Bende bir huy vardır ufak bir pürüz veya yamuk birşey olsun hep gözüm ona kayar. bu olay xp ve vistadada vardı ve windows 7'dede çıktı. Pencerelerin köşeleri yuvarlak hatlı değil sanki kare kare yapılmış gibi. Windows 7'nin büyüteci sayesinde büyüttüm ve inceledim koskoca microsoft bunu mu yapamıyor ?
Windows 7dede pürüz var.
paintte daha büyük bir şekilde bakıldıgında yuvarlak hatlı oldugu görünüyor
Ekran kartı çözünürlüğünü ve kaliteyi unutmayın bence
saçma bir başlık olmuş..
Photoshop ta bile en profesyonel çizimlerde bunu görebilirsiniz [Gereğinden fazla yaklaşırsanız..]
Ayrıca yuvarlak hat zaten yok... Hepsi kare kare ve karelerden oluşuyor ...
Örneğin;
Bu görsel yuvarlak hatlı bir dairedir..
Zoom yapınca Karelerden oluşan bir daire olduğunu görebiliyoruz...
Pixeller Karelerden oluşur..
sistemi yormaktan ziyade zaten görüntü piksel piksel oluşturulup ekrana yansıdığı için o kadar yakınlaşmada hiçbir yazılım-donanım yusyuvarlak hatlar göstermez. ekrana gözünüzü yapıştırıp bakarsanız daha iyi anlarsınız zaten.
Evet herşey kare karedir bunu biliyorum ama ordaki resime bakarsanız pencerelerin üst çizgileri düz. Onlar niye öyle değil ? Onlarıda yakınlaştırdım onlar çizgi çizgi bunuda yuvarlak bir çizgi yapabilirlerdi.
UltimateEvet herşey kare karedir bunu biliyorum ama ordaki resime bakarsanız pencerelerin üst çizgileri düz. Onlar niye öyle değil ? Onlarıda yakınlaştırdım onlar çizgi çizgi bunuda yuvarlak bir çizgi yapabilirlerdi.sorun da bu noktada çünkü pixel dediğin olay kare zaten. doğal olarak yuvarlak çizgi dediğin şey yüzlerce/binlerce kare pixelciğin biraraya gelerek oluşturduğu şey
UltimateEvet herşey kare karedir bunu biliyorum ama ordaki resime bakarsanız pencerelerin üst çizgileri düz. Onlar niye öyle değil ? Onlarıda yakınlaştırdım onlar çizgi çizgi bunuda yuvarlak bir çizgi yapabilirlerdi.Düz çizgiler normal görünüyor çünkü piksellerin yerleşimi düz çizgilere paralel. Eğrilere paralel yerleşme söz konusu olmadığı için öyle oluyor.
biz hesapları kare olarak yaparız zaten
pixeller de karedir bu yüzden yakınlaştıkca bunlar belli olur
bu sadece windows 7 de değil tüm grafiklerde vardır ve kareden başka birim kullanılmaz
Bu konuyu microsoft çalışanları görse bi traflarıyla gülerler herhalde ...
UltimateEvet herşey kare karedir bunu biliyorum ama ordaki resime bakarsanız pencerelerin üst çizgileri düz. Onlar niye öyle değil ? Onlarıda yakınlaştırdım onlar çizgi çizgi bunuda yuvarlak bir çizgi yapabilirlerdi.Arkadaşım şöyle anlatayım;Pixel = Kare[ler] .. (öncelikle bunu unutma)
Şimdi bak küçük kutucuklar çiz kafanda, bir kareli defter kağıdına veya paint & photoshop gibi bir araçla .. ve daha sonra o kareleri düz bir şekilde bir araya getir. Örneğin;
Bu yaptığın resimdeki çizgiyi ne kadar büyütürsen büyüt dağılmaz [kare kare görünemez] Dik ve Yatay yani 90 veya 0 dereceli açılarda bu kareleri anlayamazsın ...
Fakat hafif eğri bir açıda kendilerini açığa çıkarırlar. Örneğin;
Resmin en altında verdiğim hali ise bizim bu KAREleri farketmememiz için kullanılan düzelticilerdir.
bu kadar ayrıntıya takılırsan asıl olanı unutuursun :)
Arkadaşın bahsettiği özellik Anti-Aliasing fakat bu oyunlarda kullanılan bir teknoloji. Masaüstünde kullanılırsa GPU, CPU ve RAM'i yoracaktır. Şöyle düşünün: Masaüstünüzde devamlı açık bir oyun var :) Zira tüm pencereler render ediliyor :)
1.piksel piksel buyutrsen tabi oyle olucak adı ustunde piksel yani dordugun herşey ondan oluysuyor :):)
2.ms zaten bu yuzden beta ve rc leri dowland a sundu hatalarını gorup duzeltmek için daha iyi olabilmek için ;)
Arkadaşlar vektörel tabanlı diye birşey yok, iyi diyorsunuz güzel diyorsunuz ama zaten baktığınız ekran, gördüğünüz herşey yani pixeller karelerden oluşuyor...
Yuvarlak yok, vektör yok.. Herşey KARE :)
ekran kartı prograında anti-alisasing i aç:DDD:D:D:D:D:D:D
anti-alisasing Recep Baltaş ın dediği gibi oyunlarda çalışıyor :D
ayrıca masaüstünde de çalışsa başka yerde de çalışsa bilgisayarda YUVARLAK diye birşey yoktur, her tür eğimli karakter KARELERDEN meydana gelir [belki onlarca belki de milyonlarcasından ama o hatları oluşturan karelerdir]