ  KAĞIDIN BİRİ CEBİNDEDİR BU YÖNTEM RİSKLİDİR YAW JETON DÜŞER KAĞIDI CAMDAN DIŞARI ATAR BU DAHA KOLAYDIR ÇÜNKİ ASİSTANLAR OLAYDAN ŞÜPHELENMİŞ KİMLİK KONTOLUNU SIKLAŞTIRMIŞTIR TABİİ ONLAR YERİNE BAŞKASINI SOKMUŞTUR DÜŞÜNCESİNDEDİRLER NEYSE DIŞARDAKİ KAĞIDI ALIR VE FM VERİCİ BULUNAN MİKROFONUNA ANONSA BAŞLAR ÇAYINI İÇEREK 1-2 SAÇI AÇIK BAYAN KULAKLIKTAN SESİ ALIR VE ARADAŞLARINA A,B,C,D ŞIKKI DEMEYE BAŞLAR BU YÖNETEMİ Bİ HOCAMIZ BİLMEDEN ÇOK GRUPLU SINAV KAĞIDI YAPARAK BİLMEDEN GEÇMİŞTİR EN AZINDAN 10 KİŞİDEN 2 YE DÜŞÜRMÜŞTÜR.

7.BUNLAR YETMEZ ZOR GELMEKTEDİR. BAYAN ARKADAŞ NASILSA İLK DEĞİL DİYEREK ASİSTANI KAFALAR HOCA OLAMAZ AMA ÇÜNKİ ÇOĞU İDAİLİSTİR ASİSTAN İSE GENÇTİR GENÇ NEYSE BİR GÜZEL ODA KAPANIR VE SORU KAĞIDI ALINIR DAĞITILIR FALAN FİLAN MİLLET SAMİMİYETİ KISKANIR ÇIKIYORUZ DENİLİR ASİSTAN ARKADAŞLARIMIZ TABİİ BİR ÇOĞU İLE SAMİMİDİR VE SORU KAĞITLARINA MERAKI WARDIR TABİİ TÜM ERKEK ASİSTANLARDAN BAHSETMİYORUM BAKIN ALINILMASIN BEN ÇOĞUNDAN BAHSEDİYORUM VE AZINLIK OLARAK PROF.LARDAN PROF. LAR DAN 3 TANEYDİ BİZDE ÇOK DEĞİLDİ ODA KIZ AŞKIM KAZAĞIM SENDE KALMIŞ DERKEN ANLADIM ŞAKA ŞAKA ….BURDA Bİ BAYAN ARKADAŞTAN DEĞİL FAZLALIKTAN BAHSEDİYORUM BU ARKADAŞLAR TABİİİKİ DERS AÇLIŞIYOR AMA 10 DA BİRNE .

8.BİRDE ASİSTANA PARA WERMEK VEYA FOTOKOBİCİYLE ANLAŞMAK , SORU KAĞITLARININ İSİMLERİ DEĞİŞTİRMEKTE WAR BUNALR AZ SAYIDA ,BUNUDA ÖĞRENCİ İŞLERİNDE ASİSTAN ARKADAŞINA ANLATIRKEN DUYDUM BİDE ÖĞRENCİ İŞLERİNDE NOT DEĞİŞTİRENLER WAR KAYIT YAPILAN BİLGİSAYARLARDAN ANLAR WAR DERSLERİNİZİ BUNUNDA ÖNÜNE GEÇİLDİ TABİİİ ATILDI SANRIIM GÖRMÜYORUM O KİŞİYİ NESYE ATILMADAN ÖNCESİNİ DİYORUM NOTLARI SİYASİ GÖRÜŞ PARA VE FUHUŞ KARŞILI DEĞİŞİKLİĞE UĞRUYORDU TABİİ ÖĞRETMENLERİMİZ BEN ONA BU NOTU WERMEDİM DEMESİYLE HATA YAPILMIŞ DEMESİYLE ZORLAŞIYORDU FAKAT HER ÖĞRETMEN PEŞİNDEN KOŞAMAZ Kİ. HAA BİDE ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN SANIRIM OĞLU BİLMİYORUM AYNI ARABYLA GELİYORLAR GENELDE NEYSE ONU O ÖĞRENCİ İŞLERİNDE BİLGİSAYARIN BAŞINDA GÖRMÜŞTÜM OYUN OYNADIĞINI SANMAM BEN ORDA ÖĞRENCİ KİMLİĞİ İÇİN FORUM DOLDURUYORDUM GİNE BAYAN ARKADAŞINA BU DERSDİ DEMİ TAMAM DERT ETME KIZINDA ONA SAĞOL CANIM DEDİĞİNİ HATIRLIYORUM.BURDA ÖĞRENCİ ÖĞRETİM ÇALIŞANLARINA DEMİYORUM GENELDE SAKİN SAATLERDE YAPILIYOR BUNLAR HEPSİNİ AYNI KEFEYE KOYAMAYIZ.

9. SON OLARAK BİDE HOCALRIMIZIN ODA ANHTARLARINI ELE ALMAK O DERSTEYKEN GRUPCA GİDEREK DİKKAT ÇEKMEDEN ODAYA GİRİP KAĞIT DEĞİŞTİRMEK VEYA SORU KAĞIDI ALMAKTA WARDA BUNLARDA ÇOK ZORDA KALINIRSA YAPILIYOR BİDE BİLGİSAYARINA TROJAN KOYMAK O BİLGİYARDA HAZIRLIYORDUR ÇÜNKİ SORULARINI HOCAMIZ AMA BUNLAR 1-2 KERE YAPILMIŞ ŞEYLER ÇÜNKİ RİSKİ BÜYÜKTÜR.

BAZI BAYAN ASİSTANLARIMIZDADA WAR TABİİ BAHSETTİĞİM OLAYLAR YAKIŞIKLI ERKEK ARKADAŞLARIMIZ BOŞUNA YOKLAR #61514;

BUNLAR BENİM RASLADIKLARIM YANİ BAŞKA ŞEYLERDE WAR DUYDUKLARIM YAZ OKULLARINDA HOCA SİZİ FAZLA TANIMADIĞINDAN YERİNE ÜST SINIFTAN ÇALIŞKAN ÖĞRENCİLERİ SOKMAKTA WARDA DEDİĞİM GİBİ AZ AMA BUNU YAPANLAR.

BURDA KESİNLİKLE ASİSTANLARIMIZI VE ÖĞRETİM GÖREVLİLERİN HEPSİ İÇİN KONUŞMUYORUM KİMSE ÜZERİNE ALINMASIN BU BENİM ÜNİVERSİTEMDE YAPILAN BİŞEYDE DEĞİL ÇOĞUNDA OLAN ŞEYLER HER BÖLÜMDEDE DEĞİL WE YAPILMAMASI İÇİN KURUMLARIMIZ ELİNDEN GELENİ YAPIYOR KAMAERA BİLE KONULUYORMUŞ SINIFLARA VEYA DEKANIMIZ KANITLANDIĞI ANDA CEZASINI WERİYOR AMA ZOR OLAN KANITLAMAK ÇÜNKİ BUNU DÜŞÜNEN ZİHNİYET ZATEN YAKALANDIĞINDA ANLATACAĞI BAHANESİNİ ÇOKTAN BİLİYORDUR. BUNLAR ŞEYTANA PABUCUNU TERS GİYDİRMEKTİR.

YAW SEN KENDİ YOLUNA BAK ONLAR DİPLOMA ALSA NE OLUR Kİ DİYENLERE DİPLOMA ALAN O KOPYACI ŞAHIS BEN ASKERDEYKEN BENDEN ÜST , BİR İŞ BAŞVURUMDA BENDEN ÖNCÜ ,SORULDUĞUNDA BENDEN ÜST OKUMUŞ GÖZÜKÜYOR VE SADECE BENDEN DEĞİL SENDEN VE DİĞERLERİNDEN BUDA BİR YOLSUZLUKTUR VE ÖNLENMELİ.HİÇBİRİNİN İSMİNİ WEREMEM ÇOĞUNUN İSMİNİDE BİLMİYORUM ZATEN BU BİYERDE BENİM ŞİKAYETİM OLARAK KALIR MÜFETTİŞLERİMİZ ZATEN ÇALIŞIYOR WE TEK TEK ORTAYA ÇIKARACAKLARINI BİLİYORUM BEN SADECE HALKIMIN OLANLARI DUYMASINI VE ÖĞRENMESİNİ İSTİYORUM.

BEN BUNLARA NE YAZIKKİ KARŞI ÇIKMAK İSTEDİĞİMDE ÇOK ZARAR GÖRDÜM WE OKULUMA ARA WERMEK ZORUNDA KALDIM ÖYLEKİ GİRDİĞİM BAZI DERSLER DEWAMSIZ BİR ÇOK SINAVIM BAŞARILI OLDUĞU HALDE 0 OLARAK ÖNÜME GELDİ BUNUN SEBEBLERİ HOCAMIZ YAPMIYOR KOPYA ÇEKEN ŞAHISLAR KAĞITLARIMIZA ZARAR WERİYOR HATTA 5 KİŞİ O VİZEDEN Kİ BEN 3 SAYFA YAZI YAZMIŞTIM ,SIFIR ALMIŞTIK KAĞITLARIMIZ ORTADA YOKTU NEYSE SÖYLE BUNLARI ARAŞTIRMA YAPALIM DENİLMESİN LÜTFEN BENDEN GEÇTİ YENİ GELENLERİN HAKKI YENİLMESİN TEK İSTEDİĞİM BU AMA BU YÜZDEN YAZMIYORUM BUNLARI İNANIN BEN İSYANCI DÜZEN BOZAN SEWİLMEYEN OLDUM. 2 ASİSTANIN GÖREV DEĞİŞİLİĞİNE SEBEB OLDUM BAZI ÖĞRETİM GÖREVLİLERİM BENİM GÖRDÜĞÜMÜ GÖRDÜ ÇÜNKİ.

UMARIM ÖĞRETİM GÖREVLİ BÜYÜKLERİM MÜFETDİŞLERİM BUNLARI DİKKATE ALIR Kİİİ BİR ÇOĞUNU BİLDİĞİNİ VE MUCADELE WERDİKLERİ BİLİYORUM BAŞARILAR .

VE UMARIM DOĞRULARI SÖYLEDEDİĞİM İÇİN GİNE DOKUZ KÖYDEN KOVULAN OLMAM.

DAHA İYİ BİR TÜRKİYE İÇİN ;

NE MULU Kİ TÜRKÜM , NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE .

SAYGILARIMLA .

SESSİZ_CİN  ; Delhpi coder……

viking20
15-01-2007, 17:58   |  #2  
viking20 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 141
7,681 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

ben de lise de(İst.Kabataş Lisesi) fen bölümündeydim itiraf edelim Edebiyat,Tarih derslerinde(metinleri,okuma sayfalarını ezberlemek zorumuza giderdi)bazen birşeyler hazırlardık.İTÜ de ise(toplam 45 ders)kopya ile zaten mümkün olamazdı,bitirene kadar çalıştık.Önemli olan branşlaşmak,herşeyi az buçuk bilen den ziyade bir konuyu iyi bilen elemanlar yetiştirmek.Ben kopyaya sistemin getirdiği/yarattığı bir unsur diye bakıyorum,salt ezbercilik öğrenciyi kopyaya zorlar,eğitim uygulamalı ve görsel olabilmeli,sevdirmek esas olmalı.

Son Düzenleme: viking20 ~ 15 Ocak 2007 18:20
tolga2207
15-01-2007, 20:41   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
793 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2006

Dediklerinde çok haklısın. Ezbere dayalı bir sistemde çalışmanın ne kadar fayda getireceği tartışılır. A ve B okulları örneğini ben birebir yaşadım. Çok doğru. Konak Anadolu Lisesi mezunuyum ama 60. Yıl Anadolu Lisesi'ndeki arkadaşımın notları benden hep daha yüksekti. Nedenini kendisi de söylüyordu zaten:"Son sınıf diye hocalar fazla yüklenmiyorlar, notları bol veriyorlar, derste soru çözelim diye boş bırakıyorlar."

Bakın Atam ne demiş;
"Okullarda öğretim vazifesinin güvenilebilir ellere teslimini, memleket evladının, o vazifeyi kendine hem bir meslek, hem bir ideal sayacak üstün ve saygıdeğer öğretmenler tarafından yetitirilmesini sağlamak için öğretmenlik, diğer serbest ve yüksek meslekler gibi, derece ilerlemeye ve her halde refah sağlamaya uygun bir meslek haline getirilmelidir. Dünyanın her tarafında öğretmenler insan toplumunun en fedakar ve saygıdeğer unsurlarıdır.

Ama bu zamanda öğretmenler bile bozulmuşken öğrenciler ne yapabilir.