Arabaların ana yapısı şu şekildedir...
1
MOTOR
VE o Gücü Şanzımana iletir şanzıman motora bağımlıdır takılıdır..
Güç şanzımana gelir burda ise sürücü gücü lastiklere aktarana kadar araba hareket etmez.(DEbriyaj burada devreye girer diğer adı baskı balatası siz debriyaja bastığınızda baskı balatası adı verilen parça motordan gelen gücü dişlilere bırakmaz siz taki ayağınızı çekmeye başladığınızda güç vites dişlisi sayesinde defransiyele doğru ilerler..
Şanzıman ise DEfransiyele bağlıdır ŞAFT adı verilen çelik boru ile..
ŞAft
[url=http://bit.ly/c25MCx]
Şaftın ucundaki hareketli parçalar (burçlar) şanzımana takılır diğer tarafı ise Defrasiyele girer..
DEfransiyel..
Önde bir tane girişi var ama yanlarda iki tane şanzımandan gelen şaft ön uca takılır diğer tarafa ise lastiklere hareket veren aks adı verilen parça bağlanır..
AKS
Bir tarafı defransiyele diğer tarafı ise lastiklere bağlıdır ve bölelikle bize lastik çekip kalkmak düşer