Yapay Zeka:2020'de Daha Az ile Daha Fazlasını

gezgincik
30-07-2020, 11:02   |  #1  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 1
23 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2012

Yazan: HPE Aruba Türkiye Ülke Müdürü Ersin Uyar


Müşterilerimiz kendilerinden “daha az ile daha fazlasını yapmalarının” istendiğini bana her zaman söyler. Bunların hepsi de aşina olduğumuz konulardır. IT ekipleri küçüktür ve bütçeleri dardır. Bu şartlar altında ağı aktif ve çalışır halde tutmak ise her zamankinden daha zordur. Üstelik IT ekibinin üstlendiği sorumluluk sadece operasyonla sınırlı değildir. Yeni aplikasyonlar piyasaya çıkarma ve hizmetler sunma gibi en deneyimli yöneticileri bile zorlayan ve uzadıkça uzayan isteklerle uğraşırlar.

Peki ya, günlük operasyonların büyük bir kısmı otomatize edilirse ne olur? Yapay zeka (AI) tabanlı makine öğreniminin ağın her noktasında görev alıp, IT ekiplerinin daha fazla önem arz eden projelere odaklanmasına yardım etmesine ne dersiniz? 

Yapay zeka, yardım masalarının her gün durmadan uğraşmak zorunda kaldığı ağ problemlerinin üstesinden gelebilecek kadar zekidir. Müşterilerin internete bağlanabilirliği ve düşük ağ performansı sorunlarından kaynaklı telefonların ve olumsuz geri bildirimlerin bir çırpıda kesildiğini düşünün. Bu sorunlar genelde zayıf radyo frekanslarından kaynaklanır ve başka alanlarda kullanıldığında daha iyi sonuçlar verebilecek verimlilik boşa akıtılır.    

Telefonlar gelmeye başladığında, bir radyo frekansı sorununun çözülmesi için uzaktan bağlantılar kurulup, spektrum analizi yapılması ve tedarikçiyle teknik destek için telefonda konuşmaya zaman ayırılması gerekir. IT ekibi radyo frekans sıkıntılarına ek olarak bitmek bilmeyen, sorun gidermesi zorlu ve fazlasıyla vakit alan sıkıntılarla boğuşur.

Böylesine durumlarda, ağınızın size neyin yanlış gittiğini söylemesi ve bu sorunların üstesinden nasıl geleceğinize dair önerilerde bulunması harika olmaz mıydı? Yapay zeka ve otomasyon içeren ağlar bunu kolaylıkla yapabilir.

En Temel Sorunları Çözmekte Yapay Zeka Kullanmak Yapay zeka tabanlı araçlar hızla gelişiyor. Bu akıllı otomasyon araçları, son kullanıcıları için hızlı ve proaktif çözümler geliştirme ihtiyacı duyan IT ekiplerine özel tasarlanmıştır. Üstelik, sektörümüzde yapay zeka algoritmalı IT operasyonları (AIOps) hızla gelişmektedir.

Yapay zeka, optimizasyon geliştirmeleri ve yapılandırma tavsiyelerini de içeren şöyle içgörüler sunar:


  • Bağlanabilirlik:Kimlik doğrulama, ilişkilendirme, DHCP ve DNS’in de dahil olduğu bütün süreçler
  • Bant genişliği ve veri hacmi: Optimal kanallar ve radyo bantları (2.4 GHz ve 5 GHz)
  • Wi-Fi performansı: Erişim noktasının (AP) konumu ve akım şiddeti, bağlantı kullanımı
  • Erişim Noktası (AP) performansı: Verici gücü, sık kanal değişiklikleri, “yeşil” güç tasarrufları
  • Aplikasyon Hızlı Çözüm Yeteneği: Dahili aplikasyonlar ve bulut tabanlı hizmet olarak yazılımlar (SaaS)
  • Metrikler: Bağlanabilirlik süresi, veri hacmi, gecikme süresi, gecikme, MOS skoru, paket kaybı, frame retries ve RSSI

Şimdi, bize sıklıkla gelen sorunların listesine bakalım ve yapay zekanın IT departmanının işini nasıl kolaylaştırdığını görelim. Bu liste, daha az kaynakla daha fazlasını yapabilmeniz için sorunu tanımlama ve bir çözüm önermenin en hızlı yolunu gösteriyor.

“Ağa bağlanamıyorum.” Yapay zeka farklı algoritmalar çalıştırabilir ve IT yöneticilerine müşterilerinin bağlantı kalitesini anında izleyebilecekleri panel (dashboard) görüntüsü yaratabilir. Bağlantının her aşamadaki kalitesi ve sorunların kökenine dair içgörüler gibi gereklilikler kolaylıkla anlaşılabilir. Daha derinlemesine inceleme için, IT yöneticileri müşterilerinin spesifik olarak maruz kaldığı sorunların detaylarına bile erişebilir.

“İnternet bağlantısı yavaş, dosya indirmek ve göndermek çok uzun sürüyor.” Zayıf bir performans gösteren ağ, kullanıcılar için daha az verimlilik demek. Yapay zeka sorunun kaynağını hemen tespit edip, IT yöneticisine performansı optimize edecek ve operasyonu normalleştirip çalışanları işe geri döndürebilecek aksiyonlar tavsiye verebilir.


“Konferans odasında bir proje üzerine çalışıyoruz ve Wi-Fi bağlantısı sürekli kopuyor.” Kullanıcılar bağlantılarında spesifik bir konumda sıkıntı yaşıyorsa bu, sorunun çoğunlukla erişim noktalarından (APs) kaynaklandığını gösterir. Yapay zeka ve otomasyon tahmin yürütmek yerine, IT ekibine hem sorunun kökenini hem de içeriden aldığı içgörülerle sorunun çözümü için hızlıca harekete geçilmesini sağlayan tavsiyeler sunar.


Yapay Zekanın Aruba’daki Büyük Rolü

Misyonumuz, yapay zeka inovasyonlarına yatırım yaparak en temel sorunları çözmektir. Bulut tabanlı çalışan ağ operasyonu platformumuz Aruba Central, altyapı cihazları, ağ trafiği, performans ve sorunlar hakkında loglar ve telemetri verinin analiz edilmesi için yapay zekaya güvenir. Aruba Central’la beraber gelen özellik AI Insights, ağınızdan aralıksız bir şekilde akan ve yapay zeka tarafından işlenmiş verileri görmenizi sağlar.


Yapay zekanın en mükemmel tarafı ise sektörler boyunca her türlü ağ türü, büyüklüğü, topolojisi ve trafik paternleri için iyi, adil ve zayıf performans anlayışını sürekli bir şekilde geliştirmesidir. Bu sürekli gelişim, ağ yöneticilerinin sorunları proaktif bir şekilde çözmesini ve sorun gidermede harcadıkları zamanı azaltmalarını sağlayan aksiyonlarla şekillenir.

Aruba Central, IT yöneticilerine zaman kazandırarak, esas işlerine odaklanmalarına yardım eder. Yapay zeka, IT departmanının daha az kaynakla daha fazlasını yapmasını mümkün kılarak, zorlu hedeflerine ulaşmasını sağlar.