arkadaşlar bu xbox nasıl birşey tüm oyunları takılmadan sorunsuz açarmı?bilgisayarmı?Xbox mı?
XBOX
Bu başlık kilitlidir. Yeni mesajlar gönderilemez veya mevcut mesajlar düzenlenemez.Xbox’ın piyasaya çıkışıyla birlikte konsollar arasındaki rekabet de iyice kızışmaya başladı. Acaba hangi konsol daha güçlü... Sizin için her iki konsolu da inceleyip, çeşitli yönlerden karşılaştırdık.
***
Çok uzun bir süre “PC mi iyi yoksa konsollar mı?” tartışması sürüp gitmişti. Ama, zamanla PC en yakın rakibi Playstation’la arasındaki farkı iyice açınca, bu tartışmalar da küllendi. Hem grafik hem de diğer özellikler açısından Playstation’ın PC ile baş etmesine imkan yoktu. Ama bir buçuk sene önce Playstation 2’nin çıkışıyla tartışmalar tekrar alevlendi. Çünkü Playstation 2 aradaki farkı kapamış, hatta pek çok açıdan PC’nin önüne geçmişti. Bu ay Microsoft’un Xbox ve Nintendo GameCube’ünün raflardaki yerlerini almasıyla, tartışmanın konusunu “PC mi konsol mu?”dan “Hangi konsol daha iyi?”ye döndü. Bu yarışta yer alan üç oyuncudan GameCube bize şimdiden kaybetmiş gözüküyor, çünkü Nintendo ürünlerinin ülkemizde satışı yok ve yurtdışından satın alınsa bile oyun ve teknik destek bulmak mümkün değil. Bildiğimiz kadarıyla Nintendo Türkiye pazarına girme konusunda pek hevesli değil ve bu yakın zamanda değişecek gibi gözükmüyor. Bu yüzden biz sadece ülkemizde bir senedir satılan Playstation 2 ve 2002 içinde çıkacak olan Xbox’ı karşılaştırdık. Ama öncelikle konsolların genel çalışma prensiplerine biraz bakalım.
Rakamlara göre hangi konsol daha güçlü
PS2’nin temel çalışma şekli PC’lerle aynı. İşlemci, RAM, grafik işlemci gibi parçaların hepsi PS2’de de mevcut.Ancak sistemin detayına baktığımız zaman yapısal farklılıkların çok fazla olduğunu görüyoruz. Bunun sebebi PS2’nin tasarımı sırasında tamamen 3D oyunların akılda tutulmuş olması. Bu yüzden PS2, PC’lerde bulunan dar boğazlara sahip değil. Xbox ise tüm bileşenleri standart olan bir PC’den farklı olmadığı için bu darboğazlar onun için de söz konusu.Yani bu karşılaştırmada geçerli olan pek çok şey PS2 ve PC karşılaştırması için de geçerli. Rakamlara baktığınız zaman, Xbox’ın sahip olduğu 733 MHz’lik Intel Pentium III işlemcisi, PS2 için Toshiba’nın geliştirdiği 294.912 MHz’lik Emotion Engine’inden çok daha güçlü elbette. Üstelik Xbox, nVidia’nın geliştirdiği GeForce 3 tabanlı bir GPU’ya sahip. Bu sayede işlemci 3D render işleminin iki basamağı olan Transformation ve Lightning işlemlerini grafik chip’ine yaptırıyor ve dolayısıyla işlemcinin yükü daha da azalmış oluyor. PS2’nin Emotion Engine’i ise hem saat hızı olarak çok daha düşük hem de bir GPU ile desteklenmemiş. Bu ilk bakış ile Xbox, PS2’den çok daha güçlü gibi gözükebilir. Ancak PS2’nin derinliklerine indiğinizde işlerin bu kadar da basit olmadığını anlıyorsunuz. Bunun iki temel sebebi var. Birincisi söylediğimiz gibi PS2’nin tamamen oyunlar için tasarlanmış olması, ikincisi ise Emotion Engine’da bulunan ve işlemciyi destekleyen iki Vector Unit. PC’lerde benzerini görmediğimiz bu iki birim efektif olarak kullanıldığında PS2 gerçekten çok güçlü hale geliyor.
Statik ve dinamik uygulamalar arasındaki farklılıklar
PC’lerde ve dolayısıyla Xbox’da bulunan dar boğazları anlamak için öncelikle ofis uygulamaları gibi statik programlarla oyunların da içinde bulunduğu dinamik uygulamaların farkını ortaya koymalıyız. Statik uygulamalarda küçük dosyalar üzerinde çalışırız, ancak bu küçük dosyaları işleyen programın kendisi oldukça büyüktür. Dinamik programlarda, yani oyunlarda ise programın kendisi küçüktür ancak işlenen datanın akışı çok büyüktür.Bu yüzden statik uygulamalar büyük bir cache’e gerek duyarlar. Çünkü program cache’de çok yer tutar.Ancak dinamik uygulamalarda önemli olan cache’in büyüklüğünden çok cache’e verilerin ne kadar hızlı girip çıktığıdır. Yani, veriyi işleyen program küçükken işlenen data çok büyüktür. Mesela bir DVD film izlerken 2-3GB gibi büyük bir data cache’e girip çıkar.Winword uygulamasında ise veri genelde 1MB’ın altındadır. Öyleyse 3D oyunlarda perfromans alabilmek için en önemli ihtiyaçlarımızdan biri sistem hafızasına hızlı yollarla bağlanmış cache’lere sahip olmak.
kaynak: chip online
Ayrıca;
O tartışmalara birde elvisin koymuş olduğu yazıya bakarsan aradaki farkı görürsün.
Bence bilgisayar vede konsollar tamamen farklı şeyler. Ben hiçbir zaman bilgisayarımı bir konsola değişmem, ama bu kişisel bir tercih.
Am bu yazı 2001 in sonlarına doğru yazılmış bir yazı ve pc sistemi p3 733 kullanılmış ozamandan bu zamana pc lerde baya bi değişme oldu bu mevzuyu ancak xbox2 veya ps3 çıktığında ozamanki pc teknolojisi ile karşılaştırmak lazım...
Banada sorarsanız oyun konsolu veya ps benim için PC den kıymetlisi yoktur çünkü Pc de kısıtlama yoktur internet oyun chat program müzik film daha neler neler bunların hepsi bir arada olunca insanın oyun konsollarına para veresi gelmiyor....