yatırım cazibesini koruyan markalar

teribogart
19-03-2012, 23:03   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2011

Girişim uzmanlarına göre iş fikirleri, fast food,  hazır giyim, oyuncak, takı-aksesuar, temalı eğlence, kafe, spor,  gayrimenkul ve eğitim alanları bu yıl da yatırım cazibesini koruyacak.  îşte bu alanlardaki öncü markaların franchising ve bayilik şartları…

ULUSAL Franchise Derneği (UFRAD) verilerine göre, halen Türkiye’de 1.876 zincir mağaza ve bunlara ail 50 bin civarında şube franchising sistemini kullanıyor. Franchise ya da bayilik veren marka sayısı bin 471. Bu marka ve temsilcilerinin oluşturduğu pazarın yıllık hacmi ise 35 milyar dolara ulaşmış durumda.
İşte franchising  sisteminin bu muazzam gelişimi ve gelecek için içerdiği yüksek  potansiyelden yola çıkarak, 2012’de büyüme potansiyeli yüksek ve  girişimcilere cazip bir iş imkanı yaratacak alanları araştırdık…

YATIRIMCI ÇEKEN SEKTÖRLER

Franchising sisteminin lokomotifi olan fast food, her dönem cazibesini koruyor. Bu alandaki franchise sayısı 9 bine ulaşmış durumda. Yeni alışveriş merkezleri ise en çok hazır giyim markalarının yaygınlaşmasına katkı sağlıyor.
Özellikle markanın, tabelanın gücünü fark eden Anadolu’daki girişimciler, bayilik ya da franchise yoluyla bir marka şemsiyesi altında çalışmaktan oldukça memnun görünüyor.
Oyuncak pazarında dönem dönem ithalatla ilgili sorunlar yaşansa da  büyüme trendi hızlanarak devam ediyor. Türkiye nüfusunun yüzde 29’unun  12 yaşın altında olması da bu pazardaki büyüme potansiyelinin ne denli  yüksek olduğunu gösteriyor.
Gelir düzeyi yükseldikçe kişisel ve hediyelik ürünlere yönelik  harcama eğilimi artıyor. Kişisel aksesuar, hediyelik eşya, tasarımlı  dekoratif ürünler, duvar süsleri, bijuteri, yarı kıymetli taşlar, gümüş  takılar, büyüklere oyuncaklar gibi ürün çeşitlerini bir arada sunan  mağazalar ilgi çekiyor.
Alışveriş merkezlerinin eğlence-dinlence alanları yoğun ilgi görüyor. Bu ilgi de beraberinde birçok yatırım fırsatı  getiriyor. Kafelerde hala iş var. Gençler, yaşlılar, çiftler, kadınlar,  erkekler, arkadaş grupları, iş insanları… Artık herkes kafelerde  buluşuyor. Marka olarak algılanmayı başaran mekanlar buluşma noktası  oluyor. Türkiye’nin genç nüfusunun potansiyel yarattığı bir diğer sektör  de kuşkusuz eğitim. Üniversiteye hazırlık, dil eğitimi, özel ders,  bilgisayar, meslek edinme, kişisel gelişim, yönetim, KPSS, TOEFL,  yurtdışı eğitim, koçluk… Bu ve benzeri konularda eğitim veren çok sayıda  markalaşmış şirket var.
Emlak aracılığı her zaman en kazançlı işlerden biri. Spor merkezlerinde ihtisas dönemi başladı. Kadınlara özel spor salonları, ofis çalışanlarına özel yoga programları, hamileler, osteoporoz hastaları, omurga problemi olanlara yönelik pilates merkezleri… Artık 7’den 70’e herkes için etkili, uygun spor ve sağlık merkezi bulmak mümkün.
İşte bu ve benzeri alanlarda faaliyet gösteren markaların yatırım şartlarıFranchise Veren Firmalar