Vodafone Türkiye'nin Android Numarası

alperaras
18-03-2011, 15:54   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2011

Uluslararası bir İngiliz şirketinde de proje müdürü olarak çalışmaktayım. iPhone yad a HTC yerine, Android yazılım kullanan ve de Android Market aracılığı ile binlerce aplikasyonu sunulduğu söylenen Vodafone 945 marka cihazı 2 yıllık bağlayıcı kontrat karşılığı aldım. Ancak tüm uğraşlarıma rağmen cep telefonu uygulamalarının satıldığı Android Market sitesine bağlanamadım.
 
Meğer Türkiye’de satılan telefonlarda Android Market uygulamalarına bağlanılamıyor ve indirilemiyormuş. Vodafone Müşteri Hizmetlerini ilk aradığımda ve bu hususun nasıl atlanılmış olabileceğini sordum. Özetle Vodafone yetkilisinin cevabı 'Madem bu konuda bu kadar bilgilisiniz. Türkiye’de Android Market'e erişim olmadığını bilmeniz gerekirdi' oldu. Android uygulamalarını indirip indiremeyeceğimi mağazada alırken sormam gerekirmiş. Siz içinde Windows bulunan bir bilgisayar aldığınıza Internet Explorer ya da MSN var mı?Turkiye'de çalışır mı diye soruyor muyuz? Uçak bileti alınca, uçakta koltuk var mı diye soruyor muyuz? bu cihazlar Android vurgusu yapılarak satılıyor. Gidip tüm Vodafone mağazalarına bakabilirsiniz.
Yoksa bile, indirebiliyor olmanız gerekmez mi?Ben nasıl bir cihaz aradığımı ve aplikasyonları kullanmam gerektiğini net bir şekilde açıkladığım halde Android Markete bu cihaz ile ulaşılamayacağı bilgisini atlamış olma ihtimalleri yok. Ben tıpki herkes gibi Android yazılımı olan bu cihazı binlerce uygulamaya erişeceğim diye diye seçmiştim oysa.
Vodafone, kasten iPhone vb. cihazlara eşdeğer ve binlerce online uygulaması var diyerek telefonu bağlayıcı kontratlar ile satıyor. Cihazı aldığım Vodafone Metrocity bayii bu konuda başka mağdur müşteriler olduğunu ancak satış şekline dair talimatın yukarıdan geldiğini söyledi. Yani satış esnasında bilgi gizleniyor.
İlk olarak telefonu aldığım Metrocity mağazasını aradım. Fİrma sahibinin telefonda yaptığı samimi itirafları takiben yine aynı şahsın işleettiği Isatnbul Vodafone İstinye Park şubesinden arandım ve de davet edildim. Orada telefonuma 'crack' yani kırılmış kaçak Android yazılımlarına ulaşım sağlayan 1mobile uygulaması indirildi ve bunu kullanmak sureti ile aplikasyonlara ulaşmam tavsiye edildi. İnanabiliyormusunuz buna?. Oysa 1mobile sitesindeki uygulamalar benim için kesinlikle yeterli değil ve de ayrıca güvenli değil. Android Market sitesi ile kısyaslanamaz. Vodafone nasıl olurda benden 'crack' site kullanmamı isteyebilir? cihaz bu sebeple çökse muhtemelen garanti kapsamında dahi olmayacaktır ki sorun sadece garanti de değil.
Daha sonra Vodafone'dan merkezden tekrar arandım. 30 dakikalık bir vakit kaybından başka bir şey olmayan ve yetkili olduğunu belirten kişi ile yaptığım telefon görüşmesinde konu kelime oyunları ile bir operasyon sorunu olduğu noktasına getirildi, bayii suçlandı vs. ve tekrar bir şiklayet yazısı yazmam önerildi. Efendim , Vodafone  Intranet sistemi gelen sorunları ilgili departmanlara aktarıyormuş. Ama ben sorunumu galiba tam anlatamamışım, bu sebeple de 30 dakika konuştuğum şahıs da sorunumu çözemezmiş. O zaman konuyu ilgili departmana aktarın dediğimde tekrar şikayet yazısı yazmamı talep ettiler. Benim sorunum belli. Bunu çözecek Vodafone departmanını ben bilmek zorunda mıyım? Doğru departman degerlendirsin diye tekrar yazı yazmak durumunda bırakıldım. Rezalet anlayacağınız. Şimdi ise şikayetimi dahi anlamayan, aktaramayan, çözme yetkisi ve bilgisi olmayan bir departmana ileten bir sistemden sonuç bekliyorum. 30 dakikada anlatamadığımı da tekrar belirtiyorum. Kusur hem bayide hem de Vodafone merkezdedir. Yani beni yok bayii kaynaklı yok operasyon, pazarlama vs. kaynaklı diyerek oyalıyorlar anlayacağınız.
Telefonuma Android Market uygulamasına erişimi sağlayacak yazılımın yüklemesini istiyorum. Bu telefon bana Android var diye satıldı ancak Android markete ulaşım yok. Bu konu hiçbir ilanda, broşürde vs. belirtilmiyor. Ürün kitapcığında ya da kutusunda yazmıyor. Ürün ayıplı bir üründür. Resmen dolandırıldım. Müşteriyi eksik ve yanlış bilgilendirmek sureti ile açık ve net bir şekilde yanıltma söz konusu.  Bunun için cihazın makul bir süre ile teknik servise gitmesi gerekiyor ise gondermeye de hazırım.
Şimdi geri alsalar olmaz. Yazılım yükleyelim deseler binlerce kişi sıraya girer. ama burası Turkiye istedikleri gibi kitleleri hesaba getiremeyeceklerini öğrenmeleri de gerekiyor. Yine Vodafone'dan bir adım bekliyorum ama sanırım son hesapta tüketici hakları için mahkemeye başvuracağım. Bakalım kurumsal hizmet karmaşasıne bulanmış sonuçsuz müşteri memnuniyeti cümleleri mahkemede işe yarayacak mi?
Sizden ricam, derginize ve de bağlı bulunduğunuz yayın grubuna çok yüklü miktarlarda ilan veren bir cep telefonu şirketine karşı destek olmanız ve sorunu derginizde de dile getirmeniz.  Çözümü biliyorsanız da benimle ve diğer okuyucular ile paylaşmanız.
Bilseydim iPhone alırdım. Herkese tavsiyem, her ne kadar HTC markalı cihazlarda bu sorunu bu ay itibari ile aştık deseler de, şimdilik bu aşamada özellikle Vodafone'un Android yazılımlı cihazlarından, özellikle de Vodafone markalı cihazlarından uzak durmaları.
Saygılarımla.

firaristt
18-03-2011, 16:22   |  #2  
firaristt avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,194 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009

Aslında sizin sorununuz Vodafone ile değil. Vodafone biraz saçmalamış. Telefon almadan önce belirtmeleri gerekirdi tabii ki. Ben şuanda Samsung Galaxy S kullanıyorum(Bulgaristan'dan alındı cihaz) Android market haliyle açık olarak geldi ancak sadece ücretsiz uygulamalar gözüküyordu. sonra market enabler ile marketi Verizon'muş gibi gösterip tüm uygulamaları görebiliyorum. Türkiye'deki Turkcell veya Vodafone veya Avea hepsi Android'li cihaz satarken Android diye bağırıp duruyorlar ancak satış görevlilerinin yeterli bilgisi yok veya bana hiç denk gelmedi. Dolayısıyla bilmediği bir şeyi nasıl size söylesin? Ama haklı olduğunuz bir nokta var telefonu almadan önce size bunu belirtmeleri lazım. Şayet sizinde bir hatanız var. Bu da telefonu almadan önce Android Market'e giremeyeceğinizi önceden araştırmamanız. Android Market, Android işletim sisteminin marketi ve hiç bir ülkeye vergi vermiyor. Türkiye'ye de aynı taleple geldi Google ama Türkiye'deki büyükler diyeyim vergi vermezsen olmaz dedikleri için Türkiye'den alınan cihazlarda Android Market yok. Galaxy S gibi telefonlarda rom ile çözülebiliyor. Belki sizin telefonda da çözülebilir diye düşünüyorum.. Yurtdışı romu yüklerseniz Android Market açılacaktır. Ancak bir ihtimal dil desteğinden feragat etmeniz gerekebilir. En son çıkan yurtdışı romlarını deneyebilirseniz onlarda hem Türkçe dil desteği hemde Android Market'in açık olma ihtimali var ancak bir miktar riski de var. İyicene araştırın daha sonra sorun çıkmasın.

Cihazın fiyatları arasında dağlar kadar fark var onu da belirtmek isterim. Birisi 300-400TL'lik bir cihaz iken İPhone 1300TL veya üzeri bir fiyata satılıyor. Galaxy S'i de 1100-1200TL'e alabiliyorsunuz bunu da belirteyim ve iPhone'dan daha iyi bir cihaz. hemde Anroid Market derdi yok. Ancak cihaz konratlı almışsınız işin peşini bırakmayın derim. Bakarsınız kontratı iptal edip cihazı geri alabilirler. Şayet öyle olursa SGS gibi bir telefon alın. Hiç değilse Android Market, takılma, yavaşlama derdiniz olmaz :))

Not: Turkcell, Vodafone gibi yerlerden almayın telefonu.