Bilgisayar sorunları binbir nedenden olabiliyor. Genelde çoğu kez bilgisayarın başında değilsen böyle çözümler zor bulunabilir.
- Bu hataya bilgisayarınızda çalışan ve Windows Update Services'ın (SVCHOST) Internet'e erişmesini engelleyen bir program neden olabilir. Bunu yapabilecek programlar güvenlik duvarları, casus yazılım önleme yazılımları, web hızlandırıcılar, Internet güvenliği veya virüsten koruma programları ve proxy sunuculardır. Bu programlardan herhangi biri çalışıyorsa, güncelleştirmeleri karşıdan yükleyip kurarken programı kapatmanız gerekebilir. Microsoft bilgisayarınızı güncelleştirdikten sonra bunları yeniden açmanızı önerir. Daha fazla bilgi için bkz. Windows Update 80072efd hatası.
- Bilgisayar işyerindeki bir ağa bağlıysa, ağ yöneticisine başvurun. Ağ yöneticilerinin bir ağdaki tüm bilgisayarlara güncelleştirme dağıtmak ve yönetmek için kullandığı bir hizmet olan Windows Server Update Services (WSUS) ile güncelleştirme alıyor olabilirsiniz. WSUS hakkında daha fazla bilgi için, Windows Server Update Services (WSUS) web sitesine gidin.
- Bilgisayarınız çoğunlukla işyerindeki bir ağa bağlıysa (örneğin, mobil PC'niz varsa ve şu anda evde veya başka bir yerde kullanıyorsanız), güncelleştirmeleri WSUS ile alıyor olabilirsiniz ve Internet'e veya ev ağı gibi başka bir ağa bağlanarak doğrudan güncelleştirme alamazsınız. Sorunu çözmek için, işyerindeki ağa bağlanarak güncelleştirmeleri denetlemeyi yeniden deneyin veya ağ yöneticisine başvurun.
- Bilgisayar doğrudan Internet'e veya evdeki bir ağa bağlanıyorsa (ve işyerindeki bir ağa hiç bağlanmıyorsa), Windows Update'in çevrimiçi duruma geçerek güncelleştirmeleri alabilmesi için, Internet Explorer'ı yerel ağ (LAN) ayarlarını otomatik olarak algılayacak şekilde ayarlamanız gerekir. Bunu yapmak için buradaki adımları izleyin:
1. Başlat düğmesi ve ardından Internet Explorer'ı tıklatarak Internet Explorer'ı açın.
2. Sırasıyla Araçlar düğmesini, Internet Seçenekleri'ni, Bağlantılar sekmesini ve ardından Yerel Ağ Ayarları'nı tıklatın.
3. Otomatik yapılandırma'nın altında Ayarları otomatik olarak algıla onay kutusunu seçin ve Tamam'ı tıklatın.
AYRICA:
Firewall'unuz varsa (ZoneAlarm vs.) veya Norton Antivirus, Norton Internet Security, Kaspersky Intenret Security vs. bunları öncelikle bir kapatıp deneyin.
ALT tuşuna basılı tutarak IE'de menüleri görüntüleyin, Dosya menüsünde "Çevrimdışı Çalış" seçeneğinin işaretli olup olmadığına bakın.
Tabi Internet Seçenekleri'nden "Güvenlik" -> "Internet" seçeneğinin "Orta-Yüksek" şekilde olmasına dikkat edin. Değilse o seviyeye getirim, Uygula deyin, Tamam'a basın.