WD 1.5TB Caviar Green HDD Sorunu...

Therion666
08-03-2011, 21:47   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
16 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

Arkadaşlar herkese öncelikle merhaba...

 Yaklaşık 2 hafta önce Western Digital 1.5TB Caviar Green 64MB Cache dahili hard disk aldım. İşin aslı 10 yıldır bu alanda Seagate düşkünü bir kullanıcıyım. Kendime aldığım ve başkalarına dizdiğim sistemlerde de hep Seagate markasını tercih ettim. Şu an Windows XP X64 kullanıyorum Seagate hard diskimde kurulu olarak. Beraberinde de bu hard disk var Secondary olarak. Sormak istediğim şey şu: Oyun oynarken bazen(Fakat kesinlikle) 4-5 saniyelik donma yaşıyorum, sonra tekrar düzeliyor oyun. Artık çıldırmak üzereyim, hard diski çıkarıp pencereden aşağı atma safhasına geldim. HDD'nin bana forumlarda hep çok güzel olduğu söylendi(Burayı kastetmiyorum); dolayısıyla almaya karar verdim ama aldığıma bin pişmanım.
 WD'nin kendi sitesinde Jumper ile ilgili birtakım şeyleri var:
 http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1679#jumper

Jumper ayarlarını 7-8 yaptığımda diski tekrar biçimlendirmem gerekiyor. Dolayısıyla 400GB'lik bir yedek almayı da bir hiç için istemiyorum. Çözüm olup olmayacağı konusunda fikri olan var mı acaba?

 Ayrıca bir diğer konu da, hard diski bölmem konusunda. Sanırım performans olarak daha iyi olurmuş ama sizin de fikirlerinizi almak istiyorum.

 Bu hard diski kullanan ve benimle aynı tecrübeyi yaşayıp da sorunu çözebilenlerden özellikle yardım istiyorum.

 İlgileriniz için şimdiden teşekkür ederim...

Mr.ED
08-03-2011, 22:17   |  #2  
Mr.ED avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
417 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2010

Bu harddiski kullanıyorum senin gibi. İlk aldığımda hızlı olsada sonradan çok yavaşladı(depo amaçlı kullanıyorum). Onun dışında pek bir sorunum yok ama tepkime ve yazma-okuma olarak(c.green olduğundan) yavaş.

Therion666
09-03-2011, 14:12   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
16 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

750-GB-750GB bölsem ve Jumper ayarını 7-8 olarak ayarlasam sizce bir faydası olur mu?

firaristt
09-03-2011, 14:33   |  #4  
firaristt avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,194 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009

pek sanmıyorum... değiştirebiliyorsanız değiştirin... Caviar Green HDD'ler depolama amaçlı yavaş ve büyük kapasiteli HDD'lerdir.

Eğer değiştirebiliyorsanız Samsung (HD103SJ) 1TB 7200Rpm 32MB cache Sata II modelini alın :D en hızlı 7200Rpm HDD.

delicoban3333
09-03-2011, 17:00   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
888 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2010

http://www.hepsiburada.com/Liste ... 9&categoryId=100221
kardeş bende depolama amaçlı bunu alıcam buna ne derseniz yorumla falan çok iyi ama sizin dediğiniz aklımı karıştırdı bu pc yi mi yavaşlatıyor nasıl oluyor pek anlamadım bide kardeş sana önerim bir harddisk kasası alığ onu harici kullanmandır aslında bakarsanız bende öyle yapmayı düşünüyorum ama pc yede takabilirim bir problem olur mu pc yavaşlar mı oyunda falan ne diyorsunuz...

firaristt
09-03-2011, 18:07   |  #6  
firaristt avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,194 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009

sadece depolama içn ise alınabilir. Ancak normal kullanımda kötü bir seçim olur.. yavaş ve biraz seslidir. ama kapasiteleri yüksek olduğu için depolama için iyidir :D

pc'i yavaşlatmaz ancak bişey atmaya fln kalkarsanız yavaş olduğu için uzun sürer..

Güney62
09-03-2011, 20:14   |  #7  
Güney62 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
546 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2010

Ya kaç kere diyeceğiz Caviar Green kullanmayın diye.Caviar Green performans için değil düşük güç tüketimi için yapılmıştır.Yani sen o hard disk ile ancak okul bilgisiyarlarına takarsın.O hard diskten bir medet umma.

delicoban3333
09-03-2011, 22:48   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
888 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2010

peki sizin önereceğiniz hem pc de hem haricide hızlı olan ve kesinlikle 2 tb olan bir harddisk var mı bütçe 220-230 u geçmesin bide bişe dicem şimdi normal harici disklerin işte mesela bellekleri falan ya yok ya 8 mb yani bu onlardan çok daha yüksek bunların hariciden daha yüksek olması gerekmiyor mu bide o kadar yavaş mı yaa...

Banned
09-03-2011, 23:30   |  #9  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
188 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2009
Alıntı: firaristt  
sadece depolama içn ise alınabilir. Ancak normal kullanımda kötü bir seçim olur.. yavaş ve biraz seslidir. ama kapasiteleri yüksek olduğu için depolama için iyidir :D

pc'i yavaşlatmaz ancak bişey atmaya fln kalkarsanız yavaş olduğu için uzun sürer..

 
Ben de Caviar Green kullanıyorum,tam tersi sesden eser yok ve ayrıca çok hızlı ...

Güney62
10-03-2011, 07:23   |  #10  
Güney62 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
546 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2010
Alıntı: delicoban3333  
peki sizin önereceğiniz hem pc de hem haricide hızlı olan ve kesinlikle 2 tb olan bir harddisk var mı bütçe 220-230 u geçmesin bide bişe dicem şimdi normal harici disklerin işte mesela bellekleri falan ya yok ya 8 mb yani bu onlardan çok daha yüksek bunların hariciden daha yüksek olması gerekmiyor mu bide o kadar yavaş mı yaa...
WD                            3.5" 1.5TB Caviar Black Sata 2.0 64MB Cache 7200Rpm Harddisk                           
Hıh.İşte sana kral gibi hard disk.2 TB istemişsin.Ama 1.5 TB'da yeter.Gayet performanslı.64 Mb veriyolu var.Alırsan şimdidien güle güle kullan:)

niko6185
10-03-2011, 09:57   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
886 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

benim 2 tane harddiskim var 1 tanesi wd caviar black 160 gb 7200 rpm diğeri wd 1tb intelli power 64 mb cache caviar green ve caviar blackdan daha hızlı sn kopyalama hızı 40 mb caviar blackın ise 20 mb aradaki fark iki kat caviar green gayet memnunum hızlı

Therion666
10-03-2011, 14:16   |  #12  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
16 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

Diski Vatan Bilgisayar'dan almıştım ailemin yanına gittiğimde. Aldıktan 3 hafta sonra evime dönüp taktım bilgisayarıma ve test ettim. Kısacası alalı 1.5 aya geliyor. Değiştirme şansım var mıdır hala? Vatan Bilgisayar ile bu konuda bir husumet yaşayan var mı aramızda? Aradaki farkı verip Seagate 1.5TB almam en mantıklısı olacak çünkü. Aslında en başından beri yapacağım oydu bazı forumlarda bilip bilmeden bu diski övenleri görene kadar. Deli gibi makinem var, önceden oynayabildiğim oyunları oynayamıyorum artık. Bugün itibariyle birkaçını Seagate'ye transfer edeceğim zaten tekrar.

delicoban3333
10-03-2011, 16:16   |  #13  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
888 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2010

şimdi öncelikle yukardaki yoruma cevap vereyim kardeş ben harddiskinde bir sorun olduğunu düşünüyorum yani yavaş falan değildir muhtemelen teknik bir sorundur böyle bir şey olabilir o yüzden değiştirme imkanın varsa değiştir yoksada garantiye gönder emin ki onda yavaşlık değil bir hata vardır.gelelim bana cevap verenlere arkadaşlar herkese teşekkür ederim ama 2 tb almam gerek 1.5 tb az az olduğu ve yetmeyeceği için az diyorum kötü bir yorum duymadım bende wd almayı düşünüyorum ama hala yorumlara açığım...

yüxexes_ksk
10-03-2011, 19:54   |  #14  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
91 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2007

vala bende bugun taktım daha kullanıcı olarak test ettım konu eskı ama yorumlara bakan cok olur dıe yazma geregi duydum.. wd black 500gb ve wd 1.5 tb c.green serisini yeni bagladım kopyalama hızı93.2/sanıye yaklasık 400gb lık yedegımı alıyorum 500gblık hdd den gayet hızlı buldım ve inanın sıstem olarak samsun 320 gb var traktor gıbı calısıyor sımdı sıstemımı black olanına cekıp yedek olarakta green olanını kullanıcam ıkı wd de süper ötesi sessiz calısmakta... suan için memnunum  sgler seslı calısıyormus dıye duydum onun ıcın bıldıgım markayı sectım... tanlız biçimlendırdıkten sonra kullanılabılır hafıza 1.36 gb oldu gerisini sanırım yazılım kullanıyor ama bence 140gb yakın kayıp var o kötü...

Therion666
10-03-2011, 20:01   |  #15  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
16 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

O kayıp normal. Ayrıca ben de 100MB'lik test sonucu alıyorum. Bir de o diske Team Fortress 2, Left 4 Dead 2 gibi oyunları atıp açmanı istiyorum. 1 saatte kaç kere donacak bak bakalım. Vatan'ı aradım. Malda ayıp olması lazım iade için dediler. Hukuk okuduğuma şükrediyorum. Intellipower hiçbir zaman 7200rpm'i referans gösteremez; aksi halde sözleşmede alıcı için temel hatası oluşturur ve sözleşmenin feshi sonucunu doğurur. Olmayan niteliği vaad edemezsiniz. Hafta sonu Ankara şubesine götüreceğim fatura ve garanti belgesiyle beraber. Seagate'den şaşmam ben. Diskteki filmi izlerken bile donuyor yahu, bu kadar saçma bir şey olabilir mi? Amacınız çevreyi korumaksa hiç yapmayın bu diskleri, çevre de mutlu olur, biz de. Şu yaptığınız zaten hiçbir işe yaramıyor. Ben başlayayım 400GB'lik yedek almaya. Başıma sadece iş açtı, başka bir şey değil.

Son Düzenleme: Therion666 ~ 10 Mart 2011 20:04
niko6185
11-03-2011, 14:51   |  #16  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
886 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

arkadaşım harddiskte arıza var demekki bende wt 1tb caviar green kullanıyorum hic bir donma yaşamadım bu güne tek gayet hızlı calışıyo 2 harddiskim var caviar black var 7200 rpm ondan hızlı calışıyor kopyalama herşeyi ile caviar blackı söktüm aldım bilgiasyardan