Az yakıt tüketmenin püf noktaları...

Kapalı Hesap (200174)
20-03-2012, 21:17   |  #1  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 9
3,759 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

Aracınızı park ederken bilinmesi gereken ilk kural yapılacak güç manevraların park yerinden çıkarken değil park yerine girerken yapılmasıdır. Aracın sıcak olduğu zaman yapılan güç manevralar aracı pek fazla etkilemeyeceği gibi soğuk bir araçla aynı manevraları yapmanız daha fazla yakıt tüketmenize sebebiyet verecektir.Aracınızı en bilinçli park etme şekli şüphesizki çıkarken hiç bir manevra yapmanıza gerek kalmayacak olan park şeklidir. Bu şekilde yapılan park ile aracınız park yerinden çıkarken soğuk olan motor zorlanmaz. Aracınızı çalışıtırdığınız anda yakıt sarfiyatını önlemek için fazla rölantide beklemeden aracınızı hareket ettirin.Sıkışık park yerlerinden çıkarken klima, silecek gibi çalışan aksamları durdurmanız gücün direksiyon hidroliğine devrolmasına ve yakıttan tasarruf etmnize sebebiyet verecektir. Deponuz yeni doldurulmuş ise ve aracınızı yokuşa park etmek zorunda iseniz aracın burnunu yokuş aşağı gelecek şekilde park etmeye özen gösterin. Aracınızı park ettiğiniz yerde aracınızın motorunu fazlasıyla soğutacak hareket halindeki soğuk havadan aracınızı sakınmaya özen gösterin. Sıcak, kumlu ve tozlu iklimlerde garajda muhafaza edilen araçların deposundan buharlaşan benzin açıkta park etmiş bir araca göre çok çok düşüktür. 45-50 °C sıcaklığı bulan illerde araçlar güneş altındayken şamandıra muhafazasında bulunan benzin buharlaşabilmektedir. Aracınızı gölgeye park ederek hem buharlaşan benzinden kar edeceğiniz gibi aracınızı soğutmak için açacağınız klimadanda tasarruf edebilirsiniz.
Taşıt, yakıt enjeksiyonlu olmalı. Karbüratörlü araçlar enjeksiyonlu taşıtlara göre en az %10 daha fazla benzin tüketirler ve hava kirliliğine neden olurlar. Multi Point Injection (MRI) olanları tercih ediniz. Karbüratörlü araçlardan atılan yanmamış hidrokarbon miktarı çok yüksektir. Bu kirletici çevre ve halk sağlığı açısından çok zararlıdır.
Aracın 100 km.de tüketeceği kurşunsuz benzin miktarı şehiriçi yollarda 7-8 litreden fazla olmamalı. Taşıtların km. başına yakıt tüketimi arttıkça işletme maliyeti ve egzozdan attığı kirletici madde miktarı artar. Aracın 100 km.de tükettiği kurşunsuz benzin miktarı araçla ilgili dosyada mutlaka olmalı.

Bir litre benzin yandığında bir kişinin bir günlük ihtiyacı olan 2000 litre oksijeni tüketir.

Araç yakıt olarak LPG’de kullanılabiliyorsa 100 km’de tüketeceği LPG miktarı 7 litre benzine eşdeğer olmalı. Araç en fazla 4 silindirli olmalı. 6 silindirli araçlar 4 silindirli araçlara göre hem %30 daha fazla benzin tüketirler hem de daha fazla miktarda karbon monoksit ve hidrokarbon gibi kirleticileri egzozdan atmosfere atarlar. Araç kurşunsuz benzin kullanmalı. Kurşun ana rahmindeki bebeklerin ve çocukların zehirlenmesine ve hatta ölümlerine neden olur.
Aracın ağırlığı 1000-1100 kg.dan fazla olmamalı. Taşıt ağırlığı arttıkça tüketeceği benzin ve atmosfere atacağı kirletici madde miktarı artar.
Aracın aynaları gövde ile uyumlu olmalı. Aynalar aşırı büyük olmamalı. Araçlarda sürtünme kayıpları azaldıkça benzin tüketimi de azalır. Aracın gövdesinde çıkıntı az ve pencere camları gömmeli olmalı. Araçta girinti çıkıntı arttıkça benzin tüketimi ve egzozdan atacağı CO, HC, NOx gibi kirletici miktarı artar.
Araç aerodinamik özelliklere sahip olmalı. (CD=0.3 olan tercih edilmeli.)Aracın “Taşıt Emisyon Kontrol Etiketi” olmalı. Bu etikette taşıtın bir km.de egzozdan attığı Karbon monoksit, Hidrokarbon ve Azot oksitlerin miktarları belirtilmeli.
Kullanılmış benzinli taşıt satın alırken dikkat edilmesi gereken hususlar:
Enjeksiyon sistemli taşıt satın alınız. Enjeksiyon sistemli taşıtlar karbüratör esaslı motorlardan en az %10 daha az yakıt tüketirler. Karbüratörlü araçlar atmosfere fazla miktarda yanmamış hidrokarbon atarlar. Bu kirletici çevre sağlığı açısından çok zararlıdır.
Araç en fazla dört silindirli olmalı. Altı silindirli araçlar dört silindirli araçlara göre %30 daha fazla benzin tüketirler. Benzinin yanması sonucu oluşan karbondioksitin atmosferdeki ömrü 120 yıldır ve yeryüzünde biriktikçe atmosferin ısınmasına neden olur. Aracın benzin depo kapağı sızdırmaz olmalı. Benzin buharı kanser yapıcı bir maddedir. Ayrıca fazla benzin kaçması benzin tüketiminin artmasına neden olur.
Araçta kurşunsuz benzin kullanılmalı. Kurşun, özellikle bebeklerin ve çocukların ölümüne neden olmaktadır Aracın “Taşıt Emisyon Kontrol Etiketine” olmalı. Aracın emisyon standartlarını sağlayıp/sağlamadığı incelenmeli. Taşıt Emisyon Kontrol Etiketinin veriliş tarihinin yeni olmasına dikkat edilmeli.
Aracı çalıştırınız ve motoru dinleyiniz. Motor vuruntusuz-düzgün çalışmalı.Aracı çalıştırınız egzozu kontrol ediniz. Egzozdan siyah duman çıkıp/çıkmadığına dikkat ediniz. Eğer egzozdan beyaz duman çıkıyorsa problem yok demektir. Siyah duman motorun verimli çalışmadığını gösterir. Böyle araçlar hem fazla benzin tüketimine hem de daha fazla miktarda hidrokarbon ve karbon monoksit gibi kirleticilerin atmosfere atılmasına neden olurlar.
Aracın 100 km.de tükettiği kurşunsuz benzin miktarını sorunuz. Araç şehiriçi yollarda 7-8 litreden fazla benzin tüketmemeli. Bir litre benzin, bir kişinin bir günde soluduğu oksijeni tüketir. Aracın benzin kullanımı arttıkça oksijen tüketimi de artar.
Aracın ağırlığı 1000-1100 kg.dan fazla olmamalı. Aracın ağırlığı arttıkça tüketeceği yakıt miktarı ve atmosfere atacağı CO, HC, NOx gibi kirleticilerin miktarları artar.
Aracın km.’si az ve yaşı küçük olmalı. Aracın km.si arttıkça ve yaşı büyüdükçe tüketeceği yakıt miktarı ve egzozdan atacağı kirletici miktarı artar. Aynı model sıfır yaşındaki bir araç, 5 yaşındaki bir araca göre %30 daha fazla kirletici atar ve daha fazla yakıt tüketir.
Aracın lastikleri geniş olmamalı. Sürtünme kaybı arttıkça yakıt tüketimi artar.Aracın bakım/onarımına (özellikle motor kısmı) dikkat edilmiş olmalı. Bakımsız araçlar fazla benzin tüketir ve hava kirliliğine neden olur.
Taksicilerin taksi satın alırken dikkat etmesi gereken hususlar:
Yeni veya kullanılmış araç satın alırken şehiriçi trafiğin de 100 km. en fazla 7 lt benzin veya eşdeğeri LPG tüketen araç satın alınız. Şehiriçi trafiğinde 100 km.de 7, 8, 10, 12, 15 ve hatta 16 lt benzin veya eşdeğer LPG tüketen araçlar olduğunu unutmayınız.
Aracın yedek parçası ucuz diye fazla yakıt tüketen araç satın almayınız. Yedek parçası ucuz diye 100.000 km.de 15.000 lt. benzin tüketen araç satın alarak yılda en az 8000 dolar zarar edersiniz. Bu para ile iki yılda bir aracınızı yenilemeniz mümkündür. İstanbul’da taksilerin çoğu 100 km.de 15 lt ve üzeri benzin veya eşdeğer LPG tüketmektedir.
İstanbul’da taksi adedi 18.500 dir. Benzinli taksi adedi ise 15.500 dir. Bu taksiler İstanbul şehiriçi trafiğinde yılda ortalama 124.000.000 lt extra benzin veya eşdeğeri LPG tüketmektedirler. Veya yılda ortalama 124.000.000 dolar israf edilir (LPG olarak 40 milyon dolar).
Benzin kullanan bir aracı LPG’li araca dönüştürmekle yakıt tüketimi ancak %5-10 azaltılabilir. LPG, benzine göre çok ucuz olduğu için ekonomik olduğu zannedilir. Bu varsayım kesinlikle yanlıştır. Önemli olan az yakıtla daha uzun mesafe alan araç kullanmaktır.
LPG temiz yakıttır. Daha az kirletici deşarj eden yani 100 km.de 6 kg. LPG kullanan araçların olduğunu unutmayınız. Araçta yakıt tüketimi arttıkça egzozdan atılan kirletici miktarı da artar.
Benzinli taşıtlarda taşıt hızına göre yakıt tüketimi:
Şehir içi bölgelerde taşıtlarda kullanılan yakıt tüketimini ve egzozdan atılan kirletici miktarını minimize etmek için taşıt hızı 35-95 km/saat arasında olmalı.
Şehiriçi trafiğinde taşıt hızı 25 km/saat’ın altına düştüğünde egzozdan atılan HC, CO ve NOx gibi kirleticiler katlanarak artar.35-95 km/saat hızda şehir içi trafiğinde 100 km.de 7 lt benzin tüketen bir aracın hızı, 25 km/saat ve altına düşürdüğünde yakıt tüketimini %50 artar.
Aracınızı uygun viteste sürünüz. Aksi durumda araç;- 5-20 km/saat hızda ikinci vites yerine birinci viteste,35-40 km/saat hızda üçüncü vites yerine ikinci viteste,55-70 km/saat hızda dördüncü vites yerine üçüncü viteste,85-.... km/saat hızda beşinci vites yerine dördüncü viteste,sürüldüğünde %15-30 extra yakıt tüketilir.Araç 95 km/saat yerine 115 km/saat hızda sürdüğünde %15 daha fazla yakıt tüketilir. Egzozdan atılan NOx miktarını ise katlanarak artar. Araç ani olarak çalıştırıp hızlandırıldığında normal seyir esnasındaki değerden %60 daha fazla yakıt tüketir. Egzozdan atılan HC’lar trafiğin yoğun olduğu cadde ve meydanlarda ozon kirliliğine neden olur. Ozon ise insanların hastalanmasına, bitkilerin tahrip olmasına neden olur.
Motorunuzu durdurmadan önce vitesi boşa alınız. Aksi durumda atık benzin atılmasına neden olursunuz.
Yeni veya eski benzinli taşıt satın alırken dikkat edilmesi gereken hususlar:
Şehiriçi trafiğinde 100 km.de en fazla 7 litre kurşunsuz benzin veya eşdeğeri LPG kullanan taşıtlar yerine 15 litre benzin veya eşdeğeri LPG kullanan taşıt satın aldığınızda, her 100 km de;8 litre extra benzin tüketirsiniz, Yakıta 8 dolar fazla para ödersiniz, Extra 8 kişinin bir günde soluduğu havayı tüketirsiniz, Extra 18 kg. sera gazı CO2’i atmosfere atarak yeryüzünün ısınmasına neden olursunuz, 8 litre extra benzin tüketerek;-1070 gr. extra çok zehirli atık gaz olan karbon monoksit, -140 gr. extra kanser ve foto kimyasal duman neden olan hidro karbon,-72 gr. extra asit yağmuru ve dumana neden olan azot oksitler, kirleticisini atmosfere atarak havayı daha fazla kirletirsiniz.
Tüm bunlara dur demenin yegane yolu çevre dostu 100 km.de en fazla 7 litre kurşunsuz benzin veya eşdeğeri LPG kullanan araç satın almaktır.
Yeni veya eski benzinli taşıt satın alırken yakıt tüketimi:
Taşıt satın almaya karar verdiğinizde bütçenizi, Türkiye’nin enerji ihtiyacını, araçtan daha az kirletici atılarak çevreyi korumak amacı ile şehiriçi ve şehirlerarası yolda 100 km. tükettiği yakıt miktarını öğrenmeden araç satın almayınız.
Karbon dioksit emisyonu, tüketilen yakıt miktarı artışıyla doğru orantılı olarak artar. Atmosferde CO2 artışı yeryüzünün sıcaklığının artmasına, sık sık fırtınaya neden olur. Daha az yakıt kullanımı, daha az karbon dioksit demektir..
Aracınızın yakıt tüketimi ise aracınızdaki pek çok unsur ile doğru orantılıdır.
Yıldız Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mustafa Öztürk’ün hazırladığı ‘Aracınızın yüzde 35 daha az yakıt tüketmesini ister misiniz?’ çalışması sizin için kaynak olabilir. Bu çalışma ile verilen uyarıları kısaca açıklayalım. Klima çalıştığında 100 km’de benzin tüketimi 1-2 litre artar, araç güneşte kaldığı zaman aracı çalıştırmadan önce camları açarak aşırı ısınmış havayı dışarı atın, Trafiğin yoğun olduğu yerlerde hava klimanın devridaim sistemini çalıştırın, klima çalışırken camları kapalı tutun.
Yaz aylarında akşam-gece-sabah saatlerinde benzin satın alın. Böylece daha yoğun/daha ağır benzin almış olursunuz. Motorunuzu durdurmadan deponuzu benzinle doldurmayın. Depoyu ağzına kadar yakıtla doldurmayın. LPG veya doğalgaz temiz yakıttır.
Lastiklerin hava basınçları yeterli olmalı. Lastik hava basıncı düşük araçlarda yüzde 10’a yakın fazla yakıt tüketimi oluşur. Radial lastikler yakıt tüketimini azaltır. Lastiklerin hava basıncını aracınız soğuk iken kontrol edin.
Aracınızı 30 saniyeden fazla rölantide çalıştırmayın. Gitmeye hazır değilseniz aracınızı çalıştırmayın. Kışın hareket etmeden önce motorun ısınması için 1-2 dakika rölanti yeterlidir. Dururken ısıtmak yerine ölçülü kullanarak yolda ısıtın. Bir araç bir saat rölantide çalışırsa 1 litre ekstra benzin tüketir. İstanbul’da yola çıkan 1 milyon araç günde 0,5 saat rölantide çalışsa günde 500 bin litre ekstra yakıt tüketir. Şehiriçi bölgelerde ekonomik ve ideal taşıt hızı 45-75 km/saattir.
Gaz pedalını devamlı nazikçe kullanıp ani kalkışlardan ve duruşlardan kaçının. Olması gereken vitesten düşük viteslerde aracı kullanarak yüzde 45’e varan daha fazla yakıt tüketimine sebep olursunuz. Aracı ani olarak çalıştırıp hızlandırmak normal seyir esnasındaki değerden yüzde 60 daha fazla yakıt tüketimine sebep olur. Aracınızı düz ve sarsıntısız sürün. Düz ve sarsıntısız sürme ekonomik yakıt tüketimine sebep olur. Normal seyir esnasında aracınızın camlarını kapalı tutun.
Açık camlar,100 km/saat hızda yüzde 4 ekstra yakıt sarfiyatına yol açar. Aracınızı 90 km/saat yerine 110 km/saat hızla sürdüğünüzde yüzde 20 daha fazla benzin tüketirsiniz. Aracınızı 20 km/saat ve daha düşük hızla sürdüğünüzde yüzde 50 daha fazla benzin tüketirsiniz. Motorunuzu durdurmadan önce vitesi boşa alınız. Aksi durumda atık yakıt atılmasına sebep olursunuz. Alınan otomobilin yaşı ve 100 km’de tükettiği yakıt önemli bir bilgidir.
Kirli hava filtresi yüzde 10 daha fazla yakıt tüketimine sebep olur. Karbüratörlü araçlar enjeksiyonlulara göre yüzde 10 daha fazla yakıt tüketiyor. Kısa mesafeler için aracı sık sık kullanmak yakıt tüketimini artırır. Eski ve kirli yağ filtreleri motor verimliliğini düşürür. Yolculuk esnasında aracınızı fazla yükle yüklemeyiniz. İstiap haddinin üzerindeki her 45 kg. ek yük, yüzde 7 ekstra yakıt tüketimine neden olur.
Aracınızın egzozundan beyaz duman çıkıyor ve bu en fazla 5 saniye sürüyorsa motor iyidir. Bu uzun süre devam ediyorsa (10 sn.den fazla) motorda bir problem var demektir. Araçta bir-iki ayda bir motor yağının siyah/kahverengi, antifirizin sarı/yeşil, şanzıman yağının pembe/kırmızı, fren sıvısı ve benzinin açık renkte olup olmadığını kontrol edin.
Akaryakıt fiyatlarına her geçen gün periyodik olarak gelen zamlar herkesi canından bezdirdi. Yakıt tüketimini minimuma indirmek elinizde. Eğer otomobiliniz son günlerde fazla yakıt tüketmeye başlamışsa vakit geçirmeden servisinizin yolunu tutun. Çünkü birkaç küçük önlemle yakıt tüketimini kontrol altında tutabilirsiniz.
Tedbirinizi almadan önce otomobilinizdeki onarılması gereken yerler hakkında teşhisinizi doğru koyun. Bazı basit onarım teknikleri ile aşırı yakıt tüketiminde tasarrufu kolaylıkla sağlayabilirsiniz. Bütün iş bunun yöntemini iyi bilmekte yatıyor.
Aracınız fazla yakıt harcıyor mu?
Otomobilin konforu, çekişi, aksesuarlarının nasıl olduğundan önce, belki de ilk sorulan soru bu. Çoğumuz, süper ama kilometre başına fazlaca yakıt tüketen bir otomobille dolaşmak istemez. Lüksünün yanında, yakıt tüketimi de otomobillerin tercih edilirliğini arttırıyor. Öte yandan hep merak edilen konular, aracın ne kadar benzin yaktığı, eğer fazla yakıyorsa bunun nedenleri ve yakıt tüketimini en aza indirmenin yolları oluyor.
Örneğin aşağıdaki belirtileri hissettiğinizde, aracınızın fazla yakıt yaktığını anlarsınız.Nasıl anlayacaksınız?
• Motorun çekişinde azalma olur.
• Egsoz gazı siyah, göz yaşartıcıdır, benzin kokar.
• Egsoz kuyruk borusu içinde karbon isi oluşur.
• Egsozda patırtılı sesler olur
• Motor soğukken kolay, sıcakken güç çalışır.
• Bilinen miktarda benzinle yapılan kilometrede azalma olur.
Teşhisi doğru koyun Aracınızın fazla yakıt yakıp yakmadığının tespitini yapmak için, bir litre benzinle kaç kilometre yol gittiğinizi bilmeniz gerekiyor. Bunun için yakıt deponuzu, tabanca otomatik olarak yakıtı kesinceye kadar doldurun. Bu sırada kilometre saatinizi okuyun.
Diyelim ki; 58.500 km.'de olsun belirli bir yol gittikten sonra aynı istasyonda ve aynı tabancadan yine tabancanın otomatik durmasını esas alarak deponuzu bir kere daha tam doldurun. Kaç litre benzin aldığınızı bir kenara yazın. Kilometre saatini tekrar okuyun. Toplam kilometre 58.750 ve deponun aldığı benzin 25 litre olsun.
Şimdi toplam kilometreden, ilk toplam kilometreyi çıkartırsak (58.750-58.500=250) gittiğimiz toplam kilometre bulunur (250 km). Bunu aldığınız yakıt miktarına böldüğünüzde (250:25=10) aracınızın bir litre yakıt ile kaç kilometre yol gittiği ortaya çıkar.
Bir araçta yakıt tasarrufundan bahsetmeden önce, fazla yakıt harcamasının nedenlerini açıklamak yerinde olur. Aracın fazla yakıt harcamasının nedenlerini iki grupta toplamak mümkündür. Birincisi araçtan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise sürücüden kaynaklanan kusurlar. Araçtan kaynaklanan kusurlar: Aşağıdaki tavsiyelerin bir kısmı bakım teknisyeni tarafından yapılabilir. Ama sizin tarafınızdan yapılabilecek basit onarım ve bakımlar da vardır. Bu bakımlar kesinlikle rasgele bir tamirciye değil uzman ve yetkili bir servise yaptırılmalı.
Bu bakım ve kontroller:
1. Motorunuzun ayar ve bakımlarını (her 5.000 km.'de) ve uzman kişilere yaptırın.
Bu ayar bakımlarında;
• Hava filtresinin temizliğine dikkat edin. Tıkanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır.
• Hava filtresini yaz veya kış durumuna göre takın.
• Distribütör platin ayarını katalog değerine ayarlatın. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
• Akümülatör ve bağlantı kablolarının bozukluğu motor verimini düşürür. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
• Bujilerin arızalı ve ayarsız olması yakıt tüketimini yüzde 10 arttırır.
• Karbüratörün bakımın yaptırın.
• Rölanti devri katalog değerinde olmalı. Yüksek devir yakıt tüketimini arttırır.
• Bakım teknisyeninizin, rölanti devri ayarını gaz analiz cihazı ile yapılmalı. Sıkı ve tutukluk yapan bir gaz pedalı yakıt tüketimini artırır.
2. Fren balataları ayarsız ve sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır. Yakıt tüketimi artar.
3. Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini arttırır.
4. Ön düzen ayarlarını her 10.000 km.'de bir kontrol ettiren.
5. Lastik havaları uygun basınçta olmalıdır. Havası az olan lastikte yuvarlanma güç olduğundan yakıt tüketimi artar.
Sürücüden kaynaklanan kusurlar:
Sürücü aracı kullanırken aşağıdaki hususlara dikkat ettiğinde daha az benzinle daha çok kilometre yapabilir. Öncelikle az benzinle çok kilometre gitmenin yolu sabırdan geçer sözünü unutmayalım. Eğer ekonomi sizin için ön plandaysa aşağıdaki önerilerimizi dikkatlice uygulayın.
1. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira devamlı olarak aracınızı frenler ve gazlarsınız. Bu durum ilave benzin pompalanmasına neden olur. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini yüzde 5 arttırır.
2. Şehirlerarası yolda en verimli hız 80-90 km. arasındadır. 90 km.'nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır. Son vitesteki 90 km.'lik hız yaklaşık 3.000-3.300 motor devrine eşittir. Diğer viteslerde de motorunuzu 2.750-3.000 devirler arasında çalıştırın (Bunun için takometreden faydalanın).
3. Motorunuzun harareti (ısısı) yakıt tüketimini etkiler.
• İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla ısınmasını beklemek yakıt tüketimini arttırır.
• Ancak şehirlerarası yola çıkarken, hareket göstergesinin normale yaklaşmasını bekleyin.
• Kışın motorunuzun çok soğumaması için radyatör önünü gazete kağıdı ya da benzeri bir şeyle kapatın.
• Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının. Böyle durumlarda aracınız yüzde 25 daha fazla yakıt harcar.
4. Yakıt deponuzun hatalı doldurulması yakıt tüketimini arttırır. Deponuzu doldururken aşağıdaki noktalara dikkat edin.
• Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun.
• Depo hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmamalı.
• İmkanınız varsa sabah veya akşamın geç saatlerinde deponuzu doldurun.
• Depoyu daima dolu bulundurun. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır.
• Özellikle dizel motorlu araçlarda, günlük iş bitiminden sonra depoyu kaliteli motorinle doldurun.
• Bir istasyonun pompasına yanaştığınızda pompanın para kısmının bilhassa sıfırlanmasına dikkat edin.
• Aracınızın motoru hangi benzine göre uyarlanmışsa (süper-normal-kurşunsuz) ona göre benzin kullanın.
• Yakıt deponuzun kapağı kilitli tip olmalı.
Kontrol, Temizlik, Ayar, Değişiklik Ve Tamir
Soğuk motorun rölanti devrini kontrol eden hızlı-rölanti egzantrik ayarı yüksek ise benzin sarfiyatında artış sağlar. Deniz seviyesinden yükseldiğiniz her 360 metrede hava / benzin karışım oranında yüzde 1,25'lik bir azalma olur ve hava inceldiğinden karışım zenginleşir, bu durumlarda karbüratörün fakir karışım verecek şekilde ayarlanması ve deniz seviyesine inildiğinde artacak hava yoğunluğundan karbüratör ayarını zengin karışıma göre ayarlamanız yakıt sarfiyatınızı azaltabilir.
Motor soğukken çalıştırıldığında keskin bir benzin kokusu alıyorsanız büyük ihtimalle cigle zengin karışım verecek şekilde ayarlanmıştır, bu ayarın düzeltilmesi hem motorunuzun alışmasını kolaylaştıracak hemde yakıt tüketiminizi azaltacaktır. Cigle kelebeği elektrikli olan araç sahipleri ise araccın motoru ısındığında kelebeğin tam açılıp açılamadığını kontrol etmelidirler. Benzin sarfiyatını arttıran bir diğer etken sıkı veya tutukluk yapan gaz pedalıdır, pedal yukarı-aşağı düzgün hareket edebilmelidir, yumuşak veya sert olmamalıdır. Aracı kullanırken gaz pedalının altında bir yumurta varmış gibi pedala basarsanız ve araca gazı yedire yedire verirseniz sarfiyatınızı azaltmanıza sebebiyet verecektir.
Bujiler benzin sarfiyatını azaltan en önemli motor ekipmanından birisidir, her 10.000 kilometrede bir sefere mahsus bujilerin temizlenmesi ve gerekiyorsa bujilerin değiştirilmesi önemlidir.
Benzin sarfiyatının azalmasını sağlayacak bir diğer etken tam şarjlı aküdür. Tam şarjlı aküler voltaj regülatörü şarj dinamosunun verdiği elektriği en aza indirerek şarj dinamosunun emdiği beygir gücünü azaltarak morun çekişini arttırır. Ayrıca tam doluyken silindirlerde tam yanmayıda sağlayan akünü bakımıda önemlidir. Akünün su seviyesini kontrol etmeniz, akü üzerinde kısa devreye sebebiyet verecek durumlardan sakınmanız, yağ yakıt gibi sıvıların aküye bulaşmamasına dikkat etmeniz, aşırı ve ani sıcaklıktan ve soğuktan akünüzü korumanız, ateşten sakınmanız akünüzün ömrünü arttıran hususlardır.
Motor bakımı ise sarfiyat azartan bir diğer sebeptir, aşınmış segmanlar motorun kompresyon oranını düşürürken yağ sarfiyatını arttırır, kompresyon basıncı düşen motorun çekişi azalır ve yakıt sarfiyatı artar. Motorun bu arızasını gidermek için motorunuzu sokacağınız revizyon büyük maliyetler çıkarabilir. Aracın egzost sisteminde tıkanıklık olmamasına dikkat etmeniz gerekmektedir, egzostda olabilecek tıkanıklıklar karşı basıncı yükselteceğinden motorda çekiş düşmesine sebebiyet verir. Motorunuzun silindirine kapak contasından basınç kaçmasını önlemek için silindir kapak cıvataları iyice sıkılmış olmalıdır.
Egzost sistemi hariç tıkanık olmamasına dikkat edeceğiniz diğer yer karter havalandırma borusudur, tozlu yollarda bu boru tıkanarak karter havalanmasını engeller ve karter içindeki hava ve yağ buharları dışarı sağlıklı atılamadığından basınç yükselmesi olur ve bu basınç pistonların hareketine etki ederek motor gücünde düşüşe ve harariyete sebebiyet verir.Motora takılı kayışların gerginliği iyi ayarlanmalıdır, fazla sıkı olan kayış ayarı motora fazla yük bindireceğinden motor yükü taşıyabilmek için daha fazla yakıt tüketir. Otomatik vitesli araçlarda uzun süre düşük viteste gitmek fazla yakıt sarfiyatına sebep verir, şanzımanın roketleme zamanı ayarı kontrol etmeli, bu ayarın düzgün ve emniyetli olmasına dikkat edilmelidir.
Otomatik şanzımanlarda roketleme tereddütlü, ani kavrama veya inleme, kaydırma şeklinde yüksek vitese geçiyorsa şanzıman kontrol edilmelidir. Normal şanzımanlarad ise benzin sarfiyatını arttıran etken kaçıran debriyajdır. Debriyaj tamamen yerine oturmadığı için motorun ürettiği gücü tam olarak transfer edemeyerek yakılan yakıtın boşa gitmesine sebebiyet verir. Debriyaj balatası aşınmadığı durumlarda debriyaj ayarı ile kaçırma kolaylıkla önlenebilir.Az benzin yakmak için temizliğine dikkat edilmesi gereken en önemli ekipmanlardan biri hava filtresidir. Hava filtresi kirliyse karbüratöre giren havada azalma olur ve daha fazla benzin emilir. Hava filtresi zamana bakılmaksızın kontrol edilmeli, temizlenmeli veya gerekiyorsa değiştirilmelidir.
Aracınızın ayakları olan tekerleklerin rulman yataklarının sıkıştırma oranını kontrol etmelisiniz. Gerektiğinden fazla sıkılmış olan rulman yatakları tekerleğin dönüşüne ve frenlemeye mani olarak hem lastiklerin çabuk aşınmasına sebebiyet verir hemde sürüş emniyetini tehlikeye atar.
Ayrıca aracın rot ayarı bozuksa benzininizin bir kısmı aracın bu bozukluklardan oluşan sürtünme ve sürüklenmelerini engellemek için harcanır. El freninin ayarıda ayak freni gibi önemlidir, çok sıkı yapılmış ayar tekerleği tutar ve balataların kampanaya sürtünmesine sebebiyet verir.Aracınızın kaportasında yapacağınız modifikasyonlara dikkat ediniz, aracın aerodinamik yapısını bozacak değişiklikler ile yakıt sarfiyatı artacaktır.
Bagajda lüzumsuz ağırlık yapan nesnelerden sakınınız, aracın havaya karşı göstereceği direnç azaldıkça gidilen yol artacağından aracın dış yüzeyinde yapıyı bozacak değişiklikler yapmaktan kaçınınız.


Bu bilgiyi baya bi zaman olmuştu bulalı dediklerini uyguladım gözle görülür bi azalma oldu yakıt tüketiminde...
Eğer aracınızın motoru 1000 veya 2000 arası ise sizde daha çok azalma görülebilir..
Bendekinin motoru 3000 ne kadar kısarsan kıs götürüyorda üste yazılanları yaptıktan sonra az bi azalma gördüm yakıt tüketimnde...
Kolay gelsin...
Alıntıdır...aracbilgisi.com

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (200174) ~ 20 Mart 2012 21:34
Command23
20-03-2012, 21:24   |  #2  
Command23 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
122 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2011

Saol kardeşde çok uzun bea :)

Kapalı Hesap (200174)
20-03-2012, 21:43   |  #3  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 9
3,759 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010
Alıntı: demirhakan2  
Saol kardeşde çok uzun bea :)
Ağzı kulaklarına varıyor

Kapalı Hesap (230936)
20-03-2012, 21:46   |  #4  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 12
771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2012

kesko abi, bende araba ile ilgili deneyimlerimi paylaşmak istiyorum..

İlk önce bu videoyu paylaşıyorum yakıt tasarrufu ile ilgili..

Araç boş viteste az yakar mı? - 8. ETAPAraç boş viteste az yakar mı? - 8. ETAP
Benzine zam geldi. Yakıttan tasarrufu etmek için ne yapmalısınız? Boşta gitmek yakıt tüketimini azaltır mı?

http://www.youtube.com/watch?v=-zsPHPvRzog 

Bir de otomobili park etme konusunda babamın bana olan tavsiyesini sizlerle de anlatmak istiyorum..  Eğer yokuş aşağı park etmek zorundaysak sizin de dediğiniz gibi aracın burnu aşağıya gelecek şekilde olmalı ve babamın bana önerdiği şey ise "yokuş aşağı park etmek zorundaysan otomobili park ettikten sonra vitesi geri vitese al.. Geri vitese aldıktan sonra ayağını debriyajdan çek. Bu anda araba hafif aşağıya kayıyor. İşte arabanın hafif aşağıya doğru kayması iyi birşeymiş. Tekerlerdeki boşluk gittikten sonra el frenini çek diyor babam.. Yani park ettikten sonra hemen el frenini çekip sonra vitese takmak yanlışmış. O zaman bütün yük el frenine binermiş. Ve bu da el frenine zarar verirmiş.

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (200174) ~ 20 Mart 2012 21:50
Kapalı Hesap (203105)
20-03-2012, 21:52   |  #5  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 4
4,414 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2011

kuusra bakma kardeş türkçe kısa ve net anlatsaydın daha çok sebaba girerdin :-) muhaha

Kapalı Hesap (230936)
20-03-2012, 21:56   |  #6  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 12
771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2012

Evet uzun olmuş baya :D  Zaten hepsini okumadım ben.. Şöyle bir göz gezdirdim en baştan sona kadar..

Kapalı Hesap (154666)
20-03-2012, 22:05   |  #7  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Ben hiç okumadım.
Çünki arabayı sattım.
HÖÖHH HöööHH HÖÖÖÖÖÖHHHH
 

Kapalı Hesap (200174)
20-03-2012, 22:29   |  #8  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 9
3,759 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010
Alıntı: Cpt. MacMillan  
kesko abi, bende araba ile ilgili deneyimlerimi paylaşmak istiyorum..

İlk önce bu videoyu paylaşıyorum yakıt tasarrufu ile ilgili..

Araç boş viteste az yakar mı? - 8. ETAPAraç boş viteste az yakar mı? - 8. ETAP
Benzine zam geldi. Yakıttan tasarrufu etmek için ne yapmalısınız? Boşta gitmek yakıt tüketimini azaltır mı?

http://www.youtube.com/watch?v=-zsPHPvRzog 

Bir de otomobili park etme konusunda babamın bana olan tavsiyesini sizlerle de anlatmak istiyorum..  Eğer yokuş aşağı park etmek zorundaysak sizin de dediğiniz gibi aracın burnu aşağıya gelecek şekilde olmalı ve babamın bana önerdiği şey ise "yokuş aşağı park etmek zorundaysan otomobili park ettikten sonra vitesi geri vitese al.. Geri vitese aldıktan sonra ayağını debriyajdan çek. Bu anda araba hafif aşağıya kayıyor. İşte arabanın hafif aşağıya doğru kayması iyi birşeymiş. Tekerlerdeki boşluk gittikten sonra el frenini çek diyor babam.. Yani park ettikten sonra hemen el frenini çekip sonra vitese takmak yanlışmış. O zaman bütün yük el frenine binermiş. Ve bu da el frenine zarar verirmiş.

Haklısın...
MR_YAMYAM abim sattın ama araba lazım oluyor yinede acilen bi iş çıktığını düşünelim araba bulmak benim için zor o an taksi çağıracan takside peşine gezmez..

Kapalı Hesap (154666)
20-03-2012, 22:35   |  #9  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: kesko  
Haklısın...
MR_YAMYAM abim sattın ama araba lazım oluyor yinede acilen bi iş çıktığını düşünelim araba bulmak benim için zor o an taksi çağıracan takside peşine gezmez..
Duraktan iki adamın telefonunu aldım. Biri olmazsa diğeri
Arıyorum vürrrüüpp geliyolar.
 

Kapalı Hesap (200174)
20-03-2012, 22:40   |  #10  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 9
3,759 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010
Alıntı: Mr_YAMYAM  
Duraktan iki adamın telefonunu aldım. Biri olmazsa diğeri
Arıyorum vürrrüüpp geliyolar.
 
Ağzı kulaklarına varıyor

Kapalı Hesap (154666)
20-03-2012, 23:44   |  #11  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Bir arabanın...
Yıllık vergisi ortalama 1000 TL
Sigortası      ortalama 1000 TL
Kaskosu      Ortalama 1000 TL
Eder 3000 TL yılda.
Böl 365 güne günde 8.2 lira kafadan yiyo.
Bunun benzini mazotu yağı tuzu biberi yedek medek parçası ortalama günde 15-20 TL ye çıkabilir
3 günde bir arabaya bindiğimizi varsayalım 60 TL lik bir maaliyet hesabı çıkar.
60 TL ile taksi ile buralarda her yere gidilir.
Ya da şöyle yapalım.
Bir araba için 1 yıllık toplam masrafları bir taksiciye versek ve desek ki her ihtiyaç duyduğumda 1 yıl boyunca gelip beni alacak ve işimi gördükten sonra gelip beni geri götüreceksin desek
Taksici ne der acep..

Kapalı Hesap (200174)
21-03-2012, 01:37   |  #12  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 9
3,759 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010
Alıntı: Mr_YAMYAM  
Bir arabanın...
Yıllık vergisi ortalama 1000 TL
Sigortası      ortalama 1000 TL
Kaskosu      Ortalama 1000 TL
Eder 3000 TL yılda.
Böl 365 güne günde 8.2 lira kafadan yiyo.
Bunun benzini mazotu yağı tuzu biberi yedek medek parçası ortalama günde 15-20 TL ye çıkabilir
3 günde bir arabaya bindiğimizi varsayalım 60 TL lik bir maaliyet hesabı çıkar.
60 TL ile taksi ile buralarda her yere gidilir.
Ya da şöyle yapalım.
Bir araba için 1 yıllık toplam masrafları bir taksiciye versek ve desek ki her ihtiyaç duyduğumda 1 yıl boyunca gelip beni alacak ve işimi gördükten sonra gelip beni geri götüreceksin desek
Taksici ne der acep..
Güzel hesaplamışsın yamyam abim ama bana sökmez vergi ötv falan :))

Çünkü kaza geçirdiğimde sol gözü kaybettim ve devlet baba beni emekliye ayırdı :) çalışmasam bile ayda .......(bende kalsın)..... lira giriyor cebe ayrıca çalışıyorum zaten...
Şuan kullandığım araba bmw 3.18İS 3 bin motoru var yıllık vergisi 1150..
Kasko sigorta dünya kadar para tutuyor...
Şimdi ben bir engelli olarak (gerçi tek gözde yetiyor bana eskisinden iyiyim)
Engelli plakası aldım arabama bana ne tür faydaları oldu sayalım...
Vergi yok...
Benzinde ötv kdv yok
kasko veya sigorta yarı yarıya indirimli...
Trafikte biri arkadan gelip arabama vursa o arabayı sıfırdan yaptırması gerek
Varsayalım allah göstermesin biri geldi arkadan vurdu bana arabanın şasesi eğildi...
Az buçuk arabalarla uğraştı isen bilirsin...
Şase eğildimi araba %100 değer kaybeder ama benim arabama birisi vurunca ben o adamı dava ettiğimde arabamın fiyatı ne ise hem vuran kişiden onu alıyorum 
Diyelim arabada fazla hasar yok önemli parçası vurma anında zarar gördü malum alman arabası parça trde yok  parça gelene kadar bana araba tahsis edilir,,,
Yani ben arabaya sadece motor yağı,şanzıman yağı,defransiyel yağı,temin ediyorum benzinide diğer insanlar gibi almıyorum biraz 1 kuruş eksiğiyle alıyorum..
Arabaya yıllık yaptığım masraf benzin hariç 1000 lira veya 800 lira arıza yapmazsa(yapmıyor zaten) 300 tl yi geçmez arabamı vara yoğada sürmüyorum 100 tl'lik benzin 20 gün gidiyor bana :)
Yani avantajım var ALLAH nasip ederse şu arabayı almayı düşünüyorum yıllık vergisi 3 bin lira bunada engelli plakası attımmı vergiden ötv'den kdv'den yırttık
HAYALLERİMİN YÜRÜYEN SARAYI BUNU ALMAM İÇİN BAYA URAŞMAM GEREK.. Üzgün
Ankarada buldum bi tanede çok bozuk para istiyor :D
[url=http://bit.ly/c25MCx][/url]

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (200174) ~ 21 Mart 2012 01:42
Kapalı Hesap (200174)
21-03-2012, 01:44   |  #13  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 9
3,759 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

Ama ne olursa olsun boşa masraf yapmak bana göre değil tutumlu olmak gerek her zaman...

bosluk
21-03-2012, 02:32   |  #14  
bosluk avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 39
1,894 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2006

Geçmiş olsun be kesko, ne bu bmw x3 mü x5 mi, 3 gibi gördüm ama?

x5 de benim favorim :D deli gibi yiyor oluk oluk içiyor ama kararlıyım alacam birkaç sene içinde :D

Kapalı Hesap (154666)
21-03-2012, 03:25   |  #15  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Arabadan bahsedeceksek LAMBORJİNİ FERRARİ PORŞE gibi kelimeleri kullanmamız lazım.
Hatta BUGATTİ kelimesi bile titretir insanı.
 

Kapalı Hesap (230936)
21-03-2012, 09:29   |  #16  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 12
771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2012
Alıntı: Mr_YAMYAM  
Arabadan bahsedeceksek LAMBORJİNİ FERRARİ PORŞE gibi kelimeleri kullanmamız lazım.
Hatta BUGATTİ kelimesi bile titretir insanı.
 
Yamyam abi, şöyle bir Bugatti Veyron 'um olmasını çok isterdim :D


Araba budur dediğiniz gibi..


Ama bu arabaya da laf yok şimdi...

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (200174) ~ 21 Mart 2012 09:44
Kapalı Hesap (200174)
21-03-2012, 12:54   |  #17  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 9
3,759 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010
Alıntı: bosluk  
Geçmiş olsun be kesko, ne bu bmw x3 mü x5 mi, 3 gibi gördüm ama?

x5 de benim favorim :D deli gibi yiyor oluk oluk içiyor ama kararlıyım alacam birkaç sene içinde :

Saol dostum resimdeki X5 tir inşallah alırsın böle bi araba..
Yalnız ben kaç yıldır araştırıyorum bu arabayı en iyi modeli bu imiş..
X5 4.4 İ yakıtı fazla yok geniş lastikleri ile saatte 250 km hız yapıyor ayrıca badanaj derdi yok otomatik bağlıyor 4 çekere yani arkalar badanaj çektimi ön lastikler yettim gayri diyor
Ama harika arabadır..
İçinde yok yok inceleme şansımda oldu herşey var...

Kapalı Hesap (200174)
21-03-2012, 12:56   |  #18  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 9
3,759 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

Bu arada M5 te harika arabadır :))
Bugattiler zaten tartışılmaz ama o arabaya ne benzin dayanır nede para :D

Kapalı Hesap (154666)
21-03-2012, 13:02   |  #19  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: Cpt. MacMillan  
Yamyam abi, şöyle bir Bugatti Veyron 'um olmasını çok isterdim :D


Araba budur dediğiniz gibi..


Ama bu arabaya da laf yok şimdi...

BUGATTİ nin yanında BMW M5, GUDURUK NACİYE gibi kalır.
Birisi 1001 HP diğeri 250 HP

bosluk
21-03-2012, 13:04   |  #20  
bosluk avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 39
1,894 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2006

Yaw evet :D Bir de şey var tabi, bugatti süper de mevcut arabam kapının önünde dururken çocuk mocuk oyun oynama sesi duyduğumda kıllanıp cama çıkıyorum lam acaba yakınında oynuyolar mı aman bi zarar gelmesin diye :P bugatti alırsam hiç huzurum kalmaz, çadır atar dibinde yatarım valla aman aman :P

X6'ları sevmedim zaten. Araba dediğin hakkaten x5 gibi olacak ya heyvanat gibi kodumu oturtacak :P Bi de bizim yollara ben acıyorum sedan bi arabayla çıkmaya. Her yer gölet gibi çarpık çurpuk. Yerden ne kadar yüksek o kadar iyi. Gerçi eskiden beri bir cabrio takıntım da yok değil. Şöyle güzel paralar kazanabilirsek belki hanıma alırız bi cabrio, hayallere bak :P

Kapalı Hesap (154666)
21-03-2012, 13:09   |  #21  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: bosluk  
Yaw evet :D Bir de şey var tabi, bugatti süper de mevcut arabam kapının önünde dururken çocuk mocuk oyun oynama sesi duyduğumda kıllanıp cama çıkıyorum lam acaba yakınında oynuyolar mı aman bi zarar gelmesin diye :P bugatti alırsam hiç huzurum kalmaz, çadır atar dibinde yatarım valla aman aman :P

X6'ları sevmedim zaten. Araba dediğin hakkaten x5 gibi olacak ya heyvanat gibi kodumu oturtacak :P Bi de bizim yollara ben acıyorum sedan bi arabayla çıkmaya. Her yer gölet gibi çarpık çurpuk. Yerden ne kadar yüksek o kadar iyi. Gerçi eskiden beri bir cabrio takıntım da yok değil. Şöyle güzel paralar kazanabilirsek belki hanıma alırız bi cabrio, hayallere bak :

Bugatti ler 1.000.000 dolarlar civarı.
Bu kadar parayı verebilecek kişi 50.000 dolara iyi bi garaj yaptırabilir. Şööle otomatik kapılı ısıtmalı ve havalandırmalı falan cinsinden.
 
 

bosluk
21-03-2012, 13:22   |  #22  
bosluk avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 39
1,894 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2006

Heves kırma yahu :D Hem belki 2. el bir bugatti bulacaz daha az 0'lı. Tabi doğru, gamsız bi adam değilsen hep öyle kalıyorsun. Bugattiyi geç x5 ya da herhangi bi bmw bile alsam garajsız gene kafam camda oturacam. Bakalım, arabadan önce zaten müstakil bi çelik konstrüksüyon ev planımız var ;)

Kapalı Hesap (200174)
21-03-2012, 13:29   |  #23  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 9
3,759 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010
Alıntı: bosluk  
Heves kırma yahu :D Hem belki 2. el bir bugatti bulacaz daha az 0'lı. Tabi doğru, gamsız bi adam değilsen hep öyle kalıyorsun. Bugattiyi geç x5 ya da herhangi bi bmw bile alsam garajsız gene kafam camda oturacam. Bakalım, arabadan önce zaten müstakil bi çelik konstrüksüyon ev planımız var ;)
İnşallah almak istediğin veya yapmak istediğin herşeyde allah yardımcın olsun zora düşürmesin...

bosluk
21-03-2012, 13:32   |  #24  
bosluk avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 39
1,894 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2006

:)) Amin @kesko ve cümlemize valla.

Yanlız @yamyam direkt bugattiyle girdi olaya, biz gene x miks hedef küçültmüştük. Adamın vizyonu geniş ;)

Kapalı Hesap (200174)
21-03-2012, 13:40   |  #25  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 9
3,759 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010
Alıntı: bosluk  
:)) Amin @kesko ve cümlemize valla.

Yanlız @yamyam direkt bugattiyle girdi olaya, biz gene x miks hedef küçültmüştük. Adamın vizyonu geniş ;)

Büyük düşünüyor :D