İnternette hayat bulan sanal dünyaların geçmişi, bugünü ve geleceğini araştırdık...
Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/yeni ... uruluyor_13937.html
İnterneti daha etkileşimli hale getirmek için bir zamanlar 3D odalar ve dükkanlar hayal edilirdi. Müşteri mağazaya girip etrafa bakacak, ürün seçecekti. Ancak ekranda sanal bir mağazada dolaşıp alışveriş etmek pek keyifli bir şey değil. Oyunlarda bile bir tüccar ile konuşunca karşımıza çıkan listeden alışveriş yapmayı daha hızlı ve tatmin edici buluyoruz. Haliyle sanal gerçeklik beklendiği gibi gelişmedi.
Sanal gerçeklik her zaman 3D bir yer demek değildir ve olmamalıdır da zaten. Yazı da bir sanal gerçekliktir. Eş zamanlı olarak dünyanın her yanından insanlar konuşup etkileşime geçiyorsa bu da bir sanal gerçekliktir. MUD denilen Multi User Dungeon'lar, dev online oyunların başardığını seneler önce imkanlar çok azken de başarıyordu. Fiziksel olarak gerçekleştirilmesi zor şeyleri başarabildiğimiz bir ortamdır sanal ortam. İnsan vakit geçirip eğleniyorsa, kendini kaptırıyorsa o dünyaya daha ne?
Elbette duyulara daha derinden hitap eden, insanı görsel ve işitsel olarak etkileyerek içine çeken sanal dünyaların ayrı bir yeri ve önemi var. Ancak büyüyü bozan şeyler de var. Mesela uzun yükleme zamanları! İnsanın kendini oyuna veya yaptığı aktiviteye kaptırması ne mümkün durum böyle olursa...
Tüm konu: Yeni sosyal ağlar oyun dünyasında kuruluyor
- Akıcı gerçeklik
- Kılıç ve kalkandan zigon sehpaya geçiş
- Yeni sosyal ağlar oyun dünyasında kuruluyor
- Second Life'ı takip edenler
- Sorunlar, ticaret ve gelecek
Kaynak: www.chip.com.tr
Tartışıyoruz: Siz nasıl bir sanal dünya istersiniz?