Yapay Zekanın Kullanıldığı Alanlar
Şirket içinde bilgi iletişimi sağlamak amacıyla şirket içindeki kişiler bir iletişim grubu kurarak bilgi alışverişini sağlarlar.Yöntem oldukça geleneksel bir yöntemdir.Teknoloji geliştikçe artık geleneksel yöntemlerde yavaş yavaş etkisini kaybetmeye başlamıştır.Teknolojinin gelişmesiyle birlikte gelen yapay zeka hem şirket içi hem de şirket dışı bilgi alışverişlerini sağlar konuma gelmiştir.Yapay zekanın iş ortamında kullanılmasının en büyük faydası her çalışan için bireysel kişiselleştirmeyi sağlayacak.Böylece şirket içinde çalışanlar tam verimlilikle çalışacaktır.Çalışanlar yaptıkları işleri daha profosyonel şekilde yapacak ve bu da şirket açısından olumlu bir artı sağlayacaktır.
İşletmeler içinde sanal asistanlar ortaya çıkacak.Bu asistanlar işlerin nasıl yapılcağı konusunda şirket çalışanlarına bilgi verecek.Ve herkes bu şekilde planlamaya gidecektir.Sanal asistanlar sadece bu özellikle kalmayacaktır.Diyelim ki şirket içinde bir toplantımız var ve bu toplantı markamız açısından çok değerli.Bu toplantıyla ilgili herşeyi tek tek araştırmak oldukça zor olacaktır.Bu zamanı en verimli bir şekilde nasıl geçirebiliriz bunu düşünmemiz gerekir.İşte burda yapay zeka devreye giriyor.Kodlamalarla hareket eden bu yapay zeka robotları doğru kodlandığı halde bize bu toplantı hakkında bilgi verip sizin için konuları tek tek ortaya koyabilir ve toplantının verimli bir şekilde geçmesini sağlayabilir.
AI ve Makine öğrenimi, her şirkette İK ve işe alımların nasıl işlediğini büyük ölçüde ve değiştirilemez bir şekilde değiştirecek ve bu harika olacak. Aslında İK, iki basit nedenden dolayı AI'dan faydalanacak ilk iş alanlarından biri olacaktır. Öncelikle, İK'da en yüksek kaliteye sahip tonlarca veri vardır ve ikincisi, İK, hem esas olan hem de zaman baskısını hissettiren herhangi bir şirketin bir parçasıdır.
İşe alım ve İK mesleğinin yönleri otomatikleştirilebiliyorsa, İK çalışanları, iş veya potansiyel işe alımda bulunan kişilerle doğrudan çalışma ve insan kaynakları için gerekli olan kaliteli insan zamanını harcama özgürlüğüne sahip olabilirler. Bir paradoksal görünebilir, ama bir şirket daha çok Yapay Zeka, İnsan Kaynakları'nda daha fazla 'İnsan' olabilecek bir şirket olabilir.
Yapay Zeka, her HR profesyonel işinin tüm “en kötü” unsurlarını (sıradan tarama, zaman alıcı evrak ve sinir bozucu veri girişi) esas olarak çıkarır ve aynı zamanda güçlü araçlar ve içgörüler sunarak işlerini daha iyi hale getirir. İK'nın en yüksek kaliteli verilerinin otomatik üretimi ve AI'nın inanılmaz faydaları onu 4. sanayi devrimini deneyimleyen ilk yerlerden biri haline getirmektedir.
Şirket içi network güvenliğini tek başına sağlayabilir.Ve bunun doğrultusunda bt yöneticilerine daha verimli bir ortam yaratmak adına çalışmalar yapabilir.Yapay zekada kulanılan robotlar şirket içi ve şirket dışından gelen siber saldırıları önlemek amaçlı kendi veritabanında yüklü bilgilerle bütün internet ortamını tarar.Ve gelen bağlantılardan hangisinin güvenli ve güvensiz olduğunu size bildirir.Böylece network güvenliği bir nevi sağlanmış olur.Yapay zeka şirket içindeki ağlarda meydana gelen problemleri size tek tek bildirir.Hatta hangi ağda ne sıkıntı var bunu ayrıntılı bir şekilde yaparak bt yöneticilerinin kullanımına sunar.Şu yanlış anlaşılmasın yapay zeka gelişti.BT yöneticilerinin çalışmasına gerek yok.Bu görüşe kesinlikle katılmıyorum.Çünkü yapay zeka bir şirketteki tüm birimlerde çalışan kişilerin daha rahat bir şekilde çalışmasını sağlamak amaçlı kurulmuştur.Böylece her konuda ,çalışanlar için rahat bir iş ortamını onlara sunacaktır.
Online alışveriş, bireysel tercihler, harcama alışkanlıkları ve bireysel tüketicilerin tercih ettiği kanallarla ilgili zengin veri ayak izleri yaratır. Bu dijital ekmek kırıntılarını bir AI motoruna beslemek, yoğun alışveriş alışverişlerini kitlelere ulaştırmaya yardımcı oluyor. Otomatik botlar, tüketicilere satın alma geçmişleri ve bilinen tercihleri hakkında hitap eden gerçekçi, kesintisiz müşteri hizmetleri deneyimleri oluşturabilir.
Bildiğiniz gibi artık birçok kurumsal web sitelerde bir canlı destek ya da müşteri temsilcisi kulanılıyor.Burdaki müşteri temcilsi gelen müşterinin söyleyeceklerini önceden bilirmiş gibi sordukları sorular konusunda onlara yardımcı oluyor.Ve verdikleri cevaplar konusunda müşteri yapması gerekenler konusunda gerekli bilgi alışverişini sağlamış oluyor.Ayrıca web sitelerinde olan bu botlar insan gibi anlama yeteneğine sahip olduğundan müşteriler arasında iletişimi sağlamada ve müşterilerin neleri bilmek istediği konusunda onlara bilgi vermeyi de sağlamaktadır.
Yapay zekanın kullanıldığı bir diğer alan ise kuşkusuz sağlık sektörü olmalıdır.Böylece yeni buluşlar ve yeni tedavi biçimleri ortaya çıkabilir.Birçok sağlık sorunu yaşayan kişiler için bir umut ışığı haline gelebilirler.Çünkü bir yapay zeka kullandığı kodlamalar sayesinde problem çözme başarısını da birbirinde getirir.Ve sizi bu problemi çözmek amaçlı bilgilendirir.Doktorlarda gerekli bilgileri yapay zeka robotları tarafından aldıktan sonra tedavi amaçlı kullandığı uygulamalar arasında hangisinin doğru ve ya yanlış olduğu bilir.