Selam arkadaşlar ben 8 mbpse kadar limitsiz internet kullanmaktayım akn'yi geçmediğim halde internet hızımı en fazla 2 mbpse sabitlettirip (bunun sebebi binadan telefona gelen kablonun eski olması ve sinyal kaybı yaşanması 8 mbps kaldırması için binadaki telekom kutusundan gelen kabloyu değiştirmem lazımmış.) 1.70 mbps civarı hız almaktaydım lakin son günlerde onuda alamamaktayım 2 mbpsde sabit olduğu halde 0.70 mbps civarı ölçmekteyim. Bu sorunu nasıl çözebilirim yardımlarınızı beklliyorum...
Yıllardır uğraştığım hız sorunu...
yaklaşık 4 ay var sözleşmenin bitmesine buralardaki hız normal yani en azından 1.70 mbps alabilirim belirttiğim gibi binadaki hattı düzeltirsem 8 mb alabilirmişim.
Anladım bunu nasıl öğrenebilirim?
Selam arkadaşlar ben 8 mbpse kadar limitsiz internet kullanmaktayım akn'yi geçmediğim halde internet hızımı en fazla 2 mbpse sabitlettirip (bunun sebebi binadan telefona gelen kablonun eski olması ve sinyal kaybı yaşanması 8 mbps kaldırması için binadaki telekom kutusundan gelen kabloyu değiştirmem lazımmış.) 1.70 mbps civarı hız almaktaydım lakin son günlerde onuda alamamaktayım 2 mbpsde sabit olduğu halde 0.70 mbps civarı ölçmekteyim. Bu sorunu nasıl çözebilirim yardımlarınızı beklliyorum...İlk önce İmzamdaki 1. ile her ihitmale karşın virüs taraması yaptırın (güncelledikden sonra) Sonra virüs arsa temizşleyip kontrol yap.
2.Modeme reset at ve yeniden yapıalndır.
Sonra düzelmedi ise Servis sağlayıcınıza telefon edip hızını kontrol edip resetlemelerini isteyin ve takibe alınmasını isteyin.
Eğer 1 hafta içinde düzelmez ise türktelekoma Mail atın Hattında sorun olduğunu ve kutu ve bakımlarının yapılmasını isteyin.Aciliyetinide bildirin Çoğunlukla bundan sonra düzelcekdir düzelmez ise Servis sağlayıcınıza tekrar telefon edip resetlettirn ve kontrol etsinler Kolay gelsin.Eğer yine gelmiyorsa BTK ya dilekçe yazın ve Servis sağlayıcı ve TTnet hakkında kanun gereği 1 ay içinde düzelme olmadığı taktirde Para cezası alacaklar.
Dediklerini yaptıktan sonra servis sağlayıcıyı aradım bu sefer telekomdan port değiştirmem gerektiği söylendi ve port değiştirmek için telekoma gitmem gerekliymiş port değiştirirsem en azından 2 mbps kullanabilirmişim fakat 8 mbps için binadaki kutudan telefona gelen kabloyu yenilemem gerektiği söylendi.Bu binadan bize gelen telefon kablosunu telekomculara bildirsem ekip gönderip ilgilenirlermi?İlk önce İmzamdaki 1. ile her ihitmale karşın virüs taraması yaptırın (güncelledikden sonra) Sonra virüs arsa temizşleyip kontrol yap.
2.Modeme reset at ve yeniden yapıalndır.
Sonra düzelmedi ise Servis sağlayıcınıza telefon edip hızını kontrol edip resetlemelerini isteyin ve takibe alınmasını isteyin.
Eğer 1 hafta içinde düzelmez ise türktelekoma Mail atın Hattında sorun olduğunu ve kutu ve bakımlarının yapılmasını isteyin.Aciliyetinide bildirin Çoğunlukla bundan sonra düzelcekdir düzelmez ise Servis sağlayıcınıza tekrar telefon edip resetlettirn ve kontrol etsinler Kolay gelsin.Eğer yine gelmiyorsa BTK ya dilekçe yazın ve Servis sağlayıcı ve TTnet hakkında kanun gereği 1 ay içinde düzelme olmadığı taktirde Para cezası alacaklar.
DEDİĞİMİ İYİ OKURSAN VE SIRASINA GÖRE UYGULARSAN hepsi düzelir ve tarifende yazıldığı hızı alırsın.TTnete pek güvenme ama türk telekoma güvenebilirisn yaparlar.Ben mesela Sakaryadayım kabloda ve hat ve kutuda sorun vardı 1 aya yakın bir kaç bildirmem rağmen deneyimsiz ekip gönderip yapmaya çalışıyorlardı(geçici çözüm yani)Bu sefer mail ile bildirdiğimde ANKARADAN özel ekip yola çıkdı ve mail ile ve telefonla ulaşıp ulaşmadıklarını ayrıca nerdeler onu bildiriyorlardı ve akşam 11de bildirdim sabah 6da burda oldular.Ve tamiri yapıp burdaki bayide 1 hafta kaldırlar herhangi bir sorun çıkmasına karşın.
onun için ilk olarak alt yapıp sorunun varsa çözüp sonra ttnet ile münakaşaya girmen iyi olcakdır.